Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Barevné revoluce v krizi

V Gruzii se konají revoluce každé čtyři roky. Ale teď to spíše než na olympiádu vypadalo na menší občanskou válku. Západ s hrůzou pozoroval, jak nadějný prezident Michail Saakašvili strká hlavu do oprátky. Vyhlašuje výjimečný stav, nechá mlátit demonstranty policií, při vystoupeních v televizi je celý na nervy a zavírá nezávislá média.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vynohradský

12. 11. 2007 7:14
Sice

Sice Gruzie je nejkrásnější země rekněme širší Evropy, ale startegicky zcela bezvýznamná , USA stačí Turecko a Rusko zakavkazko ke svojí obraně, na rozdíl od Čečenska, nepotřebuje, tak se tyto velmoci dohodnou. Postupně však vliv USA vymizí a osudu Grizie bude rozhodovat Rusko, Persie a hlavně Turecko  (EU?).

0 0
možnosti

Puf

12. 11. 2007 6:28
A co takový Pákistán?

Pákistánský prezident - generál Mušaraf vyhlásil stejně jako ten gruzínský oranžový stanné právo, nechává střílet do demonstrantů, zavírá soudce nejvyššího a ústavního soudu, zakazuje média. Stejně jako v Gruzii volby budou až za nějaký čas, až "demokratickými" prostředky spacifikuje neposlušné oponenty.

Stanné právo, zacházení s odpůrci, způsob řešení krize mají oranžový prezident i prezident. generál společné. A společného mají i hlavního spojence USA, které tyto prezidenty horlivě podporují. Pákistán kromě jiného i mnihamiliardovou vojenskou "pomocí". Odlišné je především to, že Gruzie na rozdíl od Pákistánu nemá ZHN a není celá nasáklá islámskými militanty.

0 0
možnosti

Mistr Jan Hus

12. 11. 2007 6:10
Co bude CIA dělat? Nějak se jim to vymyká z ruukou?

;-D

0 0
možnosti

x

11. 11. 2007 20:10
Manipulace s cenami

Manipulace s cenymi ropy a plynu? To jako kdyz Rusaci zadali svetove ceny jake platime i my tak je to manipulace? Jestli pak dodava americky Intel do Gruzie procesory za dumpingove ceny?

Taky me tesi ze se o tomhle mluvi uz otevrene: "Saakašvili zvítězil se svou „růžovou revolucí“ v roce 2003 za pomoci Spojených států...)

Chudaci Gruzini jsou jako my v 1948 mezi mlynskymi kameny. Meli by jim dat vsichni pokoj a oni by si meli zvolit prezidenta ktery neni vazalem Moskvy ani Washingotonu.

0 0
možnosti

ergo

12. 11. 2007 9:20
Re: Manipulace s cenami

No to víte, když chce Rus obvyklou, tj. světovou cenu, tak je "vyděrač", "manipulátor", "diktuje si ceny" apod. Na věci mě ale více zaujala jistá US naivita - myslet si, že mnou dosazené loutky bude Rus podporovat levnými plynem a ropou...

0 0
možnosti

sup

11. 11. 2007 19:28
propagacni blabol II

Dalsi peknym prikladem je, kdyz v jedne vete primo rika ze

"revoluce" probehla za vmesovani USA coz je podle ni naprosto v

poradku, a v dalsi vete odsuzuje "vmesovani" Ruska ktere spociva

prevazne v tom, ze Rusko uz nechce dotovat tyto republiky a chce jim

dodavat suroviny za svetove ceny. A kouzelne na tom je, ze pitomcum co ctou lidovky (to jediagnoza), to vubec nedochazi. To ze ty barevne revoluce byly financovany z USA a predevsim zidy vi kazdy a jde to dohledat - viz.verejne podekovani Juscenka zidum za financovani. To ovsem mistni tupci i s autorkou tak nejak opomiji. Ziji ve svem jednoduchem svete kde na jedne strane je velky vzor USA se svym vudcem krovakem a na druhe strane ti zli,kteri se poznaji podle toho, ze jsou jako ti zli oznaceni vudcem.  Nejde pritom nevzpomenout na Orwela. Pitomcum zdar a ctenarum Lidovek zvlast! ;-D

0 0
možnosti

ergo

12. 11. 2007 9:22
Re: propagacni blabol II

Naprostý souhlas, leč ten problém se zdaleka netýká jen lidovek...

0 0
možnosti

sup

11. 11. 2007 19:21
propagacni blabol

jednou za cas si otevru lidovky ciste pro pobaveni. Nechapu totiz jak nekdo alespon s trochou rozumu muze cist takovy jednostrany denik.

Prikladem muze byt tento propagacni blabol kde v jednou odstavci autorka popre to, co napise v odstavci druhem. Schizofrenie se tomu rika. Kdy v jednom odstavci sice napise ze "Michail Saakašvili vyhlašuje výjimečný stav,

nechá mlátit demonstranty policií, při vystoupeních v televizi je celý

na nervy a zavírá nezávislá média." aby v dalsim odstavci ho jmenovala jako zachrance "rodici se domokracie".

