Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za nehodou Pendolina může být sabotáž

Rychlovlak Pendolino nedaleko Dolních Počernic vykolejil, příčinou nehody byla podle Českých drah naříznutá kolejnice. Průjezd vlaku pak způsobil její úplné rozlomení. Drážní inspekce však tuto informaci popírá. Žádné zprávy o naříznuté koleji prý nemá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sebesta_kh

2. 12. 2007 15:43
Konkurence?

Že by ČD Cargo?

0 0
možnosti

seta1

2. 12. 2007 8:53
Nárok na oběd mají i kofoly.

Po obědě by to dořízly.

0 0
možnosti

no jo

2. 12. 2007 10:45
Re: Nárok na oběd mají i kofoly.

v TV to vypadalo jako by tu kolej polili tekutým dusíkem a pak rozmlátili kladivem:-P

0 0
možnosti

IDOL

2. 12. 2007 7:46
DŮKAZ, ŽE CIVILIZOVANÝ SVĚT KONČÍ NA ČERNÉM MOSTĚ

PS .. DOLNÍ POČERNICE JSOU JIŽ DIVOČINA MIMO CIVILIZACI!!Rv:-)(Y)>-(Y) 

0 0
možnosti

Bidlo

2. 12. 2007 16:15
Re: DŮKAZ, ŽE CIVILIZOVANÝ SVĚT KONČÍ NA ČERNÉM MOSTĚ

Tak to je pravda, před pár týdny jsem se tam naprosto necivilisovaně ožral.

0 0
možnosti

honzak

2. 12. 2007 6:36
zájemce o SKUTEČNÉ

INFORMACE odkazuji na http://www.k-report.net. Bláboly masmédií jsou skutečně strašné. Jako člověk pohybující se léta v prostředí dráhy se důvodně domnívám, že v místě byl déletrvající problém (křídou popsaná stojina kolejnice o tom svědčí) a vykvetl právě pod Pendolinem. Myslím, že metalografové s tím budou rychle hotovi. Ale následky budou obrovské - kolik kolejnic ze stejné série v úseku do Běchovic - Blatova (kde začíbá koridorový svršek) ještě je?

0 0
možnosti

Bidlo

2. 12. 2007 9:21
Re: zájemce o SKUTEČNÉ

Mohu potvrdit, že v těsné blízkosti defektu byla značka, označující defektoskopickou závadu. Bláboly  vedení ČD o naříznuté kolejnici lze pochopit jako snahu odvést pozornost od skutečnosti, že ČD je naprosto neschopná kvalifikovaně udržovat dopravní cestu. Takže si počkáme na závěry PČR a DI , zda šlo o naříznutí nebo o zanedbanou defektoskopickou závadu lze zjistit velmi rychle.

Koridorový svršek začíná poněkud dříve než píšeš, k dnešnímu dni je stav takový: 2. kolej je hotová od Blatova zhruba k počernickému rybníku a jezdí se po ní od poloviny září. Dne 14.11. bude dokončena výluka 0. a 1. staniční koleje včetně prodloužení do stejného místa jako 2. TK. Další pokračování bude až v druhé polovině příštího roku - nejsou výluky protože se musí dokončit Nové spojení. Na začátku roku 2009 bude hotový úsek Libeň - Běchovice a začnou práce v žst Běchovice, dokončení listopad 2009.

0 0
možnosti

Jeseter

2. 12. 2007 2:47
Vykvet

ceskych mozecku na techto strankach;-DR^

0 0
možnosti

Frantisek Adamec

2. 12. 2007 0:09
Nákladní, příměstský a vysokorychlostní koridor

Ex/komunisti z ČD - Českých drah a ČR financovali železniční koridor Berlín - Praha - Brno - Vídeň, z dotací EU. Neoddělili nákladní, příměstské a vysokorychlostní železniční tratě. Komunisti z ČD a Tošenovský z ODS, prosadili společný nákladní, příměstský osobní a vysokorychlostní koridor Berlín - Praha - Ostrava, pro nákladná, technicky velmi složitá a poruchová naklápěcí "česká" Pendolina, provozovaná převážně na rovných tratích, z Prahy směrem na Ostravu, na různých českých trolejových AC/DC systémech, které nejsou plně kompatibilní s vysokorychlostními koridory v EU. Neumožňují úsporu a rekuperaci energie, od 300-0 km/h při brzdění, zejména ekonomické a bezpečné snižování rychlosti vlakových souprav ve stanicích. České Pendolino hořelo v Bratislavě dne 25. listopadu 2007, při českém spalování energie při brzdění. Unikátní české společné nákladní a vysokorychlostní koridory neumožňují účinně využít energii a rychlost spolehlivých rychlovlaků EU, bezkonkurenčně zkrátit dobu cestování rychlovlaky na trase Berlín - Praha - Brno - Vídeň. Neumožňují pasažérům zkrátit dobu cestování z Prahy do Brna, méně než za 1 hod., podle nabídky EuroStar nebo podle nabídky TGV, kterou obdržely ČSD - ČD již v roce 1992. Česká Pendolina mají opět trable, provoz prošetřují žalobci. Policie ČR odložila vyšetřování nákupu "českých" Pendolin, které dosud ČR provozuje na zastaralých nákladních tratích, kolem Prahy a dalších měst.

0 0
možnosti

Mia

1. 12. 2007 23:15
Klaus zase lhal!! Jako komousi.

Termínem „architect of reforms“ se všeobecně myslí ideový tvůrce reforem, nikoli výkonný inženýr. Na konci roku 1989 jsem přišel s jedním z hlavních návrhů ekonomické reformy, který vyšel pod názvem Strategie ekonomické přeměny Československa nejdřív v PlanEcon reportu (v prosinci 1989) a pak v edici Archy Lidových novin (1990). Tento návrh jsem předložil československé akademické obci v lednu 1990 a ministrům federální a české vlády a guvernérovi Národní banky na víkendovém zasedání na zámku v Kolodějích 2.- 4. února 1990. Na rozdíl od Vladimíra Dlouhého, Tomáše Ježka, Dušana Třísky, Jana Vrby, Josefa Tošovského, Jana Vaňouse a Josefa Zieleniece se Václav Klaus těchto jednání neúčastnil. Můj návrh významně ovlivnil následnou diskusi a koncepční vývoj transformace, ale metoda doporučená mnou a kuponová privatizace provedená pod vedením Václava Klause se lišily převážně v tom, že já jsem dával velký důraz na přednostní vytvoření silného právního systému, aby nemohlo docházet k rozkrádání majetku a jiným nelegálním činům. Též jsem důsledně navrhoval, aby občané dostali silné minoritní podíly akcií podniků, avšak aby většina akcií zůstala pro financování důchodů, zdravotnictví a vstup strategických partnerů.

Text mého návrhu je přístupný na mé webové stránce, http://www.jansvejnar.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.jansvejnar.cz, v sekci Akademické působení, Publikace.

Pokud Václav Klaus sepsal nějaký seriózní koncept ekonomické transformace, rád bych si jej přečetl.

Zásluhy za realizaci kuponové privatizace, která mimo jiné obohatila světový slovník o pojem „tunelování“, ale Václavu Klausovi samozřejmě upřít nelze.

0 0
možnosti

Kanuk

2. 12. 2007 4:41
Re: Klaus zase lhal!! Jako komousi.

Slovo "tunelování" je možná nové, ale technika je podstatně starší. Snad i několik století.

0 0
možnosti

CTOKOKOTOB

1. 12. 2007 23:06
Přiznejte se

Kdo ji přeříznul?

0 0
možnosti

krat5

1. 12. 2007 20:30
Pendolino

Skoada, že to Pendolíno nejezdí i na ostatních linkách, ráda bych se v tom slvezla.;-)

0 0
možnosti

Bety

1. 12. 2007 20:18
To nebyl jeden Róm

Ale více Rómů možná. A co mají jíst?Rasisti - poraďte!!8-o:-((Y)

0 0
možnosti