„Loňský rok byl výjimečný, neustálým dobudováváním infrastruktury a rozvojem služeb se nám doufám podaří návštěvnost udržet,“ uvedl Bártek. Na kanále se loni dobudovaly obslužné sloupky, které budou letos zprovozněny. Lidé si tak budou moct své lodě napojit v přístavech na elektřinu, dočerpat vodu nebo použít výlevku chemického WC. Novinkou bude i rozšíření nabídky pravidelných plaveb na úseku Uherské Hradiště - Uherský Ostroh.
Hlavní investicí, na kterou se čeká, je napojení kanálu na řeku Moravu do Hodonína a rozšíření přístavu ve Veselí nad Moravou. „Ohledně Hodonína se aktuálně připravuje dokumentace pro stavební povolení. Je to náročná stavba, jejím středem probíhají hranice ČR a Slovenska, obezřetnost se projevuje do časové přípravy. Doufáme, že se v příštím roce bude stavět,“ uvedl Bártek.
Náklady vyčíslil na 200 milionů korun s tím, že částka se neustále upřesňuje. Investice zahrnuje více než deset objektů včetně plavební komory, přemostění, úpravu 800metrového koryta Radějovky do Moravy a ekologická kompenzačních opatření.
Baťův kanál je splavný nyní od Otrokovic ke slovenské Skalici. Trasa má 53 kilometrů a 13 plavebních komor. Cílem je trasu napojit na úsek Hodonín - Rohatec. Tím by se splavnost prodloužila o dalších deset kilometrů.
Baťův kanálBaťův kanál vznikl ve 30. letech 20. století, hlavně kvůli přepravě lignitu z Ratíškovic do Otrokovic. Vodní cesta, která částečně vede korytem řeky Moravy, je od Otrokovic do Skalice dlouhá 53,8 kilometru. Vodní cestu doplňuje cyklostezka vedoucí podél Baťova kanálu, po níž ročně projede asi 250.000 cyklistů. |