Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Česko může čerpat miliardy na dopravu

Česko může začít čerpat peníze z Evropské unie na výstavbu dopravní infrastruktury. Evropská komise totiž schválila operační program Doprava, jež je jakýmsi plánem, jak finanční prostředky čerpat, a kam budou tyto peníze směřovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

IDOL

15. 12. 2007 10:38
ZA UVEDENÉ PENÍZE BY ŠLO POHNOUT SILNIČNÍMI I ŽELEZNIČNÍMI

....... KOMUNIKACEMI, NACHÁZEJÍCÍMI SE U NÁS OBJEKTIVNĚ VE VELMI NEUSPOKOJIVÉM STAVU...... UVIDÍME, JAK VLÁDA NAŠICH DEMOKRATICKY ZVOLENÝCH "NEJLEPŠÍCH Z NEJLEPŠÍCH" STÁTOTVORNĚ NADANÝCH SCHOPNÝCH CHLAPÍKŮ TYPU IMPOZANTNÍHO NEÚPLATNÉHO ČUNKA, ČI KONZERVATIVNÍ AUTORITY MIRDY TUPOLÁNKA, ZA OPOZIČNÍHO KRITICKÉHO DOHLEDU MORÁLNĚ NEZPOCHYBNITELNÉHO NESYMPATIZANTA STB A "KAVALÍRA" CHORCHÉHO PAROUBKA, O STÁTOTVORNÝCH "POLEPŠENÝCH" KOMUNISTECH NEMLUVĚ, ...........

PS ...... S PENĚZI Z BRUSELU NA DOPRAVU V NAŠEM NEŠŤASTNÉM ABSURDISTÁNU NALOŽÍ ........ ;-)??? 

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:47
Česká komunistická politika a rasismus vlády ČR

Vláda ČR dosud ignoruje a porušuje základní lidská práva v ČR, základní smlouvy Evropské unie, přijaté závazky ČR v EU a OSN. Zavádí český euroterorismus a komunismus v ČR. Dosud utajuje zločiny komunismu, vraždění nestraníků, běženců a dětí na CZ-SK-AT hranici. Organizuje další rozkrádání cizího majetku, restitučních nároků a fondů EU, operačními programy z Prahy. Rozkrádá a ničí kulturní památky v regionech Čech, Moravy a Slezka. Kontaminuje životní prostředí a CHKO, z dodací EU. Exportuje komunistický vojenský arzenál do krizových oblastí. Rabuje lesy, přírodní a energetické zdroje v regionech, obnovuje a zavádí totalitní komunistické a rasistické ústavní zákony a pořádky v ČR. Vláda ČR dosud diskriminuje obyvatele ČR podle státní příslušnosti, jazyka, rasy, víry, náboženství, pohlaví, věku, zdraví, profese a místa bydliště. Dosud nezveřejnila na svých internetových strankách v plném rozsahu autorizované české překlady přijatých dokumentů: 

> Universal Declaration of Human Rights (Všeobecná deklarace lidských práv OSN)

> Charter of fundamental rights of the European Union (Charta základních práv EU)

> Treaty of Lisbon (Lisabonská smlouva)

Čeští europoslanci z ODS hlasovali proti přijetí Charty základních práv EU. Za těchto okolností by měla současná vláda, i s čestným předsedou ODS, neprodleně odstoupit ze všech veřejných funkcí v EU a ČR.

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:46
Hodnocení Trans-European Networks (TEN)

Hodnocení projektů energetických a dopravních systémů, budovaných v rámci Trans-European Networks (TEN), trans-evropských energetických a dopravních sítí,  lze plánovat, sledovat a hodnotit v aplikaci Microsoft Project. Podle intenzity jednotlivých způsobů transitní, nákladní a osobní přepravy v ČR lze jednotlivě a souhrnně hodnotit projekty a sítě v aplikaci Microsoft Project. To umožňuje zohlednit  trendy cen jednotlivých druhů energie a dopravy, určit návratnost investic, vlivy jednotlivých staveb a přepravního a energetického systému na životní a sociální prostředí geografických regionů EU, podle studie EIA staveb trans-evropských sítí, trendů regulovaných cen veřejných služeb, druhů přepravy a energie, zadlužení energetických a dopravních sítí, zadlužení, výdajů a příjmů obyvatel jednotlivých regionů EU.

