Hlavní organizátoři a realisté Petr Holeček, Marek Havlíček (s černými brýlemi), a člen původní expedice Stanislav Synek (vpravo).
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Vnitřek původního vozidla.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Původní tatrovka. Expedice Tatra kolem světa vyrazila v Prahy v roce 1987, vrátila se v roce 1990.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Stanislav Synek odpovídá na dotazy čtenářů.
Autor: Lidovky.cz
Vnitřek původní tatrovky, která vyrazila na cestu kolem světa v roce 1987.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Expedice Tatra kolem světa 2 vyrazí na cestu 22. 2. 2020.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Interiér nové tatrovky.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Uvnitř nástavby je místo pro 12 cestovatelů a nezbytné zázemí včetně kuchyňky a toalety.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Vlevo automobil, který byl použit v první expedici, vpravo tatra, která poveze účastníky Tatra kolem světa 2.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Marek Havlíček (vlevo) a Petr Holeček, dvojice, která stojí za expedicí Tatra kolem světa 2.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Grafické řešení speciálu vytvořil designér Pavel Fuksa.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Upravená tatrovka poprvé představila veřejnosti na akci 30. října v Kopřivnici.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Po měsících příprav představili Marek Havlíček a Petr Holeček náklaďák chystaný pro expedici Tatra kolem světa 2.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Magické datum zní 20. 2. 2020. Tento den vyrazí na cestu expedice Tatra kolem světa 2.
Autor: Tomáš Málek, Lidové noviny
Magické datum zní 20. 2. 2020. Tento den vyrazí na cestu expedice Tatra kolem světa 2.
Autor: Tomáš Málek, Lidové noviny
Tým Buggyra (Martin Šoltys, David Schovánek a Tomáš Šikola) s kamionem Tatra Phoenix.
Autor: ČTK
Ostrý - I v roce 1986 stál na začátku příběhu tatrováckých úspěchů na „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - I v roce 1986 stál na začátku příběhu tatrováckých úspěchů na „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - I v roce 1986 stál na začátku příběhu tatrováckých úspěchů na „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Speciál 4x4 na Rallye Paříž - Dakar a historie se opakuje: vzduchem chlazený motor, centrální nosná roura a k tomu výkyvné polonápravy. Tak zní tatrovácký recept na nejlepší podvozek do těžkého terénu.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - II jako nový. V roce 2016 získala kopřivnická automobilka z Francie jeden ze dvou původních závodních speciálů, které jely „Dakar“ v roce 1986. Automobil prošel kompletní renovací. Zajímavostí je, že registrační značka NJA - 1168T přímo odkazuje na původní spztku náklaďáku, se kterou odjel do Afriky.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - II jako nový. V roce 2016 získala kopřivnická automobilka z Francie jeden ze dvou původních závodních speciálů, které jely „Dakar“ v roce 1986. Automobil prošel kompletní renovací.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Ostrý - II jako nový. V roce 2016 získala kopřivnická automobilka z Francie jeden ze dvou původních závodních speciálů, které jely „Dakar“ v roce 1986. Automobil prošel kompletní renovací.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Totální tatra - tak závodníci přezdívali v roce 1988 monstru, které sloužilo jako zabezpečovací automobil při dakarské rallye. Osmikolka se regulérně účastnila slavného „Dakaru“.
Autor: Archiv Tatra Trucks
Na „Dakaru“ továrna vedle speciálu 4x4 sázela i na tradičnější konfiguraci 6x6.
Autor: Archiv Tatra Trucks
V roce 1986 vyslala kopřivnická automobilka své první závodní vozy na slavnou Rallye Paříž - Dakar. V továrním žargonu nesly označení T 815 VE „Ostrý-I“ a „Ostrý-II“.
Autor: Archiv Tatra Trucks