Pátek 4. prosince 2020svátek má Barbora -2 °C zataženo Předplatné LN
Lidovky.cz > Cestování > Aktuality

Čínské turisty památky nezajímají. Vyrážejí na luxusní nákupy

Číňany památky nezajímají. Vyráží za nákupy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Číňany památky nezajímají. Vyráží za nákupy. | foto: Shutterstock

LONDÝN Číňany v Londýně 'Velké hloupé hodiny' a další památky nezajímají. Pokloní se zakladateli komunistické ideologie Karlu Marxovi a pak jdou nakupovat luxusní oblečení do obchodů světoznámých módních značek, jako je Prada či Burberry.

V tichém rohu hřbitova Highgate Cemetery čínská turistka Violet Čchun Jang vzdává hold německému filozofovi a teoretikovi komunismu Karlu Marxovi, který je zde pochován. "Je to určitě největší revolucionář světových dějin. Myslím si, že hodně inspiroval Mao Ce-tunga," rozplývá se Violet s těžko skrývanými emocemi. Popisuje zpravodajský server BBC News.

Láká je Harrods

Hned ze hřbitova povedou její kroky do obchodů. Do Británie přijíždí každoročně 150.000 čínských turistů a ve slavném obchodním domě Harrods nyní utratí v průměru pětkrát víc než Američané.

ČTĚTE TAKÉ:

Nad historickými skvosty Londýna, jako je věž Big Ben, návštěvníci z Číny nadšení nejeví. "Ben" znamená v mandarínské čínštině "hloupý" a někteří Číňané proto ikonické věži s velkým ciferníkem říkají "Velké hloupé hodiny".

Violet není ohledně zájmu o památky mezi čínskými turisty výjimkou. "Možná si nějaké vyfotím, ale to je všechno," směje se. Její společník Čchen-chao Ke říká, že po Marxovi je dalším jejich cílem obchod značky Prada. "Kdybyste takové zboží kupovali v Číně, zaplatili byste dvojnásobnou cenu," vysvětluje.

Skrývané bohatství

"Angličané jsou skromní, své bohatství skrývají. V Číně rádi ukazujeme své bohatství ostatním lidem," prohlašuje Violet, která o sobě stejně jako Čchen-chao tvrdí, že je komunistka. Nejznámější londýnské obchodní domy jako Selfridges v současnosti zaměstnávají desítky lidí, kteří umí čínsky a znají čínské kulturní zvyky.

"Čínští zákazníci nemají rádi, když se jim zboží příliš vnucuje. Velmi důležité je také podat zakoupený produkt oběma rukama. Jedna ruka je v čínské kultuře výrazem neúcty," objasňuje jeden z týmu prodavačů Enling Chiang.

Feng šuej v hazardu

Podobně se čínským tradicím přizpůsobuje i kasino Hippodrome v londýnské čtvrti West End, které má nyní celé jedno patro věnované čínským hazardním hráčům. Zaměstnanci hovoří čínsky a čínské učení feng šuej je všudypřítomné.

"V budově nenajdete číslo čtyři - přináší totiž smůlu. Nesmí se také hráčům poklepat na záda, protože je to okrádá o štěstí," vypočítává šéf podniku Simon Thomas.

Ani tady čínská touha po londýnském luxusu nekončí. Hitem jsou také svatby v anglickém stylu pro ty nejbohatší čínské návštěvníky. "Často žasneme nad tím, kolik dokážou klienti za svatbu zaplatit - většina z nich investuje od 100.000 liber (2,98 milionu korun) do 250.000 liber (7,46 milionu korun)," říká Andrew Cussens, jehož firma Bloomsbury Films natáčí svatební obřady a jiné slavnostní události na video.

"Mnozí si pronajmou vůz Aston Martin. Měli jsme jednoho zákazníka, který si pronajal hned deset vozů Rolls Royce," dodává.

,

Neschopní ať zkrachují a pražská smetánka čte knihy, vzkazuje prezident

Prezident Miloš Zeman při rozhovoru pro MF DNES (Lány, 8. října 2020) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Česká republika se potýká s rekordními nárůsty potvrzených případů koronaviru, vláda zavádí mimořádná opatření a...

Umírají lidé, kteří mohli žít, říká lékař a spoluautor výzvy Jiří Sagan

Jiří Sagan, vedoucí lékař JIP z Kliniky infekčního lékařství FN Ostrava | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jedním ze tří autorů výzvy k ­lidem, aby dodržovali hygienická opatření, a zároveň žádající některé lékaře, ať je...

Svou sportovní kariéru považuji za ztrátu času, hodnotí minulost Hlaváčová

Yvetta Hlaváčová Tulip | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Držitelka světového rekordu v přeplavání kanálu La Manche pokořila řadu dalších met a získala spoustu významných...

90 let s Fisher-Price: Ikonické hračky, které provázely dětstvím už několik generací
90 let s Fisher-Price: Ikonické hračky, které provázely dětstvím už několik generací

Fisher-Price zná snad každý. Málokdo ale ví, že letos slaví 90 let od svého založení. Značka dala světu více než 5 tisíc hraček, které vrací rodiče...