Diskuze
LN: V autech umírají děti
Děkujeme za pochopení.
Pani Chytrá
Neuvěřitelné
Dětičky žijou jako ve skleniku, rodiče jim do 18 utiraji zadek, ale do autosedačky je neposadí. To fakt nepochopim.
Banjo
Sedačky
Je pravda, že auto jsme měli od mých pěti let a tudíž jsem měl strávit nejméně 4 roky v sedačce (než jsem v devíti dorostl na 150 cm). Nic se mi nestalo možná i proto, že tehdy nebyl provoz zdaleka tak hustý jako dnes. Taky nebyly běžně dostupné dětské sedačky a bezpečnost aut podle dnešních měřítek skoro nulová. Svoje děti ale do sedaček dávám a zapínají si je samy hned po usednutí, i kdybychom jeli jenom půl kiláku do školy. Za nebezpečný hazard považuji zejména děti v autě stojící mezi zadními sedadly. Za to bych snad nechal na místě sebrat řidičák. Možná je ta metodika výpočtu pochybná, ale nic to nemění na skutečnosti, že pro bezpečnost dětí v autě někteří dělají fakt málo.
L
Deti ridi auta
Pred nekolika dny ukazovali v televizi ruske piloty hrdiny. Nechali dite ridit letadlo s cestujicimi a letadlo spadlo. Problem vidim jasne v tom, ze vetsina ceskych ridicu ma mozky na urovni maleho ditete.Cesi ani nepotrebuji nove sedacky, oni potrebuji nove mozky. Protoze jak z blbcu jako ruskych hrdinu pilotu a ceskych ridicu udelat normalni piloty a ridice? Nejde to.
krucipísek
Je to zvláštní
Já jsem svoje děti kdysi dávno vozil volně bez sedaček (tenkrát stejně žádné neexistovaly) a nic se nestalo. Ono je to spíše o tom, že lidi blbnou, a to myslím doslova, stále víc a víc! Jak jinak si lze vysvětlit nezávazné chování lidí v tak extrémě nebezpečné činnosti jako je řízení motorového vozidla na našich - automobily přecpaných silnicích?!!! Samozřejmě, že to pak odnesou i děti. Primitiv se nepoučí ze žádného odstrašujícího příkladu. Primitiv je prostě blbec!
D.P.
Re: Je to zvláštní
Měl jste dodat "nic se naštěstí nestalo". Ono stačí, aby se stalo jednou. Je typické, že se lidé chovají nezodpovědně k sobě nebo jiným, ale dokážou si to vždycky zdůvodnit (celý život jezdím z hospody autem, řídím rozumně..., nebudu si zapínat pás, protože jedu jenom kousek, dítě do sedačky nedám, protože je to hovadina a nebudu vyhazovat prachy...). Podobné téma - nošení cyklistických přileb ať dětmi nebo dospělými. Doporučuji všem, pokud můžete udělat takovou maličkost, jako zapnout si pás a podobně, udělejte to.
marty
Re: Zlikvidujme piráty a sedačky ztratí smysl
To je trochu blbost, ne ? Když ti to klouzne na náledí či na mokru v 50km/h a trefíš strom, nelze o žádném pirátsví mluvit a stejně může být zaděláno na dost velký průšvih. Jasně, některým se nikdy nic takového nemůže stát, chápu .....
blb
Choďte
s dětmi pěšky. Budou zdravější a nebudou v autech umírat. Vychováváte lenochy bez nohou
Mirek
Re: Choďte
Jsou snad mene ohrozene, kdyz budou chodit tak daleko pesky? Autobusy jsou lepsi.
A.S. Pergill
Je to, pochopitelně, snůška pitomostí a manipulací
Už citovaná "statistika" ukazuje, že autosedačky děti před smrtí v autě nijak nechrání. To, že neexistuje rozumně zpracovaná statistika smrtí dětí při nehodách (rozdělení na čtyři základní skupiny: Kolik dětí nezemřelo proto, že byly v sedačce, kolik zemřelo, protože sedačka některým z desítek možných mechanismů přispěla k jejich smrti, kolik nezemřelo když byly při nehodě neupoutané a kolik jich na tento fakt prokazatelně doplatilo (+ asi dost velká !šedá zóna", kde se tyto údaje jednoduše stanovit nedají), ukazuje, že něco na těch údajích zapáchá. Svědčí to o tom, že se nejedná o žádné statistiky, ale ryzí manipulace.
Zavádějící jsou i srovnání s jinými státy: Muselo by se např. porovnat procento dětí, vožených do školek/škol soukromými auty - tím se jednotlivé země dost liší, přitom je jasné, že právě na tom, kolik ujede průměrné dítě kilometrů, závisí riziko fatální dopravní nehody dost podstatně. Údaj, kolik musí děti ujet kilometrů aby jedno z nich zemřelo v autě při autonehodě, by mohl (s opravou na kvalitu silnic, přítomnost dálnic atd.) posloužit pro mezinárodní srovnání, vše ostatní jsou jen hrubá data, která jsou velice často zavádějící. Zavádějící asi jako ta známá statistika, podle které faráři umírají cca 5x častěji než horníci (a teprve po zohlednění skutečnosti, že průměrný věk faráře je 65 a horníka 25 se dá dospět k závěru, že ti horníci na tom jsou několikanásobně hůř.)
E000
je třeba zavésti povinnou, státem hrazenou, lustraci DNA dět
otcové
se posléze demokraticky rozhodnou
.
pro přiměřenou bezpečnost jízdy.