Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Šéfredaktor Václav Havel

Dnešnímu vydání Hospodářských novin šéfredaktoroval exprezident Václav Havel. Netroufám si číslo nějak souborně hodnotit a píšu o něm vlastně jen proto, že mne šéfredaktor jako svého zarytého oponenta požádal, abych krátce napsal, v čem vidím klady a zápory jeho veřejného vystoupení. Příspěvek pak vypadl (z ryze technických důvodů). Otázka mi ale připadala podnětná, a tak bych svou odpověď chtěl vložit do několika poznámek na okraj dnešních HN.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Genius172

7. 10. 2007 10:20
CENZURA

Navrhol som,ze dokazem urobit pracu za 5 nadbytocnych uradnikov.Moj navrh zamietli.Kde sa mam odvolat?

Genius172

0 0
možnosti

M.KAVAN

6. 10. 2007 21:22
6-7 let po převratu byla větší svoboda

Tehdy byl Havel podruhé volen na ústavou stanovenou dobu a, tu máš čerte kropáč, jak říkají lidovci, zrovna byl zatčen Sládek, jehož hlas znamenal Havlovo nezvolení. Když tak Doležal medituje o jakémsi podílu VH na svobodě po převratu, naskýtá se otázka, zda se ve svých úvahách pustí i do tohoto tematu:-P

0 0
možnosti

Neo

6. 10. 2007 12:02
A konečně, nemohu si pomoci: v prvních šest-sedm let po převratu byla faktická svoboda projevu ve společnosti větší než dnes.

A konečně, nemohu si pomoci: v prvních šest-sedm let po převratu byla faktická svoboda projevu ve společnosti větší než dnes....to sedi ;-D

0 0
možnosti

Pisatel

5. 10. 2007 0:02
"..pokus o intriky s katastrofálními důsledky(Sarajevo)..."

Tak nevím, psal ten článek redaktor nezávislých novin? Jaké katastrofální důsledky? Že na osm let bylo přerušeno Klausovou kamarilou plánované rozkrádání? Katastrofální důsledky vidím spíš v intrikách, které nám opět nastolily současnou vládu. 8-o8-o8-o

0 0
možnosti

Bert

4. 10. 2007 23:25
Pane Doležale,

tak V.Klaus je podle Vás zamindrákovaný sprosťák? A víte, že s vámi souhlasím.

0 0
možnosti

Pisatel

5. 10. 2007 0:15
Re: Pane Doležale,

I Doležal se někdy splete a, jako tentokrát, udeřil hřebíček přímo na hlavičku. Výjímečně s ním souhlasím : ano, Klaus je opravdu se svým pojetím suvrenity "zamindrákovaný sprosťák", potřebuje ji, aby ovládat to své, sice malé, ale přihlouplé stádečko>-......8-o8-o8-o

0 0
možnosti

Jarda

4. 10. 2007 20:13
Je vecna skoda

Ze se nepodarilo vytvorit malou politickou organizaci ktera by se dostala do parlamentu a vyloucila desivou moznost vytvoreni "rudeho bloku". Je prilis pozde? Chran nas vsemohouci Boze pred Paroubkovym 100+1.

0 0
možnosti

Pisatel

5. 10. 2007 0:08
Re: Je vecna skoda

Neboj, podle současných preferencí ( a to o důsledcích reformy mnozí nevědí!) je to 107 ku 93. A to až ještě spadnou pod 5 % (modro)Zelení......Dočkáš  se, šibale, Paroubka v čele vlády.;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Přihlížející

4. 10. 2007 15:27
To je pravda, že

"Celé Havlova politické působení je poznamenáno jakýmsi politickým amatérismem, který se projevil v rozhodující době prvních měsíců po převratu"! Zvláště to bylo vidět na Havlově omlouvacím seriálu vůči tzv. sudetským němcům! Ti to pochopili jako slabost, začali klást požadavky a přepisovat dějiny .... Havel naopak ukázal, že význam odsunu pro mír ve střední Evropě vůbec nepochopil, to když kromě omluv nabízel sudeťákům přes kancléře Kohla i dvojí občanství ... Přitom mít je tady v roce 1993, došlo by nejspíš k druhému Mnichovu ....

0 0
možnosti

Přihlížející

4. 10. 2007 15:29
Re: To je pravda, že

... možná i občanské válce a humanitárnímu bombardování... Havel by nám potom asi nejspíš vyjednal nějaký ten protektorát č. 2 ....

0 0
možnosti

Hynek

4. 10. 2007 15:06
S článkem jež Havla hodnotí pozitivně souhlasím

;-D

0 0
možnosti

Palmáč

4. 10. 2007 14:14
Václav Havel jistě patří do historie českého myšlení

stejně jako středoevropský Kašpárek kombinovaný se Škrholou. Jeho odkaz je především v jisté samovolnosti, kterou si události pádily podle svého, zatímco on tvrdošíjně komentoval a žil něco jiného.   

0 0
možnosti

to jo

4. 10. 2007 16:39
Re: Václav Havel jistě patří do historie českého myšlení

do historie české kolaborace zejménaRv!!

0 0
možnosti

MK

4. 10. 2007 12:39
Souhlasím

S článkem souhlasím. Ono by vůbec bylo pro náš polistopadový vývoj lepší, kdyby dotyčný Václav Havel byl skutečně jenom tím šéfredaktorem, maximálně ministrem kultury, jak o tom v roce 1989 uvažovali osvícenější petrovští z bandy na nábřeží L.Svobody.

0 0
možnosti