

Cestě předcházel víc než půlroční tréning, vlastně jsme se rozhodli, že vyrazíme, když jsme si uvědomili jak klidná je naše první kobylka Stázka a tak nějak si s přítelem prozradili, že dálková cesta na koni byla dětským snem nás obou.
Autor: Milan a Andrea
Zatím máme za sebou přes 1600 kilometrů v sedle, či pěšky vedle koně. Prošli jsme Čechy, Německo a velkou část Francie. Nejprve jsme se drželi značené svatojakubské cesty, ve Francii jsme ji museli opustit kvůli malým dřevěným mostům s nedostatečnou nosností pro koně- dál jsme pokračovali podél řek (Doubs, Soena, Rhona), kde můžeme dát koním kdykoli napít.
Autor: Milan a Andrea
S koňmi na cestách
Autor: Milan a Andrea
Většina lidí nám nevěřila, že skutečně vyrazíme, prorokovali problémy s policií či na hranicích, v červnu se mě ptali, co budu s koňmi dělat ve Španělsku za příšerného horka a já přitom už tehdy věděla, že naším skutečným nepřítelem je zima.
Autor: Milan a Andrea
I přesto většinu nocí spíme v přírodě pod stanem, vaříme na lihovém vařiči (protože se bojíme mít v brašnách na koních propanbutanovou lahev) a dobíjíme telefon přes solární panel.
Autor: Milan a Andrea
I přesto většinu nocí spíme v přírodě pod stanem, vaříme na lihovém vařiči (protože se bojíme mít v brašnách na koních propanbutanovou lahev) a dobíjíme telefon přes solární panel.
Autor: Milan a Andrea
Důležitý byl i správný výběr plemen koní, Fjordi a Huculivé patří k tzv. primitivním plemenům koní, kterým k výživě stačí tráva, či seno, unesou těžké náklady a lidé je prakticky vycvičili k dálkovým cestám.
Autor: Milan a Andrea
Druhého koně Matýska už jsme vybírali přímo na cestu. S bývalými majiteli absolvoval přes 200km po Čechách a krom běžného jezdeckého výcviku umí i tahat, což se nám zdálo užitečné, protože Milan chtěl vyrazit s vozem.
Autor: Milan a Andrea