Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

DAVID: Service charge alias servisní poplatek. K čemu je a proč ho platit?

Servisní poplatek je vlastně tip, který je automaticky přičtený k vašemu účtu při návštěvě restaurace, kavárny nebo cukrárny. Funguje to hodně v Anglii, začíná se to prosazovat v USA, kde to zlehčilo život obsluze, hostům a majitelům. Začíná se to dokonce prosazovat i v Evropě. Dokonce i u nás.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

13. 6. 2019 10:01

Z historických důvodů je to jinde jinak, stejně jako je tam jiný třeba celý právní systém. Pokud dám spropitné, tak je to proto, že jsem byl nadprůměrně spokojen, nikoli proto, že se mi pouze dostalo objednané a zaplacené služby a ještě se očekávalo, že budu navíc hradit mzdové náklady ... :-P

0 0
možnosti

6. 6. 2019 9:15

Tady chce zase být autor světový..... Tip= spropitné, service charge= poplatek za službu, dříve také služné, cupcake= košíček..pokud existují české výrazy, strčte si ti anglické někam.

0 0
možnosti

13. 6. 2019 10:02

Jj

0 0
možnosti

F. Grimes

5. 6. 2019 11:10

Tak v USA to tak prostě funguje. V Kanadě taky. Logika je, že kvalitu servisu by měl ohodnotit host, a podle toho nechat tip, s tím že kdyby jim platila víc restaurace, platil by zákazník vyšší cenu za jídlo. V některých restauracích to tak i funguje. Ale, v mnoho restauracích ne, kde za pár desítek dolarů surovin zaplatíte stovky, protože si to jídlo dáváte ve slušné restauraci, a pak ještě chtějí 20% navíc za personál. Platit někomu v přepočtu 1000-1500 korun za to že vám přinesli jídlo z kuchyně na stůl je dle mého názoru absurdní. Restauracím se tato praktika líbí, protože v řadě států se tipy počítají do základní mzdy, takže obsluze ani neplatí minimální mzdu. A teď někteří by to chtěli převézt na celý personál. Tipy se budou dělit, a pak nebudou muset platit žádným zaměstnancům, ani barmanovi, ani tomu co myje nádobí. A když jako hostovi se vám to nebude líbit, tak na vás začnou s emotivními příběhy že málo vydělávají, přitom restaurace jim právě platí málo protože lidé příliš tipují.

Naš

0 0
možnosti

J. Nový

5. 6. 2019 11:26

Kterému podnikateli by se nelíbilo, aby měl zaměstnance, kterým bude platit mzdu někdo jiný? :-)

0 0
možnosti

5. 6. 2019 8:01

Musím souhlasit s panem Novým. Ať cena za servírovaná jídla obsahuje i obsluhu a ona obsahuje. Takže tady řeči jsou nesmysl. A už vůbec ne automaticky připočítávané. A pak se ta částka pochopitelně nedání, když se rozdělí mezi personál.

0 0
možnosti

J. Nový

5. 6. 2019 6:51

"Berte to tak. Číšníci tam dělají opravdu za minimální mzdu a jsou závislí na tipech.

.

A co je zákazníkovi do toho? S touto logikou by mohli snížit platy svým zaměstnancům i autoservisy, supermarkety a automaticky zákazníkům připočítávat procenta k jejich útratě? To vám přijde logické? Logické je to v Japonsku, kde se spropitné nedává a to ani to dobrovolné. Poskytovatel služby si stanoví cenu a zákazník ji respektuje nebo službu nevyužije. proč by měl dávat něco navíc? Kdo z vás nechává 10-20% "spropitné" v obchodě, kde mají prodavačky také malé mzdy?

0 0
možnosti

6. 6. 2019 6:15

Dobré by to bylo u úředníků. Měli by nízké mzdy a "zákazníci" by je hodnotili tipama. Joj, to by byl systém.

0 0
možnosti