Zpožděných letů přibývá, aerolinkám se do vyplácení odškodného často nechce. Jak se bránit?

Premium

Na pražském letišti v pátek dopoledne na více než tři hodiny částečně vypadl systém na check-in odbavení. Nyní podle společnosti funguje bez komplikace. Podle letiště výraznější potíže při kontrolách při výpadku nenastaly, přesto se můžou tvořit fronty. (1. července 2022) | foto: Cihla OndřejMAFRA

  5:00
Lidé se po covidové pauze opět naplno vrhli na cestování. Letiště a aerolinky se ale potýkají s nedostatkem personálu, což v rušné letní sezoně vede k výraznému zpožďování, či dokonce rušení plánovaných letů. Cestující však mají v takovém případě nárok na finanční odškodné. Závisí na vzdálenosti od cílové destinace a může se pohybovat od 250 do 600 eur (zhruba šest až patnáct tisíc korun).

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Pasažérům vzniká nárok na odškodnění při nejméně dvouhodinovém zpoždění. Nárokovat si ho mohou přímo u dopravců. Oporu mají v nařízení Evropského parlamentu, přesto se letecké společnosti vrátit peníze často zdráhají.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.