V roce 2012 představila Česká televize nové logo s tím, že postupně projde redesignem i samotné vysílání. Čistá a minimalistická práce od Aleše Najbrta dávala tušit, v jakém duchu se ponesou další úpravy.
Na redesignu se podílel tým uznávaných českých umělců a designérů, kromě Najbrta například legendární reklamní textař Karel Špindler, Martin Hejl a Daniel Špaček, Majo Polyak, Tomáš Luňák nebo Marek Pistora, který vytvořil speciální korporátní písmo TV Sans.
Čitelnost, hravost a pestrost
"Největší důraz jsem kladl na jemnou a citlivou práci s texty s ohledem na tradici, současnost a poslání České televize. Komunikací k divákovi vytváříme České televizi reklamu. Dával jsem velký pozor, abych nikdy nesklouzl ke špatné, prvoplánové a agresivní reklamě. Hledal jsem širší souvislosti, propojoval jednotlivé části projektu a jemně je usměrňoval, pokud jsem měl pocit, že nejsou v souladu jak s celkem, tak i s mým viděním tohoto projektu a světa," uvedl Špindler.
"Při redesignu jsme kladli důraz na vyčištění a zpřehlednění sdělovaných informací, ale zároveň i na hravou pestrost," vysvětlil Hejl a Majo Polyak dodal: "Grafika by měla pomáhat divákovi, aby se co nejrychleji zorientoval, na kterém televizním kanále se nachází. A také napomáhá divákovi k co nejlepší čitelnosti informací, které jsou mu určené. Když ale pod pojem "grafika" zařadíme i vizuální identity jednotlivých televizních kanálů, spoty a upoutávky, tam je cílem vyjádřit uměleckým způsobem pozici té které televizní stanice tak, aby byl co nejjednodušším způsobem pochopiteľný pro dané cílové skupiny, které má oslovit."
PŘEČTĚTE SI ON-LINE ROZHOVOR S ALEŠEM NAJBRTEM O ČT, KARLOVÝCH VARECH I DIVADLE |
Zda-li se práce týmu povedla, můžete posoudit sami, profesionálům se nový styl ČT zamlouvá. "Myslím si, že nová grafika má obrovskou výhodu. Stačí totiž "jen" čistit. Podobně jako všude kolem nás na ulicích, obchodech, tak i u řady pořadů ČT je stále velké množství strašidelných vizuálních nánosů a stylů a barev a pět druhů písem v jednom titulku a linka a proužek a gradient a dvojitý stínek a oslňující šajn a extraboldovaná kurzíva. Takže čistit je základ. A Najbrti jsou na očistné cestě už dlouhodobě. Navíc se nebojím, že by nepřihodili v rámci tématu nějaký ten jemný vtip a k tomu mají ještě v týmu Tomáše Luňáka. Zatím jsem toho však viděl v akci dost málo, takže nečekejte nějaké hluboké teoretické ponory," naznačil Petr Babák, pedagog pražské VŠUP a jeden ze zakladatelů studia Laboratoř.
Anketa
Co říkáte na nový vzhled ČT 24?