Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tramvaj nestihne zabrzdit

Přednost chodců před tramvajemi není správná, logická ani reálná. Tato slova zazněla z úst generálního ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka při včerejším testu v malešických ústředních dílnách. Dopravní podnik chtěl jasně ukázat, že ubrzdit tramvaj je o mnoho složitější než zastavit autobus. A to se mu také podařilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Emil

30. 1. 2008 0:32
Ignorance

Jen další ukázka ignorance a neschopnosti státních ůředníků.Další příklady jako poviné zdravotní prohlídky starších zkušených řidičů ,poviného svícení i za slunečného počasí to jen potvrzují. Hanba!!

0 0
možnosti

matěj

29. 1. 2008 19:55
Dejme univerzální přednost chodcům

starším šedesáti let.V rámci dopravní,důchodové a zdravotní reformy.

0 0
možnosti

pp

29. 1. 2008 13:39
Předchody

Nová vyhláška o přechodech je nejhorší paskvol za poslední roky. Dřív bylo vše jednoznačné a jednoduché. Vybrané přechody na nichž měli chodci přednost, jinak přednost mají auta. Kde je provoz, zak semafory. A navíc musím konstatovat, že při přecházení mimo přechod se cítím bezpečněji, než dnes n přechodu. Přecházím, kde vidím. Na mnoha dnešních přechodech (hlavně v noci) nevidí ani chodci, ani řidiči. Takže vám pánové zákonodárci můžeme gratulovat za tyx smrťáky!!!!!

0 0
možnosti

brzdič

29. 1. 2008 13:07
hlavně pište,že auto zastaví na 6 metrech ze čtyřicítky !!

Na aktuálně.cz píší o stejném problému, taky uvádí DP hl.mP jako hlavního výzkumníka, jejich pokus ovšem skončil s brzdnou drahou tramvaje 150m!! To je sice nesmysl ale zastavit ze 40km/h na dráze 6m je zpomalení cca 10m/s2. To je dost silné kafe a není mnoho řidičů a jejich posádek, kteří takto brzdí !!

Autorovi článku bych doporučil raději přemýšlet a teprve potom psát. Výsledky výzkumů DP jsou opravdu skvělé: tramvaj zastavuje pomaleji než auto. Doporučoval bych ještě ověřit zda opravdu benzín hoří lépe než voda nebo, že pád na beton bolí více než do peřin. DP najde ve svých řadách jistě dostatek experimentátorů pro tyto pokusy.

Možná by bylo schůdnější nemalovat zebry na tramvajové pásy a naopak zpomalit tramvaje v ulicích kde přechody mají smysl.

0 0
možnosti

pertinax

29. 1. 2008 12:24
Záleží na úhlu pohledu

Když na přechodu přecházím ulici: "Blboune, jedeš jak prase, to nemůžeš chvilku počkat?!!". Když jsem za volantem: "Hergot dědku plesnivej, hejbni kostrou a nezdržuj!!".;-)

0 0
možnosti

Jindra

29. 1. 2008 12:27
Re: Záleží na úhlu pohledu

Dobrý je v Tatře 148 přidat plyn a zapnout stěrače.

0 0
možnosti

Jindra

29. 1. 2008 12:07
Jindra

Blíží se doba kdy bude povinné osvětlení chodců (např. klobouk s majákem) a chodecké průkazy. Ten bude odebrán při nafoukání na 1 promile a zakázána chůze až na 2 roky. Chodecký klobouk bude nutno dát 1x za rok na STK. Co  dalšího ještě vymyslet, že?   

0 0
možnosti

Pavel

29. 1. 2008 12:49
Re: Jindra

Ja bych to nejdarěji poslal na MD.  Ten příspěvek nemá chynu.

0 0
možnosti

Petr

29. 1. 2008 12:05
Přiměřená rychlost

Pokud vím, tak přednost chodců před tramvají byměla platit jen na přechodu. To je takový problém, aby tramvaj jela před přechodem přiměřeně pomalu tak, aby mohla bezpečně zastavit? Stejně se přece musí chovat např. řidič kamionu ne? A na těch několik frekventovaných míst, kde by tramvaj nemohla projet kvůli chodcům, přece není problém dát semafor (stejně na frekventovaných místech téměř všude jsou).

A bylo by po problému.

0 0
možnosti

Flasi

29. 1. 2008 12:24
Re: Přiměřená rychlost

No vám uchází základní rozdíl. Kamióny většinou nejezdí centry měst, kde je jeden přechod vedle druhého. A když tím centrem města někdy jedou, tak po nich nikdo nechce, aby dodržovaly jízdní řád. Tramvaje obvykle jezdí hlavně přes centra.

Instalace semaforů by bylo drahé řešení problému s tím, že by někde ta tramvaj stála i minuty. Problému, který vůbec nemusí vzniknout, pokud ten principiální nesmysl s předností chodce před kolejovým vozidlem nezavedeme. Smafory, ale nevyřeší to, že tramavaje budou následně při cestě městem pomalejší a s větší pravděpodobností zpoždění oproti jízdnímu řádu (což hrozně potěší zejména ty chodce, kteří tramvajema jezdí).

0 0
možnosti

Dr.Sid

29. 1. 2008 12:03
Zrusme prednost chodcu !

Zrusme prednost chodcu ! A to jsem chodec !

1) po zavedeni se zvysil pocet nehod na prechodech, vcetne smrtelnych.

2) je neprirozene aby si zranitelnejsi vynucoval prednost. Prednost ma mit vzdy silnejsi a mene zranitelny.

3) v neposledni rade to sere ridice.

Napady ze i tramvaje budou muset stavet uz jsou jednoznacne soucasti duchodove reformy, povedou totiz ke snizeni prumerneho veku.

0 0
možnosti

kunde

29. 1. 2008 14:05
Re: Zrusme prednost chodcu !

co je to za blábol? Přednost má mít ten silnější a méně zranitelný?? To je zákon džungle a ne civilizované společnosti. Řetěz je tak slabý jak slabý je jeho nejslabší článek. víme?

0 0
možnosti

pertinax

29. 1. 2008 11:46
Je mi jaksi úplně jedno,

jaký paskvil zase z našich volenýc zátupců vyleze. I kdyby se tahle pitomost uzákonila, nebudu se snažit si ji ověřit v praxi - tramvaj je větší.

0 0
možnosti

Alex

29. 1. 2008 11:31
Generální ředitel dopravního podniku do toho nemá co mluvit!

Generální ředitel dopravního podniku do toho nemá co mluvit. Je-li krátká dráha tramvají nereálná ve stávající technologii, je třeba vymyslet jinou, kde reálná bude.

0 0
možnosti

Karel

29. 1. 2008 12:04
Re: Generální ředitel dopravního podniku do toho nemá co mluvit!

To by jsi musel ty ti chytrolíni z ministerstva dopravy předělat fyzikální zákony.

0 0
možnosti