130 let
Jezírko v pískovcovém lomu v Adršpašských skalách

Jezírko v pískovcovém lomu v Adršpašských skalách | foto: Profimedia.cz

Nejlepší výlet v Česku? Lidé zvolili Adršpach

Cestování
  •   9:00
PRAHA - Vítězem hlasování o nejoblíbenější tuzemskou výletní destinaci se stalo skalní město u Adršpachu. Výsledky hlasování zveřejnila Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism, která soutěž prostřednictvím stránek www.kudyznudy.cz pořádá.

"Nejčastějším důvodem pro cestování po Česku je poznávání a pobyt v přírodě," řekl generální ředitel CzechTourismu Rostislav Vondruška s tím, že tomu odpovídají i výsledky soutěže. Na druhém místě v počtu hlasů se totiž umístila další přírodní památka, vyhlídka Belvedér v Českém Švýcarsku, a na třetím místě hrad Karlštejn.

Stotisícová výhra

V soutěži hlasovalo celkem 11 000 lidí, kteří mezi jednotlivé kategorie rozdělili téměř 100 000 hlasů. Cenou pro vítěze je 100 000 korun na podporu marketingových aktivit.

Agentura v posledních letech vysledovala trend neustálého zkracování vzdálenosti, na kterou jsou turisté ochotni cestovat, uvedl ředitel oddělení strategie a marketingové komunikace CzechTourismu Martin Mráz. To se netýká jen zahraničních turistů, ale i domácích, kteří v posledních letech stále častěji tráví dovolenou v Česku.

Nejkrásnější výlety po České republice

Svatá Hora

Cestujte po Česku. Lidovky.cz pro vás připravily speciální nabídku tipů na výlety. Najdete tu nejkrásnější výlety po Čechách, Moravě a Slezsku. Tipy průběžně aktualizujeme.

Více informací najdete ZDE

Kromě hlavní soutěže byly v letošním ročníku vypsány i nové kategorie. V kategorii novinka roku zvítězil DinoPark Harfa Praha, nejlepším podnikatelským počinem letošního roku se staly termální bazény hotelu Wellness Horal v Beskydech, uvedla manažerka portálu Kudy z nudy Martina Vepřková.

Záběry z DinoParku Praha

Portál Kudy z nudy tradičně láká do regionů návštěvníky z tuzemska. Od září se ale jeho působnost rozšířila i na okolní státy, když CzechTourism na stránkách spustil další tři jazykové mutace.

Ty nově lákají zájemce o dovolenou v Česku i v polštině, němčině a slovenštině. Původní česká a anglická verze měly návštěvnost 400 000 lidí za měsíc. Od rozšíření o tři nové jazyky očekává centrála nárůst návštěvnosti o desítky tisíc vstupů měsíčně.

Autoři: Lidovky.cz, ČTK