Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Na cestě (k integraci)

Když k nám v rámci bratrského internacionalismu přijeli na zkušenou Vietnamci, většina lidí se na ně dívala skrz prsty. Když jsme si je pak zvykli vídat na stáncích, mnoho se na tom nezměnilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Trang Tran

31. 3. 2008 14:36
Nesouhlasim

Prvni Vietnamci zije jakoby na spodine spolecnosti? Tak s tim absolutne nesouhlasim. Nikdo nikoho nemuze ponizovat, dokud dotycny se neponizuje sam. Moje rodice jsou tu oba od 1982 a plne hrdi. Kdyz si nekdo na ne dovoluje, pokud ma cas a naladu, tak si s nim pekne vyridi. Zalezi na osobnosti, ne na generaci. / A mladi Vietnamci jsou taky vselijaci. Nekdo ma tu "potrebu" se nekam zaradit, skatulkovat se, dokazat vsem, ze jsou Cesi a (s prominutim) vysrat se na puvod a vsechny jeji hodnoty.

Jsem mlada vietnamka, jsem tu v cesku pocata, narozena ve vietnamu, prijela jsem az v puberte, a jsem si jista ze jsem 100% vietnamka, ale zapadla se do ceske spolecnosti, a se tu nerozpustim. Nerikam o sobe ze jsem Ceska, ale narozdil od 99,9% vietnamců zijicich v Čechach, ja jsem ta jedina, ktera chodi na rock n roll, na bigbit, na punk a drzi se se skinheadama (nerasisticky) a s punkaceme (i se starsima, kteri byli sledvani STB), no a co? Jsem porad Vietnamka a to je prave ta originalita.

Myslim si, ze normalni clovek nemusi mit potrebu nahlasit celemu ceskemu narodu, ze jsou uz cesi a vietnam pro ne uz nic neznamena. Clovek, ktery zapomene na puvod, uz neni clovek. Integrace do ceske spolecnosti neznamena odhodit vsechny narodni tradice, narodni hrdost, ci konfucianstvi jak nam tady psal pan novinar. / Dokud nejakci bananovi jenotlivci pomlouvaji svy tety, mamy, taty ... a dalsi vietnamsky rodinny prislusniky, aby dokazali, ze jsou cesi a jsou lepsi nez "nekdo", tak to povazuju na ubohost.

Nectete prosim uz ty bulvarni clanky. bananovi deti za nas vsechny nemluvi. jejich osobni nazory beru, at jsou cesi, at serou na vietnamstvi, jsme ve svobodne EU, ale at neberou svobodu ostatnich a reprezentovat nas vsechny a reprezentovat narod.Kdyz se na vietnamsky narod vykaslali, nemaji pravo.

Ja rada posiluju o integraci vietnamcu do ceske spolecnosti, ale jinou cestou nez zapominat na vietnamske hodnoty. / Diky. /A vubec nas nesrovnavejte s Romy. To bych se urazila.

0 0
možnosti

Trang Tran

31. 3. 2008 14:41
Re: Nesouhlasim

tak jeste prominte, ze jsem trochu nastvana(nasran*), tak nekde neni uplne rozumet. ale vite, kdyz se tyce narodu, clovek, ktery ma v sobe jeste hrdost, se chova trochu takhle

0 0
možnosti

KLAUS

29. 3. 2008 10:11
go home

Vypráskat tu verbež z republiky!!

0 0
možnosti

Klaus Raus

29. 3. 2008 11:47
Re: go home

spíš vyhnat tebe. takové jako ty tu nechceme ;-) Diskutovat neumí a hnědo v hlavě (jinak řečeno NAS_RÁNO). Na internetu je každej silnej, co?

0 0
možnosti

Gott

29. 3. 2008 7:48
Rodina není

základem žití člověka,je to jen lidská slabost,vášeň či pud zachování potomka.Manželství jsme si vymysleli a poté tento slib porušujeme právě proto.Neobhajuj v článku cikány,že se neintegrovali do společnosti a vietnamci ano.Každý má šanci a chce,ale cikáni stále až na vyjímky nechtějí.Škola,prace je jim cizí,ale u emigrantů z východu to funguje.Navštiv prac. úřad v jakém poměru tam budou,cikáni vs emigranti.Teď mě napadlo,že vlastně cikáni pochází taky z východu,ale už fakt dlouho.:-D

0 0
možnosti

Vietnamci

28. 3. 2008 22:47
...

 Stěhování národů bylo je a bude, my můžeme být rádi, že k nám "přišli" Vietnamci, kteří jsou přizpůsobiví (v dobrém i ve zlém), na rozdíl od některých, kteří po staletích nevědí co to je vychování a takt. Nová sjednocená Evropa stárne a potřebuje nové další lidi jako celek, proto buďme rádi, že se k nám nepřesouvají jiní přistěhovalci, třeba ze severní Afriky, kteří také mají určité problémy se přizpůsobit. Co by za to dali Italové, kdyby místo Afričanů tam přišli Vietnamci, asi by jim líbali ruce.

0 0
možnosti

Milan

28. 3. 2008 18:09
Obohacení genofondu.

Mít za snachu cikánku bych nechtěl, ale Vietnamku nebo Číňanku bych bral do rodiny s radostí.

0 0
možnosti

david

28. 3. 2008 19:56
Re: Obohacení genofondu.

mít šikmooké děti? s takovým dítětem aby se ale člověk styděl vyjít na ulici

0 0
možnosti

Pablo

28. 3. 2008 16:06
Zide a Vietnamci v Americe

Martin Weiss nema pravdu - z prvni generace emigrantu bylo mnoho Zidu a Vietnamcu v Americe hned millionari. Napriklad Luis Meyer a Samuel Goldwin a dalsi. Bylo to pro nas jako novy emigranti V Americe velkou inspiraci jak se vypracovat tezkou praci, chytrosti a financni disciplinou na vyssi zivotni uroven a financni nezavyslost. Vietnamci pracuji tezce a jejich ceny zbozi jsou prijatelne a dovedou konkurovat. Jako my Zide, Vietnamci maji smysl pro obchodni legraci - to je pro smlouvani nejlepsi ceny daneho prodeje, a neurazi se kdyz je clovek pozada o slevu jejich sluzeb a zbozi.  Viva Vietnamo-Cesi