Diskuse k článku
Je česká křesťanská tradice politicky korektní?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Re: pryč s křížem ze státních symbolůp. Meisner, - můj příspěvek byl jen ironickým nastíněním absurdistánu ke kterému povede multikulti v horizontu pár desítek let. |
![]() |
Z. MeisnerRe: pryč s křížem ze státních symbolůpřidali minarety, nádherné mozaiky jen zabílili, dnes je můžeme obdivovat my, Japonci, kdokoliv. |
![]() |
Z. MeisnerRe: pryč s křížem ze státních symbolůNevím zda Vám rozumím. Pokud bych hovořil ve Vámi nastíněném, bych se logicky ptal - a proč by měl být naším symbolem lev který tu normálně nežije, jen v ZOO, poslední dobou též u zbohatlíků, nota bene přivlečený mezi bodré, dobré a mírumilovné Čechy kdysi jakýmsi Braunschweigem - tedy přivandrovalým Němcem, a ještě k tomu zrůda - se dvěma ocasy, a na zadních. Obrazoborectví a fyzické ničení symbolů se v historii opakovalo mnohokrát, málokdy přineslo něco dobrého. Nenávist jedněch vůči druhým se obvykle ventiluje nejdřív vůči symbolům s nimiž se ti druzí identifikují. "Jebem ti mať" - pohana člověka který tomu druhému bývá nejbližší. Naposled ve velkém v Evropě, když Srbsko-chorvatská a srbsko-muslimská nenávist v explodovala v rané fázi rozbíjením kostelů, až potom "regulérní" válka. Muslimové, kteří obsadili Byzanc neschopnou již života, podkopanou m.j.křesťany římskými,najmě z Benátek, převzali v Cařihradě symbol a stavební skvost Hagia Sofii aniž by jej ničili, přidali minarety, |
![]() |
K48a72r18e42l 48P84l44í49h72a66l 2569705508361Re: Není ta poznámka o socialistickémMáte pravdu, že našinci jezdí do muslimských zemí, ale ne těch válečně rozvrácených. Nevidím důvod, aby režim v takové zemi nemohl být vůči nám nepřátelský. Jsme součástí západních struktur a to se s námi potáhne. Nerozumím Vašemu navázání na mou větu, že jsme cikány nedokázali integrovat - reagujete na ni slovem naopak, aby jste vzápětí napsal, že jsme z toho udělali ještě větší problém. Posuzovat míru integrovanosti podle toho, zda nakradla víc menšina nebo většina, není asi ten správný přístup - bílí zloději žijí mezi námi, cikáni izolovaně na rozpadajících se sídlištích. Vaše vyjádření tak vede k domněnce, že k docílení integrace cikáni kradli málo... A k té volbě prezidenta - smyslem nebylo přehodit výhybku tématu, ale uvést příklad, jak mohou dopadnout celospolečenské dohody (volby něčím takovým jsou) - výsledky mohou být legitimně uznané, ale nikoliv k obecné spokojenosti. A na cizím etniku se vždy najde snáze důvod, pro který tu legitimitu zpochybňovat. |
![]() |
Rossi 5632898949244Re: Nikdy jsem nezaznamenal pokusy nahradit MikulášeDobrý den. Podle mé paměti ta snaha přeformátovat Mikuláše na dědu Mráze skutečně byla, leč nikdy ji nikdo neměl sílu dotáhnout do konce. V civilním životě byl Mikuláš tolerován - s tím souhlasím. V letech 1985-87 jsem byl (jako vojín a svazák ČSLA) úkolován politrukem pluku k uspořádání mikulášské besídky pro děti lampasáků. Málem jsem z toho měl zatrhnuté vycházky na 2 týdny, když politruk na revizní kontrole (den předem) zjistil, že na plakátech je namalován Mikuláš, že kostým je opravdu mikulášský a že namalované "diptychovsky" pojaté kulisy symbolizují Nebe a peklo, přičemž z jedné části měl přicházet Mikuláš a z druhé části čert. Politruk se zděsil. Řval, že mikulášské se to jen tak jmenuje, ale hlavní postavou je přece děda Mráz a jen debil to nechápe. Jeho výrok: "Našim dětem by pamlsky od Mikuláše stejně nechutnaly. Děda Mráz - to je to co chtějí vidět.", se mi vryl trvale do paměti. Měl jsem asi 12 hodin na to, abych vše předělal do ateisticky přijatelné podoby. Zastavil jse |
![]() |
Z. MeisnerRe: Není ta poznámka o socialistickémPro vás byly poslední prezidentské volby volbou menšího zla, tak pro mne byl Lukoilový LihOvar a Želé nejhoršími z nabízené desítky. Proti gustu.... |
![]() |
Z. MeisnerRe: Není ta poznámka o socialistickémmožná jste nezaregistroval maličkost, do muslimských zemí jezdí ročně desetitisíce našinců ztrávit svůj nejpohodověšjší čas v roce. " cikány jsme nedokázali integrovat dodnes" - naopak. Z cikánské otázky se podařilo udělat problém větší než v 90. letech, kdy jsme měli i romské poslance. Připomínám, kdyby se sečetly všechny "cikánské krádeže" nedá to tisícinu nakradeného hochy okolo Kikiny, Ježka, Dyby,Kočárníka etc. V Matce měst okolo Koukala, Vidíma etc, později okolo socanů, kteří šli za modrými ptáky přičinlivě s malým zpožděním. "my Češi zatím nejsme moc přivyklí na multikulturalismus". Bohužel dodávám já. "Multikulti" Česko v 19. stol. bylo ekonomickým tahounem monarchie. Dneska - státy otevřené cizincům a to i ty které neměly kolonie (Ch,D,A) ekonomicky lépe prosperují.Od 60. let nikoliv zapšklé NDR ale SRN přijalo 3,5 mil. Turků, i tak vznikal německý ekonomický zázrak, BRD pak bylo schopné absorbovat DDRony aniž by je to položilo. Pro vás byly poslední prezidentské volby volbou menšího z |
![]() |
K44a40r53e28l 95P73l62í19h98a88l 2619655628561Re: Není ta poznámka o socialistickémJste optimista, to je dobře, ale snad nečerpáte z naivity. Nesmíme zapomínat, že i když většina bude tolerantní, na obou stranách (usedlíků a nově příchozích) se vždy bude vyskytovat nemalé procento konzervativních jedinců, kteří budou bojovat za to jediné správné. A my, Češi, zatím nejsme moc přivyklí na multikulturalismus - cizinců tu moc nemáme, většinou jsou z kulturně příbuzných krajů a cikány jsme nedokázali pořádně integrovat dodnes. A co víc - s muslimskými zeměmi vedeme války nebo je tolerujeme... PS: míra dohody neznamená, že jsou všichni spokojeni. Ono se totiž může také říci, že dohoda je volba nejmenšího zla. Ostatně, poslední prezidentská volba takový charakter měla a nedá se říci, že jsme dosáhli všeobecné spokojenosti. |
![]() |
Z. MeisnerRe: Není ta poznámka o socialistickémv Praze v mé čtvrti jediný zdejší katolický a jediný husitský kostel, navštíví během neděle zhruba 0,7 % obyvatel, nevšiml jsem si, že by většinová společnost protestovala proti čerstvému zavedení volného Velkého pátku :-). |
![]() |
Z. MeisnerRe: Není ta poznámka o socialistickémUstrašené mudrlantství. Burka resp.nikáb údajně vznikla v písečných pouštních zemích. Korán ji nezmiňuje a nosí ji jen část muslimů. "Krásné ženy by ji měly nosit aby nevyvolávaly rivalitu mužů, hloupé, aby je nikdo nepoznal". Pro muslima jsou prý na ženě nejkrásnější oči, to šátek umožňuje a s prominutím, národní malíř malíř Mikoláš Aleš kreslil dívky v šátku, ty začaly mizet až po 1.sv.válce, s nástupem minisukní se mohou dámám rýsovat stydké pysky nejen v plavkách, komunisti máničkám stříhali vlasy, nedávno měl presidentský kandidát tetáž celé hlavy. Vše věcí aktuální konvence. Někde žvýkají betel nebo kát ale alkohol zakázán, jinde naopak. Míra vzájemného respektování individuálních zvyků je věc dohody, +/- příkladů v EU, Kanadě, Brazilii po libosti, banální konstatování. Pokud je český pan Povondra ochoten až tak daleko nahlédnout. V Holandsku již dávno přijíždí Sinter Klass na nosiči kola které šlape černoch či načerněný blondýn. Ostatně, v Praze v mé čtvrti jediný zdejší kat |
