Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Český spot „Mnichov“ má Grand Prix z Portorože

Česko

PORTOROŽ/PRAHA Měřeno cenami z mezinárodních reklamních festivalů, stal se nejúspěšnější českou televizní reklamou posledních let bezesporu spot „Mnichov“. Tento spot propagoval loňskou výstavu Národního muzea Republika, uspořádanou k 90. výročí vzniku samostatného státu. Včera večer získala zmíněná reklama Grand Prix na 16. ročníku mezinárodního festivalu reklamy a komunikace Golden Drum (Zlatý buben) ve slovinské Portoroži.

Spot Mnichov vytvořila agentura Euro RSCG Prague, která využila faktu, že v Národním muzeu byl v rámci expozice Republika vystaven i originál mnichovské dohody z roku 1938. Reklama ukazovala uklízečku v důchodovém věku, jež v podvečer utírá v muzeu jednotlivé vitríny, a když za jednou z nich uvidí osudný dokument, rozhlédne se a na vitrínu plivne.

„Uklízečku hrála paní Anastázie Rakouská, které bylo v době Mnichova kolem dvaceti let. Je přesně z té generace, kterou podpis mnichovské dohody velmi poznamenal a která jej dodnes v sobě nese jako trauma. Natáčení brala jako poctu,“ řekl před časem LN k této reklamě kreativní ředitel Euro RSCG Prague Eda Kauba.

Portorožský festival Golden Drum nebyl první mezinárodní soutěží, na níž spot Mnichov v letošním roce zabodoval. Bronzovou cenu si přivezl v červenci i z francouzského festivalu Cannes Lions, který je považován za nejvýznamnější evropské reklamní klání. Ze soutěží, do nichž byla tato reklama letos přihlášena, neuspěla vlastně jen v jedné jediné – paradoxně právě v české národní soutěži reklamní kreativity Louskáček, kde nepostoupila ani do finále.

Kromě Euro RSCG si cenu za televizní reklamu veze z Portorože do Prahy ještě agentura Kaspen. Ta získala Bronzový buben za spot na novou pivní značku Pardál společnosti Budějovický Budvar.

Spot Mnichov vznikl v produkci Armada Films, reklamu na Pardál točila firma Stillking Prague.

Autor: