Během cesty Kramaříka čeká 20 mezipřistání, první zahraniční bude v Bělehradě. Místa mezipřistání vybíral zejména podle toho, zda tam mají vhodný letecký benzin, řekl před odletem. Malá letadla, jakým je Cessna P210N OK-TGM, vyžadují specifický typ.
„Trasování bylo takové geopolitické. Jsou země, které jsou malým letadlům zaslíbené, jako třeba Spojené státy nebo Česká republika, a země, které jim zrovna zaslíbené nejsou, třeba Rusko nebo Čína,“ řekl Kramařík. Euroasijský kontinent obletí přes Blízký východ, Indii a Japonsko, dále bude pokračovat přes Pacifik a Spojené státy.
Příprava cesty trvala několik měsíců a plánovaná trasa se za poslední půl rok změnila zhruba čtyřicetkrát. „My si myslíme, že už je fixní. Samozřejmě zkušenost hovoří tak, že změny nastávají a během cesty nastane plno změn,“ řekl Michal Pazourek, ředitel pozemního provozu ABS JETS, která vyjednávala povolení pro přelet a mezipřistání v jednotlivých státech. Pilot bude mít k dispozici tým dispečerů.
Český aviatik poletí v nízké části troposféry, kde bývá špatné počasí. Očekává, že některá místa budou riziková. „V Indii v období monzunů bouří od rána do večera a člověk si musí najít správný okamžik, kdy lze trať proletět,“ řekl Kramařík. Na Aleutských ostrovech je zase častá nízká oblačnost, která komplikují přistání, a chybí záložní letiště.
Podle Kramaříka je jeho let prvním samostatným obletem Země českým pilotem. Na své cestě jednomotorovým hornoplošníkem má naplánován přelet tří kontinentů, tří oceánů a v kokpitu má strávit 150 letových hodin. Při odletu Kramaříka doprovodila čtyři letadla, s nimiž ve formaci přeletěl nad letištěm.