Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Beran pro dohodu s Henleinem

Novoroční projev věnovaný problémům s německou menšinou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

penicilin

6. 1. 2008 19:49
Fakta o odsunu.

Odsun německých menšin po 2. světové válce  byl hromadně uskutečněn z Polska, ČSR a Maďarska (podle Postupimské konference), a dále z Jugoslávie (podle dekretů Antifašistické rady Jugoslávie) a Rakouska.

Myšlenka odsunu Němců se objevovala samozřejmě již v protinacistickém odboji. Jejím zásadním původcem a šiřitelem byl však Neville Chamberlain, který z Hitlerových činů po Mnichovu poznal, že byl podveden sudetskými Němci, kteří podle Hitlerova scénáře předstírali lordu Runcimanovi, že chtějí mírové řešení. Chamberlain znal a považoval za zdařilý odsun řecké menšiny z Turecka do Řecka podle Lausannské smlouvy (1923). Navrhl tedy, aby se problém německé „páté kolony“ vyřešil odsunem Němců. Anglická konzervativní strana tuto myšlenku přijala. Winston Churchill v rozhovoru s prezidentem Benešem již dne 3.4.1943 řekl: „Transfer obyvatelstva bude nutný… Dá se jim krátká lhůta, vezmou to nejnutnější a jdou… U vás i jinde bude mnoho Němců vybito a já s tím souhlasím. Po pár měsících my prohlásíme: teď dost – a pak začneme mírovou práci“ (záznam Jana Masaryka). Při rozhovoru se Stalinem 25.7.1945 v Postupimi pak Churchill pravil: „My se domníváme, že je třeba přesídlit ještě dva a půl milionu sudetských Němců…“

Britská vláda přesvědčila USA a SSSR o správnosti tohoto konceptu. Byl pak vtělen do Zprávy z Postupimské konference dne 2.8.1945 v části XIII. Spořádaný odsun německého obyvatelstva“, která se týkala Polska, ČSR a Maďarska.

Prezident Beneš ani žádný jiný činitel střední Evropy neměl významnější vliv na toto rozhodnutí. Protože škody způsobené nacistickým Německem a jeho válkou v ČSR byly možná až stokrát vyšší než zkonfiskovaný majetek a protože reparace nebyly realizovány, je Německo ve skutečnosti velkým dlužníkem ČR.

0 0
možnosti

dekadent

7. 1. 2008 12:31
Re: Fakta o odsunu.

Že boli Nemci "odsunutí", t.j vyhnaní a zbavení majetku a občianstva je fakt, s ktorým sa už asi nedá nič robiť až na to, že po vstupe do EU si tu budú späť kupovať svoje majetky a postupne si to tu obsadia.

Češi "vyhrali" asi tak, že namiesto 3.5 milióna Nemcov schopných produktívnej práce a vysokosofistikovaných činností si do pohraničia resp., SUDET nasťahovali slovenských CIGÁNOV, s ktorými sú samozrejme veľmi spokojní.

Len tak ďalej, vykynožte si schopnú časť obyvateľstva a nahrádzajte ho importom "primeranej" náhrady. A záviďte Nemcom, že jazdia na mercedesoch a našinec zatiaľ len na nemeckých "ojetinách".

A to sme už vyše 60 rokov od víťaznej vojny.

Beneš bol jeden z najväčších chrapúňov nielen československých ale aj svetových dejín.

0 0
možnosti

blablabla

6. 1. 2008 19:07
penicilín?

0 0
možnosti

blablabla

6. 1. 2008 19:06
hm

0 0
možnosti

blablabla

6. 1. 2008 19:17
Re: hm

pardon, kousnul se mi kompl :-)

0 0
možnosti

Leda,,

6. 1. 2008 19:01
....... ..""CESI NAROD VRAHU."...A.T.D.

       !!!!!!!!!! VIZ CLANKY NEONACISTU  "HAF LIFE & COMP." (NEMECKY A CESKY).  DISKUSE  NA THEMA "BENESOVY DEKRETY" !!!!!!!!!!

                    TAKE BY SE MEL NA TO PODIVAT PAN SEFREDAKTOR LIDOVEK !

0 0
možnosti

Jaromír Máša

6. 1. 2008 17:57
Panstvo, prosim, trochu, ale jen trochu, myslete!

Pitoma diskuse, jako vzdy. Jednak: kro podepisoval kapitulaci nebo primeri ve Versailles v tom vagone? Ten prohral valku. Takze Nemci prohrali valku.  Kdo prevadel cele jednotka na vychodni frontu? Masaryk? Kdyz byl pryc? Kramar? Kdyz byl v kriminale? Car? Kdyz namital dvoji prisahu? Proste "Hej, Slovane, jeste nase slovanska krev zije. Zije, zije duch slovansky ... " proste tomu bylo tak, na italske fronte tolik Cechu na druhou stranu neutikalo, tam bylo Rakousko docela uspesne. Proste to slovanstvi melo svou vahu (ostatne i dnes ji jeste trochu ma, ackoliv Cerny mu pripichuje zlocinnost, Halik nebezpecnost, jini zastaralost a pritroublost) Ze by se Nemci meli na 1. republiky nejak mimorodne spatne, ze by byvali upozadovani jako cikani, to je blbost. Nikdo si dosud nevsiml toho, ze nejvice Nemce mrzela ztrata statutu statniho leadera. To, ze uz rodem, narodem, jazykem, nebyli necim vic, nez Cesi. Tak je zakopan pes. Prosim Vas, bydlim v baraku, kde Nemecka socialni demokracie mela za hitlera sve ustredi ... v Praze Karline, tak se tu meli Nemci spatnem, ze sem emigrovala vetsina nemeckych protinacistu. A potlach pana Berrana je jen takove politicke powpow. okud jde o Benese, vzdycky jsem se ptal, proc si nedovolil tu i tam vice, proc jen "slouzil" a "puvo¨¨coval kliky".  Pamatuji dobre, kolik Rusinu a hlavne Rusinek v r. 1945 uteklo do ČSR, byla jich plná Praha. Nechapu, ze tolik lidi trpi Alzheimerovou chorobou (to snad schvalne). V r.1945 tady ještě nebyl žádný pankomunizmus.