0 0
možnosti

Jan

12. 11. 2007 10:18
Re: propagacni blabol

ale redaktorka má určitě nadějnou budoucnost, holka halt musí plnit zadání. Já se jen divím: sakra kde jsou naši ochránci demokracie: US loutky a odborníci na Rusko? Veškrna se Štetinou mají asi dovolenou ;-D

0 0
možnosti

V.Novák

11. 11. 2007 19:08
Jaké "manipulace s cenami"?

Rusko přestává používat cen ropy a plynu k politickým účelům - a převádí je na čistě tržní princip. To má být "manipulace"?

Všechny tyto země mohou být nezávislé na Rusku a stačí k tomu tak málo: přestat býtzávislý v dodávkách laciné (za zlomky běžné ceny dodávané) energie a dalších komodit. Vždyť ta Gruzie potřebuje laciné ruské dodávky plynu, elektřiny - ale i potravin! Ano, Gruzie, subtropická Gruzie, kde vyroste i vařečka, když ji zasadíte, země s půdou, jejíž úrodnost opěvali už v antice, se slunečním svitem o jakém se nám nezdá i dostatkem vody - a ona je závislá na dodávkách potravin z Ruska... Pochopitelně hluboko pod světovými cenami...

Saakašvili se zachoval jako puberťák zcela závislý na rodičích, ale mohutně revoltující. U toho teenagera je to součást dospívání, ale dospělý chlap má být rozumný.

V Gruzii došlo prostě k témuž, k čemu i na Ukrajině - nikdo nedokázal ufinancovat to, co Saakašvili nebo Juščenko naslibovali. Ani superspekulant Soros. A obelhaným lidem došlo, že byli obelháni.

0 0
možnosti

Z Kanady

11. 11. 2007 19:18
Re: Jaké "manipulace s cenami"?

Mate pravdu - jestli nekdo chce trzni (neboli) svetove ceny energie a dolarizaci vnitrni a vnejsi ekonomiky, tak musi mit v zaloze tak 3 miliardy USD. Byl jsem pred tremi dny v USA a tam byl citit vnitrni mir - nechceme s nikym bojovat a tanky v ulicich Tbilisi nas desi. (jsme proti tomu)

0 0
možnosti

Michal

11. 11. 2007 16:28
nakonec vyhrají paroubci, umí techniku moci, mají své lidi ,

kde třeba, neštítí se ničeho..VYSTRAŠÍ A POTOM KONEJŠÍ, NAPŘ. VYDUSIT VESNICI LHOSTEJNOSTÍ K SPALOVANÝM SKLÁDKÁM A POSLÉZE SE TAM PRODUCÍROVAT PO PŮL ROCE S VITAMÍNY..)myslí to dobře) a nácionálně socialistický hitler by byl jistě horší varianta

0 0
možnosti

Quercus

11. 11. 2007 12:15
Procházková se mýlí

Spíš je to takhle, prostě Sakašvili si myslí, že USA jsou stále všemocné, a že USA jsou protiruské, a že hysterické útoky proti Rusku mu zajistí neomezenou vládu. Prostě USA  již nejsou všemocné a chtějí mít s Ruskem dobré vztahy tak Sakašvilli padne,  USA spolu s Ruskem si našli někoho jiného.

0 0
možnosti

Ne

11. 11. 2007 12:03
Problemy exSSSR demokracii

Je fakt, ze Rusko se snazi jak jen muze ovladnout sousedni zeme a dostat je opet do podruci, pouziva k tomu mnoho metod od ekonomickych, pres akce tajnych sluzeb az po otevrene vyvolavani ozbrojenych stretnuti (viz Abchazie). Na druhou stranu je ovsem problem, ze nejvetsi problemy si tyto staty delaji samy.

Problem je, ze demokracie je nejnarocnejsi metoda vladnuti, vyzadujici velkou vyspelost obyvatelstva a politicke sceny. Staci se podivat jake problemy, korupcni afery a dalsi nectnosti se u nas objevuji a to proti exSSSR statum jsme mnohem vyspelejsi, civilizovanejsi a historicky jsme vzdy patrili do zapadniho civilizacniho okruhu. A i tak staci lehce vychodnejsi koordinaty, ctyricet let komunismu a uz se v tom taky pekne babrame. :-)

Pro zeme jako je Ukrajina nebo Gruzie, ktere nikdy nepatrili do zapadni civilizace, nikdy nezazili funkcni demokracii, jenom dlouholetou nadvladu Sovetu je budovani demokracie nesmirne obtizne a obdivuhodne pres vsechny souvisejici problemy. Treba naduti Soveti to radeji vzdali a vratili se ke svemu osvedcenemu imperialnimu carismu riznuteho sovetismem.

0 0
možnosti

koko

11. 11. 2007 15:13
Re: Problemy exSSSR demokracii

Ykus v tom svém blábolu zaměnit Rusko za Německo a doslovně to sedne.

0 0
možnosti