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:46
Řízení projektů Trans-European Networks (TEN)

V rámci řízení projektu Velký silniční okruh v Brně pro období 2006-2012 jsem vytvořil v aplikaci Microsoft Project projektové soubory, plán výstavby a celkový položkový rozpočet (téměř 20 tis. položek), z dílčích harmonogramů a rozpočtových tabulek jednotlivých staveb, které jsem obdržel od objednavatele (brozek@metrostav.cz ) přes e-mail, jako přílohy ve formátu Microsoft Excel. Projektové soubory, které jsem vytvořil v aplikaci Microsoft Project, umožňují stavbyvedoucím průběžné sledování staveb. Projektovým manažerům a auditorům z EU umožní po aktualizaci identifikovat 30% až 200%-tní časové a finanční rezervy jednotlivých staveb, průběžně sledovat soulad fyzického a finančního plnění jednotlivých staveb a projektů. Auditorům z EU a z MFČR usnadní průběžné audity fyzické realizace projektů, kontrolovat soulad fyzického a finančního plnění zhovitelů a objednatelů jednotlivých staveb, čerpání fondů EU. V aplikaci Microsoft Project lze porovnávat trvání a náklady každé stavby trans-evropských sítí, podle kvality a kvantity technicko-ekonomických indikátorů EU,  např. investiční a finanční náklady na 1 km silnice, dálnice, železnice, mostu nebo tunelu určitého profilu, lze je kontrolovat a porovnat, v ČR a v Německu. Finanční náklady až 10x převyšily náklady na vlastní realizaci projektu. Po zadlužení města a regionu vytvořenou infrastrukturu získaly do užívání příslušné banky, které projekt spolufinacovaly. Jednalo se o rozvojové projekty EU, ISPA a PHARE.

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:44
Komunistická politika energetiky a dopravy ČR

Identifikuje: 1. fázi - hlavní problémové oblasti sektoru... 2. fázi - strukturu cílů a priorit... 3. fázi - návrh opatření... 4. fázi - strategické dokumenty určují vstupy, a řeší finanční rámec... 5. fázi - realizační nástroje uplatňují navržená opatření... 6. fázi - postupně plní indikátory...  7. fázi - výstupy, výsledkem jsou realizovaná opatření... 8. fázi - výsledky, změna chování systému, výsledky jsou hodnoceny pomocí soustavy indikátorů. Podpora rozvoje dopravy v regionech... tato priorita je metodickým pokynem...

Není proto pro ni zpracován soubor indikátorů, zejména technických, energetických, environmentálních, sociálních, finančních a ekonomických indikátorů, transparetně fyzicky a finančně měřitelných. Regiony města a obce nejsou schopny financovat rozvoj energetiky a dopravy v regionech z dotací EU, vytunelovaných různými operačními programy z Prahy, které nejsou trasparentní a kontrolovatelné v EU. Fondy EU, byly tunelovány státními akciovkami, Tvrdík, Lašák a spol., ČEZ, ČSA, Cargo a dalšími.

Duchoň a spol. vyraboval lesy kolem Brna, zadlužil Brno, vytuneloval fondy EU a CR přes Vodárny a kanalizace a.s., Spalovnu ...

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:43
Z peněz EU bylo pochybně užito 200 mil. Kč, nahradí je stát

29.10.2007 - 16:33, autor: ČTK.

Praha - Ze zhruba 400 milionů korun, které do Česka přitekly v roce 1994 na podporu malého a středního podnikání v rámci programu EU Phare, byla přibližně polovina využita nehospodárně na samotnou přípravu a správu dotací. Vláda dnes rozhodla, že stát dotační program doplatí a obnoví. Druhou variantou bylo dodat chybějící půlku peněz a vše vrátit Bruselu, uvedl po jednání kabinetu vicepremiér a ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek (KDU-ČSL).

Pochybné využití peněz v programu, který tehdy mělo na starosti ještě ministerstvo hospodářství, dnešní ministerstvo pro místní rozvoj, podle Čunka šetří policie. Ministerstvo prý zahajuje i soudní spor se zodpovědnými osobami, které ale ministr nechtěl konkrétně uvést.

Zhruba 100 milionů korun z celého programu získala nizozemská poradenská firma. "Pak tam byly další náklady a nám tady bez toho, že by nějaký podnikatelský subjekt obdržel nějaké finanční prostředky, zbylo 210 milionů korun," uvedl Čunek. Polovina peněz vynaložená jen na administrativu podle něj svědčí o naprosto nehospodárném nakládání se svěřenými penězi.

Podle ministerstva pro místní rozvoj se celá kauza neřešila osm let. Čunek podotkl, že obě možnosti řešení by stát přišly zhruba na 200 milionů, ale při zvolené variantě peníze zůstanou v ČR na podporu domácích podnikatelů. Program by měl fungovat přes ministerstvo průmyslu a obchodu a Českomoravskou záruční a rozvojovou banku. O věci ale ještě bude ministr jednat s Evropskou komisí.

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:40
Komunistická dopravní politika ČR na období 2005 - 2013

USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 13. července 2005 č. 882 k Dopravní politice České republiky pro léta 2005 - 2013

"Dopravní politika České republiky (dále jen "Dopravní politika") pro období následující po vstupu země do Evropské unie do roku 2013 sleduje horizont programovacího období Evropské unie a vychází z analýzy a hodnocení Dopravní politiky České republiky z roku 1998... "Přestože tento dokument časově předcházel zpracování evropské dopravní politiky, dokázal vystihnout základní směry vývoje v souladu s evropskými trendy... avšak s respektem ke specifickým podmínkám a potřebám České republiky... Národní dopravní politika vychází z následujících zdrojů: ... Dopravní politika ČR z roku 1998... SWOT analýza zpracovaná Ministerstvem dopravy v přípravné fázi v prosinci 2002... Strategie udržitelného rozvoje ČR schválená usnesením vlády ze dne 8. prosince 2004 č.1242/2004... Růst přepravy v jednotlivých druzích dopravy je nerovnoměrný a prohlubuje disproporce v dělbě přepravní práce... Doprava v ČR je plnohodnotnou a integrální součástí evropského dopravního prostoru ... Veřejná doprava je provozována na bázi oddělených dopravních systémů ...

Provedou: členové vlády, vedoucí ústředních orgánů státní správy

Na vědomí: hejtmani, primátoři statutárních měst

Předseda vlády Ing. Jiří P a r o u b e k , v. r."

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:39
Komunistická politika ČR má trable

Pendolino neumožňuje úsporu a rekuperaci energie, od 300-0 km/h při brzdění, zejména ekonomické a bezpečné snižování rychlosti vlakových souprav ve stanicích. České Pendolino hořelo v Bratislavě dne 25. listopadu 2007, při českém "spalování" energie na brzdovém odporníku, při brzdění soupravy. Společné nákladní a vysokorychlostní koridory neumožňují využít bezpečnost, spolehlivost, energetickou účinnost a rychlost nákladních a  osobních rychlovlaků EU. Česká Pendolina mají trable, provoz prošetřují žalobci. Policie ČR odložila vyšetřování nákupu "českých" Pendolin, které dosud ČR provozuje na zastaralých nákladních tratích, kolem Prahy, Brna a dalších měst. Nákladní letecká, kamionová a železniční doprava není účelně propojena a přímo napojena na rychlou a energeticky a ekologicky úspornou nákladní železniční přepravou na překladiště, na lodní dopravu v Bratislavě, v Německu a v Polsku, v rámci trans-evropské dopravní sítě.

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:37
Monopolizace státních akciovek

Politici ČR monopolizovali ČEZ, ČD, ČSA a další. Financovali železniční koridor Berlín - Praha - Brno - Vídeň, z dotací EU. Neoddělili nákladní, osobní příměstské a vysokorychlostní železniční tratě. Prosadili monopolizaci, společný nákladní, osobní příměstský a vysokorychlostní koridor Praha Holešovice - Česká Třebová - Ostrava, pro nákladná a poruchová "česká" Pendolina, provozovaná převážně na rovných tratích, na různých trolejových AC/DC systémech, které nejsou kompatibilní s vysokorychlostními koridory v EU, zejména z hlediska bezpečnosti, spolehlivosti, pohotovosti a průměrné rychlosti přepravy osob i nákladu. Pendolino z Prahy do Brna musí po železniční trati přes Českou Třebovou urazit o cca 60 km delší vzdálenost, se sníženou rychlostí z důvodů mnoha oblouků tratě Blansko - Brno, viz mapy.cz

Pendolina neumožňují postatně zkrátit dobu cestování rychlovlaky na trase Berlín - Praha - Brno - Vídeň, zejména cestování z Prahy do Brna a zpět, méně než za 1 hod., podle nabídky TGV, kterou obdržely ČSD - ČD v roce 1992. Podle Dopravní politiky ČR, za dvacet let 1992-2012 výstavby železničních koridorů, nebude české Pendolino konkurovat letecké a železniční dopravě EU.

V roce 1936 expres Slovenská strela řady M 290.0 zvládl trasu Bratislava - Praha Střed za 4 hodiny 20 minut. 

V roce 2007 expres Slovenská strela SC 134 Pendolino zvládl trasu mezi Bratislava - Praha Holešovice za 3. hod. 50 minut, podle jízdního řádu Super City.

0 0
možnosti

F. Adamec

13. 12. 2007 10:37
Trans-European Networks (TEN)

1) Trans-European Transport Networks (TEN-T), trans-evropské dopravní sítě, pokrývají cesty a různé způsoby přepravy osob a zboží, letiště, vodní cesty, přístavy, vysokorychlostní železniční sítě, a inteligentní systémy řízení přepravy, které zapadají do kategorie evropského satelitního a radiového navigačního systému. 2) Trans-European Energy Networks (TEN-E), trans-evropské energetické sítě, pokrývají sektory dodávek elektřiny a přírodního plynu. Pomáhají vytvořit jednoduchý energetický trh a přispívat k bezpečnosti, pohotovosti a spolehlivosti dodávek elektřiny a plynu v EU. 3) Trans-European Telecommunications Networks (eTEN), trans-evropské telekomunikační sítě, jejich cílem je rozmístění telekomunikačních sítí založených na veřejných službách pro všechny obyvatele a regiony EU, "eEurope - An Information Society for All".

0 0
možnosti