Ulice Londýna bude ve všední den brázdit celkem osm autobusů navazujících na legendární vozidla typu Routemaster. O víkendech a v noci jezdit nebudou. V zadní části mají tato vozidla s hybridním motorem otevřenou plošinu, jež cestujícím slouží k nástupu a výstupu i mimo zastávky. Jezdí v nich průvodčí.
Původní Routemaster přestal jezdit v roce 2005 po 50 letech provozu. Za novým vozítkem, které Londýňanům před volbami v roce 2008 sliboval současný konzervativní starosta Boris Johnson, dnes vyjel i protestní autobus polepený transparenty s hesly proti zdražování městské hromadné dopravy v britské metropoli. Terčem kritiky se stal ale i samotný nástupce routemasterů.
Poslanec za opoziční labouristy David Lammy připomněl, že jeden nový autobus tohoto typu stál 1,4 milionu liber (asi 41,2 milionu korun), zatímco obyčejný double-decker by vyšel na 190.000 liber (5,6 milionu korun).
Autobus vyjel na svoji trasu s týdenním zpožděním. A nebyl to první zádrhel: krátce poté, co se toto vozidlo poprvé oficiálně loni v prosinci představilo veřejnosti, mu na dálnici přestala fungovat baterie a došla nafta.