Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pilot havarovaného letadla neměl licenci

Nehodu letadla značky Beechcraft C90, při které v prosinci nedaleko ukrajinské metropole Kyjeva zahynulo pět Čechů, zavinil pilot a majitel stroje Miroslav Jäger. Vyplývá to z vyšetřování havárie stroje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kenval

6. 1. 2008 12:29
Manažer řídil letadlo,a ne profesionál?

neuvěřitelné.A takoví podobní řídí i tenhle stát....(ne profesionáli)

0 0
možnosti

kocour

6. 1. 2008 0:52
to klickovani letadla -

mozna se se porvaly vo rizeni

0 0
možnosti

lunochod

6. 1. 2008 7:27
Re: to klickovani letadla -

hustomanažeři se porvali o řízení letadla R^ možná by mohli řídit taková ta letadélka na pouti

0 0
možnosti

Jap

5. 1. 2008 23:04
Dalsi Arogantni Osel

Leze to z nich jako z chlupate deky.

Pripadalo mi to podezrele, kdyz originalni clanek v LN mluvil o pilotovi v superlativech, novinar se nechal zmanipulovat lidmi z firmy a papouskoval jejich zavadejici reci jako ze to byl "pan pilot" atd. Bez toho aby novinar radeji napsal, kolik hodin mel pilot naletano na tomto typu letadla. Protoze toto letadlo, bylo u firmy jen kratkou dobu. Toto letadlo je v ceskem leteckem parku dost unikatni, je vice jak 2x tezsi / pres 4 tuny , / nez popularni cesky maly dvoumotorak Morava L-200, / necele 2 tuny / , a je vybaveno turbinovymi motory, a leta o 150 km/hod rychleji / 450km/hod / , nez Morava / 300 km/hod/, . To ale take znamena, ze ma vyssi pristavaci rychlost, a vyssi pozadavky na zkusenost pilota. Je to opravdovy plnokrevnik ve sve kategorii malych vrtulovych letadel. Proto vyuzivat sefovskeho postaveni a drapat se za ridici paku takoveho letadla, kdyz na to nemam ani papiry ani vycvik ani zkusenosti je naprosta hloupost, nezodpovednost a arogance, ktere se plati zivotem. Letadlo bylo u firmy kratkou dobu a ani zkusenejsi pilot v kabine s nim nemel moc naletano a bylo prave po opravach, a uz proto ho mel pilotovat ten zkusenejsi a opravneny pilot, Vypada to, ze zkusenejsi pilot byl uveden v dokumentech a je mozne, ze ho pan sef z riciho sedadla vystrnadil. On jako profesional ale za tento podvod nese take odpovednost. Sef firmy, tim ze neopravnene letadlo pilotoval, je odpovedny za smrt pasazeru, zeny na zemi na Ukrajine a za skodu, protoze bych se divil, kdyby to pojistovna cele zaplatila. Mozna existuje nejake povinne ruceni ale letadlo firma odepise. A myslim si ze na nem mohli mit dluh, a ze je take budou soudit pozustali lidi zabitych pri havarii. Takze pan arogantni majitel firmy, nejen svoji rodinu opustil predcasne, ale take financne zruinoval rodinnou firmu.

0 0
možnosti

Michal

5. 1. 2008 20:32
podobně jako paroubkovo šoféři 200km/hod v sobotu v poledne

s nezájmem o případné dětské mrtvoly...tu se náhradně lká nad zabitým klukem šílenou matkou...PAROUBEK, CO SI VRAŽEDNOU FIRMU NAJAL JE Z OBLIGA, JE PŘECE SOCIÁLNÍ A JEHO PŘEDCHŮDCE GROSS JISTĚ NA DĚTI DÁVÁ DESETIMILIONY..

0 0
možnosti

Michal

5. 1. 2008 20:32
TU TEDY NADĚJE, že i paroubek a jeho banda jednou dojede

...

0 0
možnosti

No

5. 1. 2008 19:54
Mel ten Touzimsky licenci na pristavani podle pristroju ?

Nebo pouze na "visual" ?

0 0
možnosti

J.G. Pašek

5. 1. 2008 19:22
Proto tam sedí dva piloti . . . .

pro případ, kdyby kapitána klepla pepka, tak vedle sedící pilot může převzít řízení a na nejbližším letišti přistát . . . . i kdyby Jager byl nemotora-amatér, zkušený pilot kapitán mohl kdykoliv převzít opratě a řídit to letadlo  . . .

0 0
možnosti

Šerlok Homeless

5. 1. 2008 18:54
Prý se předtím pohádal

že instruktoři (učil se totiž létat) mu nechtěj tu licenci dát a nechtěj ho nechat řídit tak jak on chce, když je platí.

0 0
možnosti

Jap

6. 1. 2008 8:51
Re: Prý se předtím pohádal

Neco takoveho mne take napadlo. Protoze doslo zrejme k hrube chybe pilota, budto nevedel, kde presne je, jak daleko od zacatku pristavaci drahy, nebo nevedel jak je vysoko, nebo mel malou rychlost, zapomel vysinout klapky. Takovou hrubou chybu by mel zkuseny pilot sedici vedle neho okamzite odhalit. Vypada to, ze se spolu nebavili , ze se druhy zkusenejsi pilot nedival na pristroje , nebo jeho rady pan sef ignoroval.

0 0
možnosti

xxx

5. 1. 2008 14:48
Odpovednost

Dovoluji si dat do diskuze jeste jednu pricinu nehody - Jyrku Paroubka, ktery je za vsechny prusvihy v teto zemi zodpovedny.

Jinak bych si pockal na zaverecnou zpravu Letecke inspekce a neplacal nesmysly. To delaji jenom amateri.

 

0 0
možnosti

apagenius

5. 1. 2008 14:05
No, že takové blbosti píše Nova...

...to bych chápal, ale udělat z Jaegera blbce a z Petra Toužimského idiota, to chce kus prasáctví!!!!! A ještě: jak stará je imatrikulace D-IBDH - nikdo nezná B-90 s touto imatrikulací, více by mi řekl BuNo...

0 0
možnosti

noval jan

5. 1. 2008 13:06
kecy,kecy,

:-Dno a co umel litat umel,sedel vedle nej machr,sedel tak co na tom zalezi zdali lital s licenci nebo bez .To to same ,jak novinari melou ze byl nekdo zastrelen legalne drzenou pistoli,legalne nebo nelegalne je to jedno,je mrtvy.

0 0
možnosti