Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

LN: Odblokování kradených mobilů bude trestné

Od prvního října si mohou lidé, jimž byl ukraden mobilní telefon, nechat přístroj zablokovat u policie. Potřebují k tomu jen IMEI telefonu – unikátní identifikační číslo. Jenže někteří obchodnicí IMEI mění, aby se vyhnuli identifikaci kradených přístrojů a jejich zablokování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I-Worm

4. 10. 2007 15:17
Z toho čiší rasová diskriminace

0 0
možnosti

Roman Decastello

4. 10. 2007 10:37
zákony k ničemu

Až bude trestná každá maličkost, budou hloupé a nesmyslné zákony všichni porušovat a v obecném mínění se nebude jednat o nějaký hřích, ale o obranu před špatným státem. Bude to stejné jako za reálného socialismu. Rv

0 0
možnosti

Luboš

4. 10. 2007 23:59
Re: zákony k ničemu

A ty máš pocit, že se něco změnilo? jenom se vyměnil soudruh Jakeš za soudruha Kapitalistu........ Vedoucí úloha KSČ se změnila na vedoucí úlohu EU/RVHP;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Pernik

4. 10. 2007 9:55
Je potřeba z přestupku udělat trestný čin

Celkem to chápu. Kradený mobil nestojí více jak 5 tisíc, takže se jedná pouze o přestupek. Pokud poruší autorský zákon, pak je to trestný čin bez ohledu na cenu. Takže proč ne. Obecně bych to ale rozšířil, že jakákoliv krádež - třeba i rohlíku - je trestný čin a provinilec by měl být potrestán. Ale zejména poškozený by měl být odškodněn (jak se píše v bibli - cena věci + 20% navrch).

0 0
možnosti

d

4. 10. 2007 9:41
Odblokovani

T Mobile Vam k tomu dokonce na svych strankach da navod

http://t-mobile.cz/Web/Residential/Telefony/OdblokovaniTelefonu.aspx

0 0
možnosti

Felix_Dzerzinskij

4. 10. 2007 9:18
Co se to deje ?

Ze by se Kocourkov dal do pohybu a prestalo se krast ? Nebo policie planuje zvednout sve ztucnele zadnice a bude neco "vysetrovat" ? Jsem z toho uplne v soku.

0 0
možnosti

m.l.

4. 10. 2007 9:02
Co je zase tohle za levicovou šaškárnu?

Tu levicovost v myšlení snad nikdy nikdo těm politikům z hlavy nedostane. Proč zase speciální zákon na kdejakou jednotlivou blbost, jako třeba měnění IMEI? Jako by nestačilo mít daleko obecnější opatření o přechovávání kradeného zboží a obchodu s ním. Tohle a hlavně spousta dalších, dosud neznámých aktivit podobného typu by z toho pak už rovnou vyplynula.

0 0
možnosti

Petr

4. 10. 2007 9:09
Re: Co je zase tohle za levicovou šaškárnu?

Souhlasím. Změna IMEI u kradeného telefónu je to samé jako zbroušení výrobního čísla motoru kradeného auta jeho následné přeražení. Účel je u obou jasný. Znovu prodat kradené zboží. Udělají poslanci zákon i na broušení čísel motorů?

0 0
možnosti

Lada

4. 10. 2007 8:36
Zavery

Z toho mi vyplavaji dve veci:

* IMEI je program. IMEI je konstantni cislo. Kostantni cislo je program, tedy kazde cislo je autorskym dilem. A protoze se jedna o cislice arabske budeme od ted platit licencni poplatky arabum nebo prejdeme na cislice rimske a budeme platit Rimanum.

* Vyrobci MT maji patentove chranene kazde IMEI. Kolik asi plati za licence arabum?

0 0
možnosti

Šerlok Homeless

4. 10. 2007 8:45
Re: Zavery

Nevyplývají z toho tyto věci. Trestný čin nespočívá ve zkopírování a používání čísla, nýbrž v zásahu do programu změnou IMEI. Konstatní číslo není program, program pracuje s číslem. Tím celá Vaše argumentace padá, Rv

0 0
možnosti

zahranici

4. 10. 2007 8:22
prosba

Cesi , prestante uz konecne krast a podvadet !!!!

0 0
možnosti

Kecal

4. 10. 2007 9:43
Re: prosba

Mobily u ná s nejčastěji kradou jiní, ne Češi! Hádej kdo!

0 0
možnosti

Ada

4. 10. 2007 8:03
Ten Langer je opravdový komik...

namalovat tvářičky, k tomu červený nos a může k Berouskům... ;-D;-D

0 0
možnosti

Bidlo

4. 10. 2007 8:05
Re: Ten Langer je opravdový komik...

A co takhle něco kvěci, řeč je o kradených mobilech, pokud jsi to nepochopil.

0 0
možnosti

JirkaCV

4. 10. 2007 7:40
To je ftipný :))

Jasně! Lidi co mění IMEI u ukradených telefonů s tím hned přestanou. Proč? No jsou to přece slušný lidi a ctí zákony, že? ;-D

0 0
možnosti

Šerlok Homeless

4. 10. 2007 8:42
Re: To je ftipný :))

Nepřestanou. Ale bude je za to možno stíhat. A soudci a státní zástupci, kterým k jejich stíhání nestačil výklad paragrafů 151, resp. 152 TZ, to budou mít v TZ černé na bílém, takže je budou muset stíhat - nebudou mít výmluvu.

Ostatně: Není zcela jasné, kdo by byl při použití §§151, resp. 152 považován za poškozeného. Záleží opět na výkladu: Při restriktivním držitel patentu, resp. autor (nebo nositel hmotných autorských práv), při extenzivnějším - a podle me správném - také majitel mobilu (neboť IMEI slouží k ochraně majitele mobilu).

0 0
možnosti