Pondělí 18. října 2021, svátek má Lukáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Alkohol, opalování a používání levé ruky Ománci nechápou, říká Češka

Gabriela Zemanová se do Ománu přestěhovala kvůli práci, aby si zlepšila angličtinu a hlavně nasbírala životní zkušenosti. „Ženy jsou oděné v černém, nosí šátek a vypadají jemně, stylově a tajemně. Všude je klimatizace a všude voní kadidlo. Ománce nepotkáte jinak než s telefonem u ucha - pořád komunikují a jsou online. A to i za jízdy v autě, nebo při posezení s přáteli,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

přitěhovalci

Autorka má zřejmě velké štěstí, že zapadla mezi bohaté Ománce. Protože jak píše, ti sedí v úřadech a ve firmách. Všechnu ostatní práci dělají přistěhovalci. A za jaký peníz a za jakých podmínek? To vidíme např. v Kataru při stavbách stadiónů.

0/0
27.11.2014 16:21

Já bych si rád poslechl ty

narážky opepřené humorem, které jsou sice vtipné, nicméně urážlivé až rasistické. :)))

0/0
27.11.2014 14:35

Tu zdravotní péči platíme Ománcům my, co kupujeme jejich

ropu. Kdyby té nebylo, byli by to stany, velbloudi a nemoci by léčil šaman. A že se nekrade, zeptali jste se na tresty za krádež? Prý v zemi hraběte Drákuly také nekradli, protože za krádež je čekalo nabodnutí na kůl. A za války, jak vyprávěla babička, se také nekradlo, protože za krádež byl koncentrák.

0/0
27.11.2014 12:43

J. Novák 835

Omán

Musel jsem se usmát po přečtení příspěvků pánů Habana, Kaina a Kubína. Vy jste v té zemi byli? V Ománu jsem byl pouze jeden den, ale v Arabských emirátech jsem strávil postupně asi měsíc. A každá nová návštěva mi otevírá oči. Jeďte se tam podívat a myslím, že pusu nezavřete. Od nich se máme co učit - v obchodě si necháte dámskou kabelku nebo mobil na pultě a jdete si vybírat zboží. Přijdete za půl hodiny a vše je na svém místě. když si vybíráte např. látky, nabídnou vám vodu nebo kávu. A jiné náboženství? Zcela normálně jsou křesťanské kostely vedle mešit - mají jedno omezení - nesmí mít věže. Ale bohoslužby jsou stejné a ničím neomezované. Tak otevřete oči a přestaňte být tupými malými Čecháčky

0/0
27.11.2014 12:29

J. Podivný

Re: Omán

Doporučuji k přečtení knihu - V zemi neviditelných žen : putování lékařky po Saúdskoarabském království / Qanta A.

Není to o Ománu, ale o Saudské Arábii - asi nejrigidnější islámské zemi. A to je opravdu zajímavé čtení. Islám je naprosto odlišná kultura neslučitelná s demokracii.

0/0
27.11.2014 12:50

J. Novák 835

Re: Omán

Asi máte pravdu, zkusím si ji sehnat a přečíst. Ale Omán je něco jiného než Saudská Arábie. Saudové jezdí do Dubaje utrácet peníze, protože doma nemají za co. Ale hlavně je otázka - je lepší naše demokracie pokřivená sliby politiků, kriminalitou a neschopností státu cokoliv zařídit nebo "diktatura" rodinných klanů v SAE, kde nejsou politické strany a volební právo? Je pravdou, že skoro všude bdí oko velkého bratra, ale viděl jsem, že v obrovském obchodním domě našli ztracené dítě do 5 minut

0/0
27.11.2014 14:10

J. Podivný

Re: Omán

No, díky za demokracii. V SA se vám může stát, že vás zmlátí mutawové z náboženské policie za to, že jako žena nemáte zakryté vlasy. Nebo, že žena vyjde z domu bez dozoru svého mahrama. Totalita jako řemen.

0/0
27.11.2014 14:23

Re: Omán

Jenže, jak pravil velký Karel, "SA je pro nás v mnohém ohledu cenný spojenec", takže kritizovat ji není vhodné. Na lidská práva musíme dbát jen v Číně, Rusku a podobných státech. ;-)

0/0
27.11.2014 14:41

J. Podivný

Re: Omán

Hlavně, že má Kchárl ve svém erbu hlavu Turka. Kdyby jeho předci vstali z mrtvých, tak mu nakopou zadek.

0/0
27.11.2014 14:49

Re: Omán

Vy voleee, prvne si zjistite proc tam toho turka v erbu ma, nez zase neco jen tak vyzvracite!

0/0
27.11.2014 17:59

J. Podivný

Re: Omán

Po dobytí turecké pevnosti Raab v roce 1598 Adolfem ze Schwarzenberku byl v roce 1599 znak doplněn o hlavu Turka, které havran či krkavec klove oko.

Má ho tam, protože jeho předek Adolf bojoval s Turky na rozdíl od Kchárla, který jim leze do ři ti.

Už to chápeš po sraný Maxi ?

0/0
28.11.2014 8:29

Re: Omán

Takže podle vás náš president Zeman, neůprosně prosazuje lidská práva v Číně, Rusku a podobných státech.

0/0
27.11.2014 18:28

P. Bárta 150

Re: Omán

Rozdíl spočívá v tom, že ty vámi vyjmenované státy NEDODRŽUJÍ ani svojí lidskoprávní legislativu, je to pro ně cár papíru, gumový právo dle potřeby.  Ve SAE máte jistotu, že zavedená právo bude dodrženo a vy víte na čem jste.!

0/0
27.11.2014 19:21

Re: Omán

Jooo to tady chybelo, jeden velkej a moudrej NEEE Cechacek. Bez se bodnout!

