Díky vyřazení elektrických lokomotiv a jednotek totiž z útrob dep do běžného provozu vyjely stroje, které se na kolejích objevují už jen při historických jízdách nebo během jiných zvláštních příležitostí. Běžně nasazované dieselové lokomotivy se zase objevovaly v nezvyklých rolích.
A tak zatímco ešusy, esa, gorily nebo messerschmitty, jak se přezdívá některým elektrickým lokomotivám a jednotkám, zamrzly na nádražích nebo v polích, koleje opět ovládli brejlovci, bardotky, kocouři nebo ponorky.
Šotoušům se tak nečekaně naskytly nečekané výjevy, kdy v čele mezinárodního rychlíku EC svištěla desítky let stará lokomotiva řady 770 (čmelák), vyřazené eso (řada 362) i s rychlíkem táhla bardotka (řady 749/751) a místo City Elephantu vyrazil na příměstskou linku motorák z roku 1959.
„Historie se opakuje i na železnici,“ komentoval na facebooku situaci jeden z uživatelů. „Jak to tak sleduju tak se brzo nahodí do provozu i parní trakce,“ glosoval nasazení starých lokomotiv další. Internet rychle zaplavily obrázky a videa neobvyklých řazení vlaků.
Silná námraza na trolejích a spadané stromy s větvemi padající způsobily od pondělí výpadek 1200 spojů, včetně rychlíků a mezinárodních vlaků. Až ve čtvrtek se povedlo zcela obnovit provoz a na koleje se postupně vrátily všechny vlaky.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |