vzato politicky korektně, proč by měl být náboženský symbol na státním symbolu například Velké Británie, Autrálie, Nového Zélandu a všech Skandinávských zemí ? Doufejme, že tento požadavek přijde co nejdřív a uvidíme jak se k tomu postaví multikulti bolšáni.
Nevím zda Vám rozumím. Pokud bych hovořil ve Vámi nastíněném, bych se logicky ptal - a proč by měl být naším symbolem lev který tu normálně nežije, jen v ZOO, poslední dobou též u zbohatlíků, nota bene přivlečený mezi bodré, dobré a mírumilovné Čechy kdysi jakýmsi Braunschweigem - tedy přivandrovalým Němcem, a ještě k tomu zrůda - se dvěma ocasy, a na zadních.
Obrazoborectví a fyzické ničení symbolů se v historii opakovalo mnohokrát, málokdy přineslo něco dobrého. Nenávist jedněch vůči druhým se obvykle ventiluje nejdřív vůči symbolům s nimiž se ti druzí identifikují. "Jebem ti mať" - pohana člověka který tomu druhému bývá nejbližší. Naposled ve velkém v Evropě, když Srbsko-chorvatská a srbsko-muslimská nenávist v explodovala v rané fázi rozbíjením kostelů, až potom "regulérní" válka.
Muslimové, kteří obsadili Byzanc neschopnou již života, podkopanou m.j.křesťany římskými,najmě z Benátek, převzali v Cařihradě symbol a stavební skvost Hagia Sofii aniž by jej ničili, přidali minarety,
Dědou Mrázem.
A snad jediný pokus o Zmrázovatění Ježíška byl onen projev Tondy Zápotondy - navíc zcela mimo. V SSSR (ani Rusku) nesouvisí nadílka s Vánocemi, naděluije se na Nový Rok a pravoslavné Vánoce až následují.
Ve většině tradic nadílka s Vánocemi nesouvisí - i ten importovaný Santa Claus je Sinte Klaas - tedy Sv.Mikuláš holandských tradic. A v Itálii zase nadělují Tři Králové až po Vánocích.
Dobrý den. Podle mé paměti ta snaha přeformátovat Mikuláše na dědu Mráze skutečně byla, leč nikdy ji nikdo neměl sílu dotáhnout do konce. V civilním životě byl Mikuláš tolerován - s tím souhlasím. V letech 1985-87 jsem byl (jako vojín a svazák ČSLA) úkolován politrukem pluku k uspořádání mikulášské besídky pro děti lampasáků. Málem jsem z toho měl zatrhnuté vycházky na 2 týdny, když politruk na revizní kontrole (den předem) zjistil, že na plakátech je namalován Mikuláš, že kostým je opravdu mikulášský a že namalované "diptychovsky" pojaté kulisy symbolizují Nebe a peklo, přičemž z jedné části měl přicházet Mikuláš a z druhé části čert. Politruk se zděsil. Řval, že mikulášské se to jen tak jmenuje, ale hlavní postavou je přece děda Mráz a jen debil to nechápe. Jeho výrok: "Našim dětem by pamlsky od Mikuláše stejně nechutnaly. Děda Mráz - to je to co chtějí vidět.", se mi vryl trvale do paměti. Měl jsem asi 12 hodin na to, abych vše předělal do ateisticky přijatelné podoby. Zastavil jse
politikovi poněkud mimo? Což pak všude na světě znamená socialista ateistu, jak jsme si přivykli za socialismu? A socialisté v Evropě nenesou podíl na té přehnané korektnosti?
I za bolševika, především na Moravě chodili někteří soudruzi (samozřejmě komunističtí, ne socialističtí) do kostela, zajeli si v embé či žigulíku do sousední obce či města.
S tím socialismem v Itálii máte pravdu jen částečně, socialisté byli velcí programoví odpůrci katolicismu a v Itálii křesťanství a katolictví téměř jedno bylo.
Francouzské nedávné odstranění sochy Vojtyly protože byl papežem je projev ne korektnosti ale již demence. Již vidím, jak v katedrách piglují sloupy a klenby od křesťanských motivů, možná je budou muset zbořit nebo přestavět tak, aby neměly půdorys kříže. Pražáci se svým odporem k Mariánskému sloupu k podobné demenci nemají daleko, akorát jsou pohodlní aby protestovali víc.Ostatně Karlův most, předražené "koncerty" v kostelích a rekatolizační baroko sypou penízky.
Jedním ze základních problémů je kmánství, vnímání kulturního či náboženského projevu toho druhého jako špatnost, konkurence, provokace a předpode*ranost, že se tak může nahlížet na mne.
je tupý mamlas, který by měl mít zakázáno učit a přiblížit se k dětem na 100 m!