0/0
27.11.2014 16:37

Angličtinu

nejlépe zlepšíte v Ománu.

0/0
27.11.2014 10:15

Re: Angličtinu

Myslel jsem, že ománskou arabštinu, balúčštinu nebo urdštinu. Ty se asi jezdí učit do Anglie.

0/0
27.11.2014 12:51

Re: Angličtinu

tady jste asi jen nepochopil ironii prvního příspěvku... :-)

0/0
27.11.2014 14:05

v Omanu jsem take byl

ale ne v tom meste Salalah ktere je od hlavniho mesta asi 1000 km vzdalene a je tam - nemylim-li se nadherny Hilton.na plazi.

Navstivil jsem se svou pritelkyni take jednu mesitu v Muscat ( hlavni mesto ) Ta hlidka u vchodu me nechala v tricku a kratkych kalhotach bez problemu dovnitr , zatimco muj damsky pendent vratila asi 3x ze " nebyla jeji zapesti , pote kotniky a pote krk dostatecne zakryty - kdyz kriticka mista pokryla , dostala se tam take. Kdyz jsem se ja ptal , jestli mam take neco zakryt odvetily ty 3 u vchodu kontrolujici zeny , ze muzi jim mohou byt ukradeni a je jim jedno co zakryvaji ci odkryvaji.

K autorce clanku : cesky humor je jen pro cechy nepostradatelny - stejne jako polsky pro polaky ci madarsky pro madary !

0/0
27.11.2014 9:44

J. Podivný

Z náboženských důvodů je tu používání levé ruky

bráno za společenské faux pas ? Spíš z hygienických, bych řekl. Pokud vím, tak lidé z tohoto regionu používali holou levou ruku k utírání pr....

Ale jestli to dělají dodnes, tak je to opravdu faux pas a spíš by to zasloužilo posměch a opovržení. Stejná hloupost jako, že nenávidí psy a prasata. Jsou to kulturní zaostalosti, které by se měli snažit odbourat.

0/0
27.11.2014 9:44

P. Bárta 150

Re: Z náboženských důvodů je tu používání levé ruky

samozřejmě, že z náboženských. Hygiena vyprazdňování je popsána jak v Koránu tak v Hadisu a je to stejně přísně dodržováno, jako např. zákaz smrkat v Singapuru a nečekejte v tom žádnou změnu. mimochodem, používají dle Hadis papír( ten způsob ovšem vynalezli Číňané)  a mají celý postup do podrobna popsán. jak sedět, jaký papír, kam se koukat a nekoukat, kolik prstů a tak dál, např, nesmí sedět zády k Mecce. Zaostalosti to samozřejmě nejsou, jsou to zvyky, stejně tak jako se u  nás neříhá u stolu a v Číně ano. Prostě jiná kultura.Indy také nenaučíte jíst krávu.

0/0
27.11.2014 19:36

Náboženská snášenlivost ... :-)

Slečna autorka se jen tak mimochodem zmínila o tom, jak nábožensky snášenlivost je Omán. Aby ne, oni tam totiž jiné náboženství než Islam nepřipustí. Pokus někde se po odlít jako Žid by byl dost hloupý způsob jak se rychle a nedobrovolně dostat ze země. Koneckonců, jako Izraelec není do země vpuštěn nikdo. Slečna autorka se nechala omámit přívětivost stránkou islámské země. Naivně a hloupě. Voňaví a milí pánové ...

0/0
27.11.2014 8:56

T. Haban

Re: Náboženská snášenlivost ... :-)

Jo tento článek také považuji za vtip, plnej souhlas s Vaším příspěvkem do diskuze

0/0
27.11.2014 9:43

Re: Náboženská snášenlivost ... :-)

Zdegenerovaná smečka navoněných arabů a jejich zahalených slepic.Využívají techniky civilizovaného světa,protože sami jsou tak nanejvýš schopni si uvařit čaj na suchém velbloudím trusu.Zdokonalit si angličtinu u těch matláků je na hlavu.Kdyby neměli nerostné bohatství (o které se nijak nezasloužili) tak by taky chodili navoněni ale smradem z moče a výkalů.

0/0
27.11.2014 10:42

Re: Náboženská snášenlivost ... :-)

Pane Kubin, za prve v Omanu je mnoho pristehovalcu z jinych zemi, hlavne Asie, kteri nejsou Muslimy. Za druhe, i mezi Muslimy jsou sekty ktere jsou vzajemne nevrazive. Staci se podivat na Irak, kde hlavni problemy a nasili je mezi Sunni a Shia sektami. V Omanu jsou asi 2 tretiny Ibadi, zbytek je Sunni a Shia. To ze se navzajme nevrazdi svedci skutecne o nabozenske toleranci. Zrovna jsem si rikal, ta slecna pise: "Nelze nezmínit i ohlasy Čechů na mé působení v Ománu. Některé narážky opepřené humorem jsou sice vtipné, nicméně urážlivé až rasistické." To snad ne!!!??? Od Cechacku !!!????

0/0
27.11.2014 13:11

Děti zvládnou všechno, to samé ženy. Muži však nevydrží, říká expert na přežití

Premium Tři dny trvalo pátrání po osmileté Julii z Berlína, která se v neděli ztratila rodičům u Čerchova na Domažlicku. V...

Jak se rodí sebevražda. Psychiatr Höschl nejen o schizofrenii a depresi

Premium Jak velká musí být síla, která člověka dožene k tomu, že si sám dobrovolně vezme život? Jaké jsou poslední myšlenky...

Od perfekcionisty Contadora k Pogačarovi bez nepřátel. Hvězdy očima Kreuzigera

Premium Zažil vládu Contadora i Frooma, řádění Sagana, razantní nástup Pogačara. Během šestnácti let profikariéry se vedle...