Středa 27. ledna 2021svátek má Ingrid -4 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Cestování > Aktuality

Většina Čechů si dovolenou vybírá na internetu

Dovolená u moře - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dovolená u moře - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Internet jako primární informační zdroj loni využilo při výběru dovolené zhruba 70 procent Čechů. Klasický tištěný katalog k výběru dovolené inspiroval 23 procent respondentů.

Vyplývá to z z dat Consumer Commerce Barometru a průzkumu agentury TNS Infratest ve spolupráci s českým Googlem. Lidé v oblasti cestování vyhledávali nejčastěji jízdní řády a zlevněné nabídky dovolených prostřednictvím nákupu na první moment.

ČTĚTE TAKÉ:

"Internet hraje stále důležitější roli i v případě rezervace ubytování. V současné době si v případě Prahy zamlouvá hotel prostřednictvím rezervačních portálů téměř třetina hostů. Očekáváme, že toto číslo dále poroste," řekl generální ředitel tuzemské centrály cestovního ruchu CzechTourism Rostislav Vondruška. Podle CzechTourismu si čeští turisté vyhledávají informace o potenciálních dovolenkových destinacích v rozmezí tří týdnů až tří měsíců před samotnou rezervací zájezdu.

Nákupy přes internet, ilustrační foto

Podle dat z Consumer Commerce Barometr vloni nakoupilo zájezd prostřednictvím internetu 36 procent Čechů. Vyšší procento lidí využívajících moderní technologie je například ve Velké Británii, kde přes internet nakoupilo zájezdy 47 procent turistů, a Německu, kde podíl těchto zákazníků dosáhl 41 procent. Nižší podíl než v Česku společnost zaznamenala například v Polsku (33 procent) a v Maďarsku (21 procent).

Za vysokým podílem moderních technologií při výběru dovolené stojí podle Jiřího Lenka z českého Googlu oslabení pozice původních forem inzerce.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

"Tradiční média či katalogy už názory zákazníků nedokážou ovlivnit tak, jako doporučení blízkých či informace na internetu," uvedl s tím, že tuzemské cestovní kanceláře mají v internetové komunikaci stále rezervy.

Marketingové kampaně prý zahajují zpravidla těsně před hlavní sezonou, čímž přicházejí o klienty, kteří se rozhodují s větším předstihem. Průzkum za loňský rok společnost Google uskutečnila poprvé. Jeho výsledky tak není možné srovnat s daty z předchozích let, uvedl Vondruška. I tak je ale podle CzechTourismu možné sledovat zvyšování významu internetu pro cestovní ruch.

,

TEST e-shopů potravin: Ráno objednáte, po obědě pečete. Nebo za tři dny

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Když před necelými třemi lety testovala MF DNES internetové prodejce potravin, nacházela se většina Čechů ve stadiu...

Zařiď to, nebo ti vypálím barák. Jak fungovala fotbalová chobotnice

Roman Berbr na mimořádné valné hromadě Fotbalové asociace ČR. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Pro Náčelníka, jak mu přezdívají, bylo přichystáno pravé šampaňské, propiska s gravírovaným jménem Berbr, manžetové...

Tečka za čínskou érou. Skupina Lobkowicz řeší zavírání dalších pivovarů

Pivovar Klášter | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Skupina Lobkowicz se zbavuje „těžkého nákladu“. V ohrožení jsou tři ze sedmi pivovarů. Kromě Uherského Brodu a Kláštera...