Diskuze
Statisíce lidí obtěžuje hluk
Děkujeme za pochopení.
Vašek
tak schválně, co udelaji s magistrálou po dostavění okruhu
Všude slýcháme, jak městský okruh v Praze zavede dopravu pod zem, aby nebyla na obtíž na povrchu. Kdyby někdo slíbil, že po jeho zprovoznění udělá ze stávajících 2-4 pruhů na magistrále, v Ječné, Žitné a na nábřežích úzkou jednoproudovou silnici, s širokým chodníkem, pruhem trávy a stromů a cyklostezkou, byl bych pro. Víte jak by se v celém centru hned lépe žilo?
Místo toho se vymýšlí, jak se kousíček magistrály u Muzea zakope pod zem ... hnus. To znamená, že nic takového není v plánu. Místo abysme stavby jako dálnice a skorodálnice ve městě rušili, tak akorát přistavíme další pod zemí a zvýšíme tím provoz všude, kde se z nich jen bude dát sjet/najet :-(
XxX
A co hluk v obchodech?
Reprodukovaná hudba v ochodech a obchodních centrech mně obtěžuje stejně, možná ještě více, než hluk na ulici. Proč někdo jednoduše a levně nereguluje tuto zhovadilost? Tato věc má řešení rychlé a levné, totiž zakázat to.
maRTIx
A co zatcit zakazem umeleho zvysovani hlucnosti!!!
Hmm hluk je previt...protihlukove steny pomohou, ale nemuzou bejt vsude. Ja bych zacal tim, ze bych hodil klice do kanalu a roztrhal technicak tem pitomcum, co v ramci "TUNINGU" z relativne ticheho auta udelaji vsem okolo natruc rvouci bestii, ktera jede sotva nadprumerne, ale hlukem predci cirkularku.... Proc by jejich pitomosti meli trept ostatni, kterym zalehaji usi a klepou se okenni tabulky???? Copak pro ne neplati limity? Nebo na to jen vsichni kaslou...No a dalsi napaskalu by byly stary kamiony a nakladaky, co prolejzaj technickejma jen uplatkum....
Kylchap
Se divím,
že těm lidem vadí zvyšující se životní úroveň. Stupeň motorizace je přece tím nejspolehlivějším ukazatelem jak se máme dobře. To chcete aby se rychle kazící písek, cement, cihly, uhlí, železo atd. zase přepravovaly po železnici? Železnice je přece přežitek 19. století!
Milan
Re: Se divím,
Např. automobilka v Kolíně potřebuje denně pro svoje plynulé zásobování 800 (!!!) kamionů, praktikují tam systém bez meziskladů just-in-time, což znamená že je v praxi nemožná přeprava po železnici. Automobilový průmysl v Česku výrazně zvedá HDP ale ještě výrazněji huntuje přírodu a zdraví lidí ...
Neklan
Hluk a modrobolševik
Statisíce občanů obtěžuje hluk ? Já zase tvrdím, že miliony českých občanů buzeruje Topoldalíkův modrobolševik, který se zde chová jako na dobytém území.
NM
Mám řešení
Podél hlučných komunikací překolaudovat byty stěžovatelů na nebytové prostory a bude po problému.
Vizionář
Rychlé a levné řešení
Není třeba měnit okna, budovat protihlukové stěny či tunely - trvalo by to dlouho a bylo by to drahé. Mnohem rychlejší, levnější a ekologičtější by bylo udělat z magistrály (a dalších problematických ulic) pěší zónu, což by naprosto jednoduše a účelně vyhovělo rozsudku nezávislého soudu.
Milan
Re: Kam zmizeli naše příspěvky?
Asi už to nějaká češtinářka nervově nevydržela ...
Honza
Hluk je všude kolem, co s tím?
Není to přeci nová věc! Měření hluku již dlouhá léta potvrzují, že obyvatelé kolem komunikací a letišť, v blízkosti průmyslových celků, ve městech a jinde (kulturní akce, předzahrádky hospod ...), je to však i problém malých územních celků, kde jsou lidé vystaveni vysokým hladinám hluku v komunálním prostředí. To je problém prakticky všech zemí a jde o starou věc. A nepolitickou. Nové je, že se soudní moc konečně jednou našla a nezákonný stav pojmenovala. Proto příspěvek pana "Havíře Vodky" je "trochu vedle", ostatně ODS v minulém období u moci nebyla. Náprava je samozřejmě drahá a tím i pomalá. Je však mnoho opatření, která mohou přinést okamžitou malou nápravu i bez vysokých nákladů. Stačí jen chtít a vyžadovat, aby "zákony" platily pro všechny. Je proto s podivem, že jsou stavebními úřady povolovány stavby pro bydlení v lokalitách, kde se stavět nesmí (u drah a rušných komunikací, u průmyslových zdrojů hluku apod., obdobné je to se zátopovými územími), že jsou živnostenskými úřady povolovány hlučné provozovny a provozy v zónách pro bydlení a v objektech, které stavebně pro ten účel nevyhovují (např. herny a restaurace v bytovém paneláku). Je s podivem, že uprostřed měst jsou komunikace s žulovou dlažbou nebo jiným hlučným povrchem, zatímco mimo aglomerace je i několikrát za rok měněn nepoškozený povrch vozovky, jak jsme toho byli svědky v roce 2007! Je s podivem, jaké dopravní prostředky bez problémů prochází STK a smějí na veřejné komunikace! Je s podivem, jakou rychlostí se jezdí. Kontroluje někdo, jakou rychostí jezdí těžké nákladní automobily, které mají legislativně i konstrukčně rychlost omezenou? A ještě si postavíme zdroje nízkofrekvenčního hluku do lesů ve formě větrníků! Tím vším, i dalšími "malými selháními společnosti" se dál zvyšuje počet nadměrně exponovaných osob a negativních zdravotních účinků.
Havíř Vodka
co dýcháte
Nejen hluk, ale i ovzduší je ve velkých městech, kde byli a nebo jsou primátoři ODS, dýcháte kancerogení látky, jako bezpyreny, oxydy dusíky, uhlíku a další zplodiny. Odesmani vám naslibovali za těch osmnást let, obchvaty, přejezdy, nadjezdy, podjezdy a skutek utek, zatím skvěle plnili jen své kapsi. Nejpříznačnější to bylo v době povodní v Praze, kdy slavné primátor Igor Němec, večer hlásal, že povodně nehrozí a do rána byla Praha pod vodou a zase si zvolili dalšího odesmanského vola Béma, to je ještě větší hňup než Němec. Jen tak dál, ti se postarají především o sebe a né o občany.