Sympatie měla ruská ... pozor ruská, nikoliv sovětská ... armáda. Či spíše vojáčci. To by byla zase jiná kapitola. Stejně sympatie měli Američani.

0 0
možnosti

Czert

10. 2. 2008 4:10
Re: Panstvo, prosim, trochu, ale jen trochu, myslete!

Proste "Hej, Slovane, jeste nase slovanska krev zije. Zije, zije duch slovansky ... " proste tomu bylo tak, na italske fronte tolik Cechu na druhou stranu neutikalo, tam bylo Rakousko docela uspesne.  - to neni zcela presne, duvodu proc se na vychodni fronte daleko vice dezertovalo byly prozaicke - dost nestabilni fronta, ktera takove prechody umoznovali, daleko vetsi "nakupenost" cechu, ktere usnadnovi dezerci (nemuseli se bat, ze by po nich sousedni nemci , rakusaci ci madari zacali strilet). A v neposledni rade i teren.

HOlt v italii se dezertovalo daleko hure, kdyz frontu tvorila reka, vedle tebe same hory a pozemni prechody (pokud byly) hlidali spolehlivi vojaci (raksuaci, nemci, madari). No a dezertovat ve lekem pres reku jde dost blbe.

0 0
možnosti

Pali bacsi

6. 1. 2008 1:53
Chameleoni...

" Az prijde soudruh Stalin budeme pit stavu z malin!" (1945)

"Kdo ma penize jede do Londyna, kdo je nema ceka na Stalina !" (1948)

0 0
možnosti

Czert

10. 2. 2008 4:12
Re: Chameleoni...

A neodrazi to spis skutecnou realnou situaci v CSR ?

45 - porazka nemeckych okupantu, vdecnost sssr za osvobozeni a zachranou pred vyhlazenim

48 - rozpoznani hrozby, ktere predstavuje komunisticka totalita

Co myslis ?

0 0
možnosti

psalm

5. 1. 2008 23:31
ten milion a ctvrt nemeckych hlasu

by ted paradne zamichal politickou scenou.....skoda, ale treba se ty podelany dekrety jednou zrusi.....je to pouze generacni problem, jen vydrzet!!!!!

0 0
možnosti

Mistr Jan Hus

6. 1. 2008 0:11
Re: ten milion a ctvrt nemeckych hlasu

Dekrety nejsou podělaný, vlastizrádče !!!;-O;-€

0 0
možnosti

Jarda

5. 1. 2008 19:54
Nikdo si nevsiml

Batuska Stalin nam provedl totez co soudruh Hitler a to pekne ve vsi tichosti. Tak jako Hitler zabral pohranici obydlene etnickymi Nemci Stalin zabral v petactyricatem Podkarpatskou Rus. Pekne to popisuje P. Drtina v Karlem zminene knize CSR muj osud. Prvni prisli na P. Rus prislusnici sovetskeho gestapa NKVD (vrazi polskych valecnych zajatcu v Katyni) a ti zabranovali na jare 1945 urednikum poslanym legalni cs. vladou ujimat se uradu. Scenar predem pripraveny v Moskve, Jen cs. prezidenta jaksi pozapomeli informovat, postaven pred hotovou vec ani na protest se nevzmohl. Ironii je, ze prave Podkarpatsti Rusove byli jedini mimo Cechu ochotni branit svou vlast Ceskoslovensko pri mobilizaci v zari 1938.

0 0
možnosti

Muki

5. 1. 2008 21:51
Re: Nikdo si nevsiml

No dobry sachista nemusi ztratit krale, aby vedel, ze prohral, vi to jiz davno dopredu. No a tak Bebes vedel, jiz tehdy ze ve hre se Stalinem prohral a proste celou hru vzdal.

0 0
možnosti

Našinec

5. 1. 2008 18:52
Beran = Topolánek

Tzv. pravicoví politici mají tradici ve zrazování své země. Baran nás prodával Němcům a Topolánek nás chce zaprodat Američanům.

0 0
možnosti

slon75

5. 1. 2008 19:03
Re: Beran = Topolánek

Ještěže levicoví politici Gotwaldem počínaje a Novotným konče nás nikomu nezrazovali, že :-P

0 0
možnosti

czert

5. 1. 2008 11:35
souhlas s beranem

to co rekl, je zcela logicke a spravne, ale selhalo to - jak dejiny ukazali - na tom, ze henlain a sudteaci nechteli zadnou uprimnou dohodu - chteli CSR rozbit. A spousta problemu v cesko-nemeckych vztazich byly jenom proto, ze henlainovci vysilovali. Staci se krasne mrknout na cesko-nemecke souziti z let 1920-35 a pak po 35 - jak je mozne, ze do 35 byl v pohranici klid a po 35 kdy nastoupil henlain tam zacal byt bordel ?

0 0
možnosti