Festival ve východočínské provincii Šan-tung jeho organizátoři rádi označují za "čínský Oktoberfest", ale i počtem návštěvníků jsou bavorské akci ještě dosti vzdálení. Na mnichovský Oktoberfest dorazí ročně kolem šesti milionů příznivců zlatavého moku. Konkrétně v loňském roce to bylo téměř šest a půl milionu návštěvníků, kteří vypili asi 6,7 milionu piva.
Ambiciózní festival
V Asii ale na čínský pivní svátek nikdo nemá. "Ať už jste zkušený piják nebo příležitostný víkendový amatér, nejlepší vzorek čínské pivní kultury si bezesporu užijete," napsali organizátoři v propagačním textu. Na festivalu prý nechybějí krásné čínské hostinské, obří stany s obsluhou ani spousta hudebních souborů.
ČTĚTE TAKÉ: |
V nabídce nejsou jen čínská piva, ale i vzorky z Japonska, Dánska, Mexika, Nizozemska, USA a Singapuru. O české pivní produkci, kterou čínští pijáci dobře znají, se organizátoři nezmiňují.
První ročník festivalu se v čínském Čching-tao konal v roce 1991 při příležitosti stého výročí založení města. Součástí festivalu je každoročně ochutnávka, pijácká soutěž a pivní karneval. Podle čínských tradic má každý ročník svého partona podle zvěrokruhu, letos se maskotem stal kůň.