Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zákaz kamionů? Dopravci zuří

Omezení víkendového provozu kamionů je na spadnutí. Dohodli se na něm ministr dopravy Aleš Řebíček a ministr životního prostředí Martin Bursík. Autodopravci to považují za moc přísné a tvrdí, že jim to způsobí desetimiliardové ztráty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

B. Baloun

25. 3. 2008 14:33
Jednoduché řešení

Což takhle zavést povinnost na silnicích a dálnicích mimo město při jakémkoliv kolapsu dopravy tak, aby před vozidlem zůstal volný prostor ještě na jedno auto. Automaticky by se tak zregulovala rychlost, vytvořily by se delší kolony a rychleji by se mohl řešit odklon, vznikly by prostory pro únik vozidel ze zácpy. Nebyly by problémy s únikem před vozidly záchranného systému, sankce by se mohly řešit až dodatečně podle polohy vozidla v koloně. Prosím o názory.

0 0
možnosti

ALOIS.AMERICAN

24. 3. 2008 2:45
ZAKAZ KAMIONU

NEJVETSI PRDEL V TOMTO CLANKU JE ,JAK KECAJI KOLIK MILIARD ZTRATI,ALE NEREKNOU KOLIK SKOD ZAVINI NA DALNICICH>->-

0 0
možnosti

MOD

23. 3. 2008 9:36
nájemní vrazi

50% řidíčů kamionů v Evropě jsou najatí a zcela nezkušení řidiči, kteří prošli maximálně nějakými rychlokurzy, pokud vůbec. Do ČR mají nyní nastupovat přdevším řidiči z Balkánu, protože jsou prý lacinější. Vím co dokáže balkánský řidič v osobáku. Zlikvidovat i náklaďák. Takže jen tak dál, soudruzi Ŕebíčkovci a Langrovci. Vše ve jménu volného trhu a proti omezování svobody podnikatelů. Vše pro to, abychom se měli ekonomicky lépe jak zní

z Hradu. Nic neomezovat, naopak podporovat. Čím větší obrat zboží a peněz,

tím lépe pro nás všechny.

0 0
možnosti

Roman

23. 3. 2008 9:55
Re: nájemní vrazi

U nás na ČSAD jsou už několik let. Některé museli před několika lety hned při výběru poslat šupem zpět domů, protože to údajně byla naprostá katastrofa. Nejsou šoféři, armáda už žádné nedodává jako dříve a povolání řidiče dálkového kamionu je převážně pro dobrodruhy, nebo mladé kluky. Žít jako prase a 90% času spávat po benzínkách může bavit jenom chvíli. Placené je to mizerně. Pokud očistí účetní příjem řidiče o diety a přesčasy vyjde hodně směšná částka.

0 0
možnosti

Roman

23. 3. 2008 9:22
Pouze omezení tranzitu nestačí

Nestačí jenom omezení tranzitu. Bohužel u nás (po vybudování obchvatu) ve městě se dělá vše proto, aby se automobily a nákladní doprava vrátila zpět do města. Uzemní plán, který veškeré nové továrny umísťuje do polí pěkně daleko od železnice si vynucuje dostupnost pouze kamionovou dopravou přes město. Za městem vede nový železniční koridor, s vlečkama kolem kteréch jsou ruiny opuštěných továren se poustou pozemků. To vše zůstává ležet ladem. Nové fabriky se staví v polích na okrajích města a pomalu vybetonavávají krajinu. Nemluvě o tom, že některé nové továrny se tady postavily v místech , které bylo v roce 97 připovodních pod vodou jako první. Kecali jak se z povodní poučí a první co udělaly na opuštěném mokřadu, tak postavili fabriku. Tyhle idioti řeší potom následky svého jednání dalším betonováním krajiny (stavbou obchvatů).

0 0
možnosti

betalog

23. 3. 2008 7:58
Pozor na ceny

Zákaz předjíždění pro kamiony určitě.

0 0
možnosti

Martin

10. 5. 2008 17:27
Re: Pozor na ceny

Zákaz předjíždění pro kamiony určitě NE!!! Kdyby ses pohyboval na cestach casto tak by sis dokazal uvedomit co by to zpusobilo!!!!!!

0 0
možnosti

Hradol

23. 3. 2008 5:27
Realita!

Predtym nez sa zacali stavat dialnice v Cesku a na Slovensku som stresoval aby vsetky hlave tahy mali  tri prudy v kazdom smere. Skutocnost potvrdila ze tah Praha, Bratislava, Zilina, Kosice vyhzaduje styri prudy v kazdom smere tak ako New Jersey Turnpike.                           VV>->->-VV

0 0
možnosti

mmf

23. 3. 2008 12:50
Re: Realita!