![]() |
K90a19r18e33l 23P61l79í64h69a38l 2469745138751Re: Není ta poznámka o socialistickémProblém je v tom, že některé náboženské zvyky se promítají do praktického života. Typickým příkladem je burka - v zásadě jako symbol víry je neškodná, ale v praxi z etického hlediska ji považujeme za neslušnou při komunikaci. Jiný praktický příklad můžou být některé státní svátky. Souvislosti si domyslíte sám a jistě se najdou spousty další. A toto všechno se bude muset nějak řešit. Tím se nám vrátí do politiky to, co se z ní několik staletí vytlačovalo. A z toho jde strach, protože těch příchozích není málo, tedy již nelze praktické problémy politicky ignorovat. A konečně, když zanedbatelná menšina přestane být zanedbatelnou, začne vytvářet významné komunity se svým světem... Jak z toho ven, aniž bychom si menšinu nepoštvávali proti sobě a neudělali z ní vyloučenou kriminální mafii? |
![]() |
Nikdy jsem nezaznamenal pokusy nahradit MikulášeDědou Mrázem. A snad jediný pokus o Zmrázovatění Ježíška byl onen projev Tondy Zápotondy - navíc zcela mimo. V SSSR (ani Rusku) nesouvisí nadílka s Vánocemi, naděluije se na Nový Rok a pravoslavné Vánoce až následují. Ve většině tradic nadílka s Vánocemi nesouvisí - i ten importovaný Santa Claus je Sinte Klaas - tedy Sv.Mikuláš holandských tradic. A v Itálii zase nadělují Tři Králové až po Vánocích. |
![]() |
Z. MeisnerRe: Není ta poznámka o socialistickémJP II + dajláma, JP II+Vrchní Imám + Vrchní rabín se setat umí. Dtto přátelé Sidon a Malý. Ale když zemřela míšenka, směli pozůstalí na žid.radnici (kde pracovala) vyvěsit parte v jehož záhlaví byl křížek i David.hvězda až poté, co úřednice radnice křížek přelepila a zamatlala Korexem |
![]() |
Z. MeisnerRe: Není ta poznámka o socialistickémI za bolševika, především na Moravě chodili někteří soudruzi (samozřejmě komunističtí, ne socialističtí) do kostela, zajeli si v embé či žigulíku do sousední obce či města. S tím socialismem v Itálii máte pravdu jen částečně, socialisté byli velcí programoví odpůrci katolicismu a v Itálii křesťanství a katolictví téměř jedno bylo. Francouzské nedávné odstranění sochy Vojtyly protože byl papežem je projev ne korektnosti ale již demence. Již vidím, jak v katedrách piglují sloupy a klenby od křesťanských motivů, možná je budou muset zbořit nebo přestavět tak, aby neměly půdorys kříže. Pražáci se svým odporem k Mariánskému sloupu k podobné demenci nemají daleko, akorát jsou pohodlní aby protestovali víc.Ostatně Karlův most, předražené "koncerty" v kostelích a rekatolizační baroko sypou penízky. Jedním ze základních problémů je kmánství, vnímání kulturního či náboženského projevu toho druhého jako špatnost, konkurence, provokace a předpode*ranost, že se tak může nahlížet na mne. |
![]() |
K76a84r61e83l 23P29l23í79h11a30l 2759445788381Není ta poznámka o socialistickémpolitikovi poněkud mimo? Což pak všude na světě znamená socialista ateistu, jak jsme si přivykli za socialismu? A socialisté v Evropě nenesou podíl na té přehnané korektnosti? |
![]() |
Ředitel jedné italské školyje tupý mamlas, který by měl mít zakázáno učit a přiblížit se k dětem na 100 m! |