Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Děti přestávají zvládat matematiku

Žáci čtvrtých tříd českých základních škol nezvládají matematiku a přírodovědu. Tak by se dal interpretovat výsledek mezinárodního srovnávacího testu TIMSS, kterého se loni účastnili žáci ve třiceti sedmi zemích světa. Tvrdí to rakouský deník Österreich, kterému se údajně podařilo sehnat s předstihem výsledky testu. Ty by měly být oficiálně zveřejněny v americkém Bostonu teprve v úterý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jirka

15. 12. 2008 9:02
no a co

Že děti přestávají zvládat matematiku a nejen matematiku. No a co, hlavně že jsou nespokojení učitelé těm je potřeba přidat.

0 0
možnosti

Bohuš

13. 12. 2008 19:25
ach to čtení

Nadpis zdánlivě nesouvisí s matematikou. Doučoval jsem. Žáci nechápou přečtený text, nemohou proto úspěšně vypočítat příklad. Dále. My stále zdůrazňujeme, že se nemá biflovat, ale řekněte mi, jak bez biflování vědět co je čitatel, jmenovatel, podíl nebo na vyšších školách funkce, limita, derivace, logaritmus atd.  Ono přece stačí, naučit se, že logaritmus je exponent ........................

Krasopis se neučí. Já jsem měl s krasopisem vždy potíže, ale dnešní žáci neumějí sčítance napsat správně pod sebe a chyba i v součtu jednoduchých čísel je nasnadě. Jen taková jednoduchost. Co na jedné straně rovnice násobí, to při převodu na opačnou stranu rovnice dělí. To chce naučit se nazpaměť.

Za mého mládí se násobilo tak, že se čísla napsala do jednoho řádku a pod násobencem se zapisovalo postupně násobení. Ve 48. roce se zavedlo zapisování pod sebe a už to bylo zdrojem chybných zápisů čísel a chyb ve výpočtech.

Při mém doučování jsem kladl důraz na pochopení textu a formu zápisu a mohu říci, že  studium se z neúspěšného stalo úspěšným i ve vyšší škole.

Zdravím Vás.

0 0
možnosti

Dušan

12. 12. 2008 14:11
Chybí učitelé - muži

Je to mj. důsledek přílišné (prakticky totální) feminizace školství. Obdobně to vidíme například v justici, kde soudí dnes skoro 70 procent bab a justice je prakticky nefunkční.

0 0
možnosti

jura

12. 12. 2008 12:04
Generace volicu zelenych

Ojoj, bojim, bojim, ze nam tu dorusta generace volicu zelenych.

Tam je naprosto evidentni, ze zelene voli jen lide, kteri si nedokazi spocitat ani 1+1, to znamena lide, kteri proste matematiku nikdy nijak neumeli -nebo spise nikdo je matematiku nenaucil.

Me sice muze, jako inzenyra tesit, ze nebudu pocitovat nejaky karirerni tlak ze strany mladsich kolegu, kterych bude nedostatek a navic diky jejich nedostatku, budu lepe ohodnoceny, ale co bude az ja pujdu do duchodu, to nevim.....

0 0
možnosti

L

11. 12. 2008 8:23
Hlavni je vlastenectvi

Nejvetsi vlastenka byla ta Buzkova, co poslala dceru do francouzske skoly. Jinym vlasteneckym cinem bylo odstraneni tech silenych vaku pod ocima. To bych rad vedel, jak k nim prisla. Dalsim projevem vlastenectvi byla ta chirurgicka uprava poprsi. To jsou proste vlastenecke ciny.

0 0
možnosti

ctenar1970

9. 12. 2008 17:31
Nerozumet cesky,nezvladat matematiku

jen chlastat?

0 0
možnosti

L

11. 12. 2008 8:20
Proc chlastat?

Protoze chlastat je nikdo ucit nemusi. To se prece nauci sami.

0 0
možnosti

Marty

9. 12. 2008 15:52
Ale no tak

Neberte ty výzkumy tak tragicky. Vy jim opravdu věříte? Místo komentářu k tomuto tématu bychom si s našimi dětmi měli sednout k učení a pomoci jim s tím, co jim nejde. Zkuste vypnout TV a PC a věnujte se jim. ono se nám to všem vyplatí. Já to jdu udělat hned. Všem přeji pěkný den.:-)

0 0
možnosti

xy

9. 12. 2008 15:30
Globální zločin

K ovládnutí národa je potřeba zbavit jej elit. K tomu je zapotřebí dodat elity zvenčí a současně zničit národní školství. Tohle dělal už Hitler. Od revoluce se v čele ministerstva školství střídali skutečně reprezentativní likvidátoři. Namátkou emigrant Gruša, který lezl do zádi německé tajné službě a sudeťákům, aby nemusel v lágru pucovat hajzly, exprostitutka Buzková s IQ tykve a současný uhrovitý katolík Liška s italskou manželkou. K tomu připočtěme likvidaci osnov, rušení jednotných maturit , zločinné experimenty typu obecná či Waldorfská škola a stálé snižování školských kapacit. Peníze na výuku českých dětí katolík Kalousek pochopitelně nedá. Neodmyslitelnou součástí je pochopitelně trvalá snaha vlády zavést školné na státních VŠ a tím definitivně likvidovat vidinu vzdělání pro děti z nízkopříjmových rodin. Již nyní udržet dítě na vysoké škole znamená pro rodinu obrovský finanční tlak. Cílovým stavem pro globalisty a satanské vizionáře centrální světové totality je dosáhnout v ČR úroveň hlouposti občanů USA, z nichž většina netuší, kde leží Evropa. K tomu pomáhá i současná, v USA uměle vyvolaná celosvětová krize. S chudými a blbými se ideálně manipuluje.

0 0
možnosti

mikulášská salmonela

9. 12. 2008 16:15
Re:

1.  ovládnutí jakéhokoli národa není globálním zločinem, a to bez ohledu na zvolené metody;

.

2. celosvětové krize kapitalistické ekonomiky jsou známy již nějakých 200 let ;

.

3.  "S chudými a blbými se ideálně manipuluje"  -   ano,  ale pouze a výhradně v obdobích, kdy jim dáte  (jakžtakž / s ohledem na stav naší ekonomiky v zájmu sociálního smíru /   atd. apod. aj.  ...nažrat.   

0 0
možnosti

Johan

9. 12. 2008 14:28
Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

http://hedvicek.blog.cz/0812/ceske-skoly-produkuji-negramotne-blbce" target="_blank" rel="nofollow">http://hedvicek.blog.cz/0812/ceske-skoly-produkuji-negramotne-blbce

0 0
možnosti

xy

9. 12. 2008 15:35
Re: Ceske skoly produkuji negramotne blbce?

Podle mého názoru je Ross Hedvicek vlivový agent CIA, který má za úkol obviňovat komunisty i ze špatného počasí. Za to, že školy produkují negramotné blbce, můžou devatenáct let po revoluci těžko komunisti. Tímto tvrzením ukazuje Ross sám na sebe, jaký je hlupák. Kostlivec je jinde. Kdo odpovídá za chronické podfinancování školství? Že by lidovec pan Kalousek? Pan Beztrestný, Nestíhatelný, Čistý? Kdo postavil do čela školství uhrovitého skauta? Komunisté? Spíš tak Valach s gulema, že?

0 0
možnosti

mila

9. 12. 2008 14:28
Což takhle zrušit ŠVP a vrátit se ke školním osnovám?

Ano, v roce 1995 mě těšilo, že máme dobré výsledky v mezinárodních testech, o to víc mě samozřejmě těšilo, že uspěly i děti, které jsem v té době učila.  Někdy v té době se začalo mluvit o nutnosti změn. K drobným změnám už docházelo a nutno říct, že k lepšímu. Přecházelo se od frontální výuky ke skupinové práci, hledaly se nové formy. Nicméně už tehdy zaznívaly hlasy, že nic se nemá přehánět. V té době vyšel i článek  o špatných školních výsledcích u dětí ve Velké Británii a právě tam byla zmínka o tom, že došlo ke zhoršení po reformě školství. No a už jsme u toho. Slavné ŠVP vůbec nepřinášejí jenom samé plus, jak se nám jejich tvůrci (kteří si na nich z velké části založili svou kariéru) snaží namluvit. Kdo učil dobře dříve, hledá nové cesty pořád, kantor lempl to dovede dobře zaonačit, aby to vypadalo navenek. Jenomže navíc dnes kvůli zaúkolování nemají ani ti nadšenci už tolik času, aby to zvládali na sto procent.

0 0
možnosti

Eva D.

12. 12. 2008 1:19
Re: Což takhle zrušit ŠVP a vrátit se ke školním osnovám?

Mílo, líp bych to nenapsala! R^R^R^

0 0
možnosti