MILÝ MEČIARE , HRADLO ,

 doufám , že ses spletl , stresoval ses za to , ABY TY PRUHY BYLY NE TŘI V KAŽDÉM SMĚRU , ALE TĚCH PRUHŮ BY MĚLO BÝT DESET V KAŽDÉM SMĚRU A PŘEJÍŽDĚNÍ Z JEDNOHO DO DRUHÉHO BY MĚLO BÝT MIMOÚROVŇOVÉ . Nakonec , proč nevybetovoat celou bývalou komunistickou republiku rad od Aše po Košice a bylo by to na 14 dnů vyřešeno .

Tiso a Mečiar by sloužili mši na otevření odstavného parkoviště Střední ojrópa . (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0 0
možnosti

mmf

23. 3. 2008 1:14
podle zpráv v ČT 1 ten poslední masakr na D1 způsobil

PŘEDJÍÉŽDĚJÍCÍ KAMION , KTERÝ V LEVÉM PROHU PŘEDJÍŽDĚL OSOBÁK , KTERÝ PRO ŠPAtné počasí JEL POMALEJI .... nakonec tomu idiotovi v kamionu ulítly kola a vybočil vpravo ve smyku a pod sebe zaroloval nevinného řidiče osobáku !!bEZ OHLEDU NA PAŽRAVOST AUTODOPRAVCŮ A PAŽRAVOST TĚCH ,KTEŘÍ JEJICH SLUŽEB ZNEUŽÍVAJÍ ,  JE NUTNÉ KAMIONY VŠEMI DOSTUPNÝMI PROSTŘEDKY ZREDUKOVAT MINIMÁLNĚ NA 50% A JEJICH ŘIDIČE DONUTIT RESPEKTOVAT PŘEDPISY A OMEZENÍ , KTERÁ SE NA NĚ VZTAHUJÍ .

0 0
možnosti

Šofer kamionu

22. 4. 2008 10:36
Re: podle zpráv v ČT 1 ten poslední masakr na D1 způsobil

Jenže předpisy a omezení, které se na nás vztahují, nikdo z veřejnosti pořádně nezná! Vidí jen kamion v pohybu, to je všecko. Toho řidiče osobáku je mi líto

0 0
možnosti

E-Man

22. 3. 2008 23:19
kamiony

já bych to shrnul: zvýšit mýto natolik aby se nám vyhnul tranzit, zakázat předjíždění kamionům na dálnici bez vyjímky, omezení jízdy od pátku odpoledne do neděle večer v kuse, řidičák na kamion až od 30 let. A jízdu po okreskách a přes malé obce při snaze vyhnout se mýtnému a zkrátit si cestu bych zpoplatnil tak, až by to nebylo výhodné...

0 0
možnosti

Kell Bakal

22. 3. 2008 20:45
Ekonomie v praxi

S návrhem jednoznačně  souhlasím z důvodů:

a) přes víkend náklad převezme Cargo ČD a další nákladní železniční společnosti

b) životní prostředí poškozeno určitě nebude

c) víkendová cesta s rodinou bude o něco bezpečnější

Zajímavý příklad souladu ekonomických zájmů lidí z Governmentu a veřejným zájmem.

0 0
možnosti

Roman

22. 3. 2008 22:03
Re: Ekonomie v praxi

Naprostý souhlas. Určitě se dá podniknout spousta opatření na jejich omezení. Od restrikce vlastního provozu kamionů, přes daňové zvýhodnění za využívání železničních vleček, až po administrativní přeložení tranzitu na železnici. Jenže spousta firem má "zalízované" kamiony, přeprava je pro ně obrovský kšeft. Většina lidí nadměrnou přepravou trpí, nebo na ni ať přímo, nebo nepřímo doplácejí. Majitelé kamionů se už  postarají o to aby pár kapříků doputovalo ke správným lidem a vše fungovalo nadále ve starých kolejích.

0 0
možnosti

sfo pepe

22. 3. 2008 20:08
nic noveho pod sluncem

Ono je vice moznosti jak kamiony regulovat. Absolutni zakaz kamionu od patku vecer az do nedele vecer. Neridit vic nez 10 hodin v jednom dnu, zakaz predjizdeni v levem proudu, maximalni rychlost 90Km/h a kazdych 100 Km vahy a namatkova technicka kontrola. Pak teprve uvidite klid na dalnicich.

0 0
možnosti

Martin

10. 5. 2008 17:36
Re: nic noveho pod sluncem

A co takhle zavest co padesat kilometru mobilni stk a zabavovat auta ktere nejsou OK, Policejni hlidky na kazdem kroku civilni auta z kamerami ktere nataci prasata za volantem a na miste jim berou papiry a mnohem vic by ubylo mrtvych nez kdyz zakazou jizdy kamionum o vikendu a predjizdeni

0 0
možnosti