Diskuse k článku: LN: Kvalita medu z dovozu je mizerná

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 45
  • Poslední: 28.9.2007 22:06
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
20.9.2007 16:10

Jindra

Všechno je na ho........, jen včely jsou na med a ten je taky na ho...........

20.9.2007 11:16

Bio med

se začal prodávat v jednom obchodním řetězci za 500,-Kč/kg. Náhodnou kontrolou bylo zjištěno, že je z potravinářského hlediska závadný a musel být stažen z prodeje. Med od místních včelařů antibiotika neobsahuje, protože k nim nemají vůbec přístup. U nás je jiná metodika - nakažená včelstva se likvidují s určitou finanční náhradou. Nektar rostlin rostoucích v zamořené oblasti obvykle cizorodé látky obsahuje jen v malém množství, (rostlina to nějak filtruje), šmejdy se do medu dostávají jiným způsobem - léčení antibiotiky (v zahraničí), u nás jen nevhodným skladováním. Pokud se pátrá po původu kontaminovaných medů, jde v drtivé většině o dovoz.

20.9.2007 12:04

Re: Bio med

Pokud vím, tak antibiotika jsou povini aplikovat všichni včelaři z ČR. Pravdou je, že nevím kde myslíte ty místní včelaře, jestli v Mongolsku, tak o tom nic nevím.

20.9.2007 12:49

Re: Re: Bio med

Kájo, když o něčem nemáš ani páru, tak to tu nepiš. Antibiotika se u nás na léčení včel už dávno používat ani nesmí. Povinně se nepoužívala nikdy. Povinně se léčí kyselinou mravenčí proti varoáze.

20.9.2007 12:59

Re: Re: Bio med

Kájo maříku, antibiotika se u nás povinně neaplikují . Používají se léčiva, která se aplikují v době, kdy včelstva jsou již zakrmena na zimu,nebo před snůškovou sezonou, to proto, aby se nedostaly do medu. Jedinou "stinnou" stránkou, kterou nám ale závidí okolní státy, že je to prováděno na befel celostátně s přihlédnutím na další nákazovou situaci. Jestli máš v okolí včelaře zajdi za ním a nech se poučit. Je zřejmé, že svůj "volný čas" trávíš plozením podobných blábolů. Zhasni bednu a jdi se podívat ,jak se se včelami pracuje. To bude pro Tebe největší přínos. Možná i zajištění čistého medu pro doma.

20.9.2007 14:25

Re: Re: Re: Bio med

No tak pardón, asi nemám úplně validní informace. Já měl naposledy včelstva v roce 83 a to nebylo povinné skoro nic (možná tak odprodej medu "státu" za pár korun). Takže díky za informaci ale ostatní agresivní kydy si nech pro svoji starou. Čau

21.9.2007 18:40

Re: Re: Re: Re: Bio med

Ani ten odkup nebyl povinný. Jen byl díky cenovým dotacím pro export velmi výhodný. A pro soc. ekonomiku vítaným zdrojem tvrdé měny.

20.9.2007 13:21

Re: Bio med

Český BIO med se dá pořídit přímo od  jediného včelaře -Pošumavské včeličky pod 100Kč/kg. Vyjed někdy ze zaostalého a neiformovaného města na český venkov sic postižený stigmatem zločinné kolektivizace, která přišla z pokrokových měst.. Konečně i kvalita se dá na venkově sehnat.

20.9.2007 16:14

Re: Re: Bio med

Tak hele nepropaguj tady pokoutne svuj med, rekni rovnou delam dobry med, nabizim ho za tolik a tolik a kdyz chcete mailnete mi. Myslim, ze pokud jej produkujes ty sam, tak by to lidovky mohly zkousnout :-)

20.9.2007 9:12

Medy jsou kontaminovány pesticidy.

Med kupuji zásadně  v kvalitě BIO od jediného zatím certifikovaného včelaře v ČR - Pošumavské včeličky. Zřejmě si neuvědomujete, že česká krajina je ve velkém postižena a s pomocí dotací znásilnována průmyslovou podobou zemědělství, kde se ve velkém používají mj. rakovinotvorné chemické postřiky, zejména pesticidy. Představte si včelu jak nalétá na čerstvě postříkaný, chemizovaný lán, a pravidelně se vrací se snůškou do úlu..Nic ve zlém, ale taková je realita.

20.9.2007 10:05

Re: Medy jsou kontaminovány pesticidy.

Vesničane, mysíš, že včely od vašeho včelaře lítají jinam než včely včelařů z okolí? Takže buď by musel mít kontaminovaný med i Váš včelař, nebo ho nemají ani včelaři z okolí.

20.9.2007 12:58

Re: Re: Medy jsou kontaminovány pesticidy.

presne tak, to je rozhodne pravda. Tihle ekologicti pomatenci jsou nestestim pro lidstvo, bohuzel pocet fanatiku prudce roste. V principu je jedno zda se jedna o nabozenskeho magora nebo ekologickeho magora. Princip je stejny, ve chvili, kdyz se s nim zacnete bavit na tema jeho viry (nabozenske, ekologicke, komunisticke, fasisticke aj.) vzdy vypne zdravy rozum a zacne papouskovat blaboly, co mu vtloukli do hlavy.

20.9.2007 13:10

Re: Re: Re: Medy jsou kontaminovány pesticidy.

Mc Donalde..Je rozdíl, zda včelí úl je postaven někde u řepkového, chemizovaného pole, či sadu který je ošetřován postřiky, nebo v uceleném souboru lesů, apod, kde se prokazatelně v okruhu i desítky kilometrů nepoužívají chemické postřiky.

20.9.2007 16:11

Re: Re: Re: Re: Medy jsou kontaminovány pesticidy.

To bezpochyby, jenze jsem nejak do toho nebyl schopen zakomponovat, ze vcelar majici uly vedle a nemajici certifikaci by mel produkovat "horsi" rozumej necertifikovany med. Takze asi to nebude o certifikaci, ale hlavne o tom, aby byly uly vhodne umistene. Nejak totiz posledni dobou zjistuji, ze co je certifikovane byva mnohdy mizerne kvality.

21.9.2007 9:53

Re: Re: Re: Re: Medy jsou kontaminovány pesticidy.

To máš pravdu, ale úly v krajině, kde se nepoužívají postřiky má určitě mnohem víc lidí. Ono se totiž teď v podhorských oblastech moc intenzivně nehospodaří.

20.9.2007 8:44

český med

Nepíšu komentáře do lidovek často, ale českého medu se musím zastat. Sám kupuji med přímo od včelaře: už jenom tím je to levnější protože je to bez té různé obchodní přirážky. Navíc mám jistotu - ti včelaři mají prostě svoje včely rádi což je položka která se nedá v obchodě vyčíslit ani zaplatit.

20.9.2007 13:00

Re: český med

Naprosty souhlas, jeste jedna motivace pro takove jednani. Penize se dostanou tem, kdo si skutecne zaslouzi a ne smelinarum a jinemu povlu.

20.9.2007 6:31

i to je mozne

muze byt, ze ten "dovazeny" med je nekvalitni. Ono totiz to funguje tak, ze cesky med se vykoupi, vyveze do ciziny a pak hotovy ve sklenickach se dovazi z ciziny k nam.

20.9.2007 8:44

Re: i to je mozne

jen první půle platí. Český med se v cizině zkonzumuje a k nám se doveze čínský či ruský. A nebo ten Černobylský...

20.9.2007 12:00

Re: Re: i to je mozne

Ten černobylský je dobrý a je ho opravdu hodně - včely jsou velké jak jezevčíci a pampelišky jak satelitní antény. Místo úlů používají opuštěné paneláky.

20.9.2007 16:08

Re: Re: Re: i to je mozne

R^;-D;-DR^

20.9.2007 6:11

EU predpisy

Pri prohlizeni medu v supermarketech me zaujala formulka, ktera se doslovne stejne vyskytuje temer na vsech lacinych (asi cinskych) shitech. Nepamatuji si ji presne, je to asi takhle: "obsahuje med ze zemi ES i ze zemi mimo ES". Zajimalo by mne co (kterou EU normu) tento med nemusi splnovat, pokud ma na sobe napsanou tuhle kouzelnou formulku.

20.9.2007 20:34

Re: EU predpisy

Zdravím. Co vím, tak je to HMF. Což je látka, která vzniká v medu buď přirozeně a dlouhodobým skladováním nebo prudce stoupne zahřátím před homogenizací. Jde o "podpis" při zahřívání. Jinak vlastní normy na med jsou členský stát EU od členského státu různé a variabilní. U nás máme jedny z nejstriktnějších. Bohužel ale nepomáhají při padělání medu, resp. při homogenizaci (před plněním) se velmi často kvůli diktovaným cenám řetězců musí stlačit. Postupem jde o enzymatické štěpení sacharózy a snižování - nadstavování tímto cukrářským výrobkem hodnoty antibiotik a třeba i toho "kontrolního" HMF.  S vysokou kvalitou štěpení se nedá taková příměs běžně zjistit. Jde o náročný rozbor na porovnávání C3 a C4 cukru a na to je v republice jen jeden cejchovanej kontrolní přístroj. ( viz. http://vcelarskenoviny.cz/view.php?cisloclanku=2006071901 a http://vcelarskenoviny.cz/view.php?cisloclanku=2006022801 ) To je jediné co mohu jako profesní včelař udělat. Víc už záleží jen na odborném pohledu a zájmu státu. Závěrem ... falšovaný med, kterého je v celé Unii mraky, se pohybuje u nás i jinde a je nekontrolovatelný, protože "není zájem". To je větší problém v oboru včelařství než samotný dovoz, nebo kontaminovaný dovoz. Jsem profesí včelař z JM, který v tomto bordelu již plánuje ukončení farmového chovu (mám sezónních 500 včelstev) a výjezd za včelařskou praxí do zahraničí.

20.9.2007 3:42

je to humus

jo jo, slysel jsem ze cesti vcelari to je ten nejvetsi humus co muze byt.

mimochodem na zapad od nasich hranic rikaji presne totez, dovazeny cizi med obsahuje nepovolene latky a je to med z vychodni evropy, cesko, polsko, madarsko, ...

20.9.2007 7:24

Re: je to humus

Nesouhlasím s Vámi. Není pravda, že čeští včelaři jsou dle Vás a Vašeho vyjadřování ten největší humus. To Vaše jo jo slyšel jsem je taky velice zvláštní, pokud to nevíte sám co je a není pravda proč to tvrdíte? Například já a můj můž jsme čeští včelaři a náš med je (i na základě lab. rozporů a testů) velice kvalitní, splňuje velmi přísnou normu pro udělení ochr. známky Český med a byl oceněn na celorepublokové soutěži odbornou porotou, která tomu na rozdíl od Vás rozumí. Pokud by jste se o toto téma blíže zajímal a včelařství rozuměl věděl by jste, že české normy pro med jsou mnohem přísnější než evropské. Ale i v Polsku nebo jinde v EU jsou jistě dobří včelaři, kteří mají stejně kvalitní med jako my. Rozdíl je v tom, že v ČR není povoleno léčení včel antibiotiky na rozdíl od jiných států, proto se v medu z ČR nemohou vyskytnout stopy po antibioticích. Lidé jako vy, kteří vůbec nemají ponětí o včelařství jen hloupě tlachají!!!

20.9.2007 13:17

Re: Re: je to humus

Poláci na rozdíl od českých, postkomunistických zemědělců mají mimořádně zdravé, nenarušené životní prostředí  na venkově, protože tam nebyli zlikvidováni soukromí zemědělci, a nebyli nahrazeni nešetrně a škodlivě hospodařícími, bezprizorními družstvy. Takže pokud polský včelař nepoužívá antibiotika, má větší šanci vyprodukovat  vyšší kvalitu než český včelař, který má úly někde v krajině postižené kolektivizací, scelenými, chemizovanými lány, kde se dodnes ve vysoké míře v podorničí a ornici vyskytuje ve velké míře DDT, a DDD.

20.9.2007 16:21

Re: Re: Re: je to humus

Tak jednak DDT bylo nalezeno i v krvi patagonskych tucnaku a verte ze tam o koletivizaci zemedelstvi ani neslyseli. Polsko je neobycejne zaostala zeme z naprosto jinych duvodu, nez ze by jejich sedlaci majici dve kravy nepouzivali chemii. V tomhle je nepodcenujte. Technicky nejsou na tom az tak spatne, zaostali jsou zejmena diky jejich cirkvi a nasledne se brani pristupu novych myslenek. Naopak bych od Polaku spise cekal, ze to budou hovada, ktera nebudou dodrzovat lhuty pro postriky, jak je jejich dobrym zvykem (prorozene cinani jsou asi milionkrat horsi, ale ti nemaji problem do toho nacpat rovnou jed, co jim je po "debilnich: velkonosacich)

20.9.2007 17:29

Re: Re: Re: Re: je to humus

Vaříte z vody.DDT je u nás v nadlimitním -tedy škodlivém množství. Jestli zemědělec vlastní 1- 2 kravky, a k tomu má truhlářskou dílnu, je jeho věc . Nicméně české zemědělství oproti polskému je neskutečně zaostalé, protože Polští zemědělci jsou pružní a orientovaní na trh, mají vyjasněné vlastnictví půdy. U nás bývalá JZD, která obhospodařují cca 70% půdy hlavně nájemním způsobem přežívají díky úmyslně pozdrženým pozemkovým úpravám(zablokovaný trh s půdou -nízká cena půdy, minimální nájmy), která ČR řadí na úrovenˇ rovníkové Afriky, včetně nepružnosti a netržní orientaci českých postjezedáků, kteří svojí zbytečnou existencí zárovenˇ ničí další možné příjmy v krajině -z myslivosti, z agroturistiky, z rybářské agroturistiky..

20.9.2007 20:46

Re: Re: Re: Re: je to humus

Při akci "Med" byl vrácena polská zásilka medu zřejmě z 99% z Penny. Jde o konkurenční boj dvou velkých evropských rivalů. Straka x Kaštelevič. Takové akce s českým "Penny či Lídl medem" (který nemá ale s českým včelařem nic společného) v Polsku jsou také.   Jinak polský med je reexportovaný z Ukrajiny, resp. z polské fabriky na med na Ukrajině.Takže na polské včelaře bych také nesahal. 

20.9.2007 7:39

Re: je to humus

A já jsem slyšel, že nejsi bílá kráva, ale bílý vůl!