Diskuse k článku: Hrůzy českých nádraží: Vítejte zpátky v osmdesátých letech

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 12
  • Poslední: 4.9.2014 17:33
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Hoblík 2.9.2014 10:02

Autor článku je buď hloupý,

nebo zaplacený. Anebo obojí. Nádraží v osmdesátých letech sloužila cestujícím, teď už nikomu. A staré budovy bývaly udržované, mnohé jsou dodnes historicky cenné. V Rakousku se za staré budovy nestydí; u nás politická trdla stejné budovy bourají.

K. Seidl 2.9.2014 3:01

Jeden rozdíl je

Tenkrát ještě jezdily vlaky. A to 24 hodin každý den a to nejen v Praze.

S. Vor 28.8.2014 2:25

Takové smíchovské nádraží to je chuťovka

Jako kdybych cestoval časem a horizontem událostí černou dírou před 40lety,co by mladý gentleman.:-)))))))

O. Schejbal 4.9.2014 17:33

Re: Takové smíchovské nádraží to je chuťovka

Praha - Vysočany, to je teprvve lahůdka.

F. Doušek 27.8.2014 15:04

Jó, to v České Lípě nádražní budova

pamatuje Adolfa Hitlera, který zde nastupoval do vlaku směr Praha na podzim 1939.

Snad jen ta restaurace zmizela.

P. Krasny 27.8.2014 13:27

Abraxas - pamatujete?

Pardubice, Choceň, Česká Třebová

Rudoltice v Čechách, Hoštejn, Lupené

na Moravě Zábřeh, Střeň a Olomouc

Brodek u Přerova, Lipník nad Bečvou

D. Stirský 27.8.2014 9:56

Občas jezdím na trati Praha - Kolín-

Pardubice - Choceň atd., kde rekonstrukce některých nádraží proběhly. Nádraží v Chocni: Je čisté, vybavené vším potřebným, ale sterilní, neosobní, velmi podobné nádražím jiným. Prostor před budovou (1. nástupiště) byl vždy plný lidí, byly tu lavičky (rád jsem pozoroval projíždějící vaky), stánky s občerstvením, nádražní bufet. Dnes je toto nástupiště prázdné, odjezdy a příjezdy vlaků sděluje neosobní hlas, stánky zmizely, místo toho dostanu unifikované spláclé a předražené bagety. A jdu-li brzo ráno na vlak na Hlaváku, krom dost drahé kávy a baget v kavárně tu nenajdu jediný otevřený obchod, kde bych koupil za rozumnou cenu obyčejnou housku se salámem či sýrem. Jízdní řády z otáčivých bubnů zmizely (zvl. starší lidé ne vždy ovládají internet), obyčejná hospoda tu není. Místo toho si ale  mohu koupit belgickou čokoládu, léky a značkové oblečení. A tak možná ta 80. léta nebyly vždy jen hrůzy.

T. Bhöm 27.8.2014 15:05

Re: Občas jezdím na trati Praha - Kolín-

ale byly !... a hlavně ty vlaky ! díky bohu, že je to už pryč a již nikdy nebude zpět...

*

pokud něco postrádáte a myslíte si, že je to smysluplné pro lidi, a budou ochotni to využívat, tak je to jednoznačně podnikatelský záměr ! fandím lidem co dokážou změnit věci ve skutečnost ! tak hodně štěstí !

ať žije tvrdá konkurence na drahách, která přináší jen kvalitu za rozumné ceny !

mj... chtěl bych vidět názory lidí co denně dnes cestují vlaky, pokud by se třeba na rok mělo vrátit na dráhy doba z 80 let...

M. Hoblík 2.9.2014 10:04

Re: Občas jezdím na trati Praha - Kolín-

Jezděte raději svým Mercedesem, budete nadšen! Většina nás to tak dělá.

M. Jarošová 27.8.2014 9:10

Z Prahy sem je daleko.

Nezapoňte si připomenout dobu těsně po válce prohlídkou nádraží v Dětřichově nebo Domašově nad Bystřicí na trase Bruntál-Olomouc. Včetně okolí budov samozřejmě.

Ale ani u zrekonstruovaných nádraží jako např. v Břeclavi není kde si sednout,když musíte čekat hodinu na přípoj,pokud to neprotáhne zpoždění...Dík ČD !

Jcch 27.8.2014 7:36

Lepší špína navrch než uvnitř

Tak na rozdíl od budovatelského redaktora stará nádraží obdivuji. Kdo denně cestuje vlakem je vděčný za čekárnu, do které neprší a netáhne na nohy.

L. Renka 27.8.2014 7:13

Nádraží Praha-Vysočany

A ještě prosím napište něco podobného o nádraží Praha-Vysočany! Je to úděsné místo, které by si také zasloužilo podobné pranýřování.