Jenže řetěz si prokluzoval vesele dál. „Tak to je v háji,“ řekl jsem si s velkou dávkou negativismu. Jeden z mechaniků, který uměl pouze portugalsky, mi dal číslo na jakéhosi Bena.
Tadeáš Šíma
Zavezl jsem Zebru do dvora, kde se pár mechaniků vrtalo v motoru staré Toyoty. V Africe je Toyota fenomén. Vyměnil jsem řetěz a s velkou dávkou optimismu do toho znovu šlápl.
Tadeáš Šíma
Po dvou dnech odpočinku v Lubangu bylo načase znovu šlápnout do pedálů Apache. Jakmile jsem tak učinil, hned mi bylo jasné, že je něco špatně. Řetěz v jízdě do kopce při každém šlápnutí prokluzoval a bylo tak nemožné pokračovat.
Tadeáš Šíma
Na hranice s Namíbií mi to z Lubanga trvalo čtyři dny celkem vydatného šlapání. Kolo drží, cesta je ve výborné kondici a krajina je zase trochu jiná než severněji v této zemi.
Tadeáš Šíma
Druhý den mě SuperMario, jak jsem mého nového kamaráda překřtil, dovezl znovu k Igoru Silvovi, který už o mně věděl. Bylo potřeba vyměnit kazetu a přední převodník. Když už se v tom šestinásobný mistr Angoly v silniční cyklistice tři hodiny vrtal, vyměnil jsem rovnou i ložisko. Snad to vydrží až do cíle!
Tadeáš Šíma
Musím se vrátit do Benguely do servisu k Igorovi Silvovi, který mi minulý týden vyplétal zadní kolo. Nakládám ještě týž den kolo do autobusu a jedu zpátky těch 400 kilometrů, ve kterých jsem prolil litry potu. Není mi úplně do zpěvu. Naštěstí v Benguele mám přátele, kteří mi zajistili ubytování u Maria. Jihoafričana, pracujícího u rybářské firmy. Nakládá mě i s kolem uprostřed noci na nádraží a jedeme do jeho domku na pláž.
Tadeáš Šíma
S Filipem jsme obešli celé město. Všechny servisy, kde by mi mohli pomoci, ale neúspěšně. Kontaktuji ještě svoji spojku přes kola, Claudia z Luandy a ten mi jen potvrzuje mojí černou předtuchu.