konzervativními institucemi. Jestli chce nějaký mlaďas hrát bankovní poker, budiž. Ale zatím pořád většina lidí
vydělává peníze natolik tvrdě, že na podobné hrátky nemá chuť. S nechutí v bance poslední dobou sleduji, jak
se mi místo předem promyšleně vybraného produktu snaží vnutit jiný. A ještě do smlouvy napíší jiné úroky, než
byly inzerovány na webových stránkách. A zvláště ČS je známá podivnou kombinací rigidity a nebezpečných
inovací.
Jenom další krok do virtuálního pekla konzumní pseudospolečnosti.
Příliš mnoho obecných a rádoby avantgardních plků o změnách procesů, modelů, myšlení, vtažení klienta, strašení "komu ujede digitální vlak, zanikne" atd. Přitom jde zcela o přirozený vývoj, který vždy probíhal a probíhat v tržním prostředí bude a vždy sebou nesl nové příležitosti pro některé a zánik pro jiné. Vždy technologie ovlivňovaly myšlení a chování a naopak.
Radit, radit a radit, to je současný trend budování závislosti na poradenství. Vytvářet povědomí, že stojíme na prahu převratné epochy a transformace a že bez chytré "apky" a návodu "jak na to" si nelze úspěšně dojít ani na záchod. Je to až směšné.
Přitom vše stačilo vyjádřit jedinou větou: Add value and differentiate.
Nerad to říkám, ale tenhle člověk je blázen. Jsou dva způsoby, jak udržet "engagement" klienta: psychologicky ho manipulovat (FB hry a pod.), nebo mu jít z cesty a dát mu pocit moci a jednoduchosti (Uber).
Čili: pokud nechci lidi manipulovat, tak jim musím porozumět, dát jim to, co potřebují, když to potřebují a jít jim z cesty. Pak je to bude bavit a budou se cítit dobře.
Není třeba lidem lhát a tahat je za fusekli, oblepovat metra spamem, prznit rozhraní bankovnictví zaokrouhláním pro potřebné a další zbytečnosti. Inovujte hlavní produkt: směnu!