130 let

Diskuze

Čí rozkaz platí? Policie v chaosu dvojího velení.

Česká policie má nyní dva prezidenty: Martina Červíčka a staronově i Petra Lessyho. To může mít pro policisty dalekosáhlé důsledky.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

V.Hricák

5. 12. 2013 6:09
Pane redaktore,
váš rozbor je tak trochu mimo mísu.Jestliže byl Lessymu ukončen pracovní poměr na základě jeho obvinění z trestného činu,které soud jednoznačně vyvrátil,je logické,že i ukončení pracovního poměru bylo za hranou zákona.Tudíž musí být Lessy přijat opět do řad policie.Pro ty pomalu,leč důkladně chápající.Holčička hrající si v parku vás obviní z pedofílie.Váš šéf vás vyrazí,aby uchránil dobrou pověst své firmy.Vy se budete bránit a soud jasně prokáže,že si holčička všechno vymyslela.Spokojíte se jenom s tím,že jste neskončil za katrem?Nebo se budete domáhat i návratu k činnosti,která vás živí?Když to neuděláte,vždycky se najde nějaký Shabu,který napíše článek,že na každém šprochu je pravdy trochu.Přečtěte si článek kolegy Schneidera.Pecina jenom dělá to,co dělat musí.Ze zákona.A viník současného stavu není Pecina ani Lessy,ale Kubice.
0 0
možnosti
Foto
Ano, souhlasím
Nechápu ty odborníky spravedlnost ohýbající, co tvrdí, že se tím pan Pecina neměl vůbec zabývat a měl to nechat na novou vládu, resp. nového ministra vnitra. Mají snad představu, že by ten mohl nebo měl naplnit rozhodnutí soudu o nevině pana Lessyho jinak? A třeba až za několik let? Asi mají ve svém stole "vyhnívací šuple" a věří v jeho úspěšnost použití v každé době. Doufám, že s novou vládou tyto zvyklosti zmizí. A jenom dodatkem: Komentář pana Schneidera opět vynikající, jako ostatně vždy u tohoto autora. Díky za to! 
0 0
možnosti
S

Sseremeto

4. 12. 2013 22:18
Váš článek mate lidi, kteří nejsou znalí věci.
Na pracující (řadové)  policisty nemá vůbec žádný vliv, kdo je policejním prezidentem. Jako matoucí bych označil, že PP určuje prioritní trestné činy, kterým se mají policsté věnovat. To by totiž bylo v rozporu se zákonem O PČR, neboť policie se musí věnovat všem skutkům, které mají znaky trestného činu nebo přestupku a to bez rozdílu a bez pokynů PP, ať je jím kdo chce. Je zde rozhodující, že PČR bude fungovat, ať má 2 PP nebo žádného, rozkazy a nařízení PP sice jsou a budou, ale upřesňují jistá specifika, rozhodně však ne zákonné postupy, ty jsou dány zákonem a ne nařízeními.  Že nelze být policejním prezidentem bez politické a kmotrovské podpory je jasné. Pokud se někdo dostal v roce 2007 na místo komisaře SKPV na okrese, a po cca 5 letech je policejním prezidentem v hodnosti generála, rozhodně není normální postup, vzpomeňme na "žabákování" Červíčka, jak rychle se dostal z 8. PT na post ředitele celorepublikové dopravky ve 12. PT. Argument, že tento postup umožňuje zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů je nesmysl. Prostě "někdo" to může udělat, jiný ne. Ale....obdobný vzestup můžeme zaznamenat i u Lessyho. Stejně jako se dostávají různí rodinní příslušníci do státní správy na nejlépe placené posty, tak se stávají vybraní jedinci např. policejními prezidenty. Nám, "ovcím" je vnucováno, že vše bylo transparentní, ale jen opravdová ovce tomu může věřit. Sejným způsobem se pak obsazují, de-facto, všechna místa u policie a klidně můžeme začít na vedoucím oddělení u kriminální policie.Ještě jedna vsuvka, to, že policisté rozpracovali Nečase, Nagyovou a spol. není zásluhou Lessyho ani Červíčka. Je to jen a pouze o osobní statečnosti zmíněných policistů, o osobních známostech se státními zástupci, prostě o těchto lidech, kterým již došla trpělivost s bordelem a zlodějinami, které se v tomto státě odehrávají na nejvyšší úrovni. Lessy ani Červíček nikde žádný poznatek nevyhledali, to udělali policisté, kteří pracují v terénu a nezalekli se jmen v něm figurujících. 
0 0
možnosti
Foto

Babul

5. 12. 2013 8:15
!!!
Výborně!
0 0
možnosti
KV
Je zajímavé a také dost varující,
že "mediální smršť" kolem vrácení Lessyho do řad policie se neustále točí kolem, pro občany , nepodstatných věcí. A to je, jaké budou potíže vyvolané soudními rozhodnutími, mimochodem nezávislými orgány státní moci. Zajímavé je to tím, že návrat Lessyho vyvolává v mnoha policistech, politicích, novinářích a analytických borců náhlý nápor na svěrač a tím jim zvětšuje tlakové poměry v oblasti mozku. Lessy totiž byl tím kamínkem, který uvolnil John, na kamínek odvahy uvolnit ruce polici se začala nabalovat lavina odvážných vyšetřovatelů. Kalouskovo akce likvidace Lessyho našla odezvu prakticky u všech stran a Červíček byl instalován aby stabilizoval utrženou policii. Trochu pozdě a dost diletantsky, policie už byla rozjetá a k nezastavení, i s novým prezidentem. Výsledek známe, Nečas, Nagyová, pád vlády, vláda odborníků, předčasné volby a pompézní vstup nových formací do parlamentu. Mnoho bývalých neomezených vládců je paralizováno  představou, že Lessy bude pokračovat, že vyplavou další a další špinavosti zatím zakrývané závojem nasazených zametačů. Pane Shabu, občany opravdu netrápí co nastane při, vámi nastíněném boji o křeslo, občany trápí jak je možné, že politická moc může( a příkladně to předvedla) porušovat beztrestně zákony, mafiánsky  ovládat a úkolovat represivní orgány státní moci. Občany trápí proč se nevyvozuje odpovědnost lidí kteří Vámi popisovaný stav zavinili, kteří ohýbali zákony nebo je hrubě porušovali. O tom pište. Pište o Sobotkovi a Chovancovi proč i u ČSSD vyvolává návrat Lessyho strach.         
0 0
možnosti
PM
Demontáž státu, testování nebo už akce?
Pokud k tomu radil někdo z titulu své role v agentuře, zasloužil by povýšení.  Časem se třeba podaří i víc, odstřelit  se dá cokoliv a v chaosu udělat zase nějakou revoluci. Kdo bude mít pár miliard navíc, nalepí reklamu a pošle lidi za seniorama osobně, zkorumpuje media pokud je rovnou nevlastní, zbyde i na nějaké dárky.  U Okamurů to zase zmáknou referendem. Mezi pány panuje neshoda, dopad na prosté lidi, co to nemohou studovat je fatální, nechají to novému Gotvaldovi?
0 0
možnosti
JS
Nejde o destabilizaci,
to je jen mediální kampaň. Policie jede dál a o té "destabilizaci" se dozvídá v tisku, což jí - pravda - může poněkud znejistit. 99% policistů je jedno, kdo je policejním prezidentem, protože to na jejich práci nemá přímý vliv. Třasořiťky jsou hlavně na policejním prezidiu a mezi šéfy celorepublikových a krajských útvarů (rozhodně ne všichni!). Nikdo nemá problém s rozkazy, protože prezidentem je do odvolání Červíček.Zločin profituje z chaosu, ale ten nenastal nyní, Pecinovým postupem podle zákona.Sobotka si dovoluje tvrdit, že Pecina na konání coby správní orgán nemá politický mandát. To může říci jen absolutní trdlo, plést politiku do správních záležitostí!Souhlas s Filiasem, policejní prezident, který naříká nad tím, že jsou na něj vyvíjeny "tlaky", to je na odvolání (pro insidery: §42/1j z.č.361/2003sb.). Zajímavé, že do jmenování generálem žádné tlaky zřejmě nebyly (byla to zřejmě jen samá příjemná kafíčka s milým panem ministrem, setkání plná vzájemné důvěry a porozumění, jednání dvou na slovo vzatých odborníků, kdy bylo až s podivem, kolik vhledu a porozumění z pana ministra jen čišelo, vtěleno do velmi inspirativních podnětů --- jako bych to slyšel, jako bych byl u toho!!!).
0 0
možnosti
F

Filias

4. 12. 2013 16:20
Červíček a tlaky
Když slyším, jak policejní president mluví o nějakých tlacích z ministerstva a že tedy neodejde, tak se nestačím divit co to je za člověka. Na policejního presidenta je to pak naprosto nevhodný materiál.Samozřejmě, že tam jsou tlaky. Ale Červíček není nějaký třetiřadý vyšetřovatel, kterého může kdekdo odstřelit, či ho zavalit zbytečnou administrativou, aby nevyšetřoval. Musí se ovlivňování policie postavit a ne jenom nefňukat.To že se tam Lessy chce vrátit je naprosto logické. Musel odejít kvůli nesmyslnému obvinění. Očistil se a chce dál bojovat. U něj ty "tlaky" totiž nebyly jen nějaké dojmy.Možná pro to, že se nechtěl jen tak podvolit a skákat jak Lanegrovi hoší pískají?
0 0
možnosti
S

Svaty

4. 12. 2013 14:55
Doporučuji. http://www.ceskat
Doporučuji.http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/
0 0
možnosti
JJ

Jiri Janecek

4. 12. 2013 14:00
....
"Po dohodě s policejními důstojníky a ministrem vnitra určuje, kam se napře hlavní úsilí policie. Na jaký typ boje s kriminalitou se bude sbor za Lessyho specializovat? Bude pokračovat v práci započaté Červíčkem, anebo zavelí jiným směrem?"No, moc tomu nerozumim, ale to si jako policie muze vybrat, cemu se bude venovat a cemu ne?
0 0
možnosti
S

Svaty

4. 12. 2013 13:57
Langerův Červíček
Červíček naplno odkrývá svou Langerovskou tvář. To, že se nehlásí k tomu, co jako chlap slíbil když nastoupil a to, že po návratu Lessyho odejde, je asi český kolorit. Je to ale přinějmenším špatný příklad pro celý policejní sbor, že jejich velitel je podrazácká na židli lpící pijavice. Prostě Langerovina.Naproti tomu přešel do protiútoku. Obviňuje Pecinu z nátlaku apod. Oprávněně má strach, že dnes již nikým nekorigovatelný Lessy by mu udělal průvan v kamarádšaftech a opět nastavil uvolněné mravy vhodné pro vyšetřování modrých kolibříků a dalších.  Doufejme, že to způsobí o to rychlejší konec jednoho Červíčka. Mimochodem oficiální neshody Lessyho s Kubicem byli o úsporách, následně měl ale Červíček volnou ruku. Doufejme, že nenapáchá ještě moc škody než ho vymetou.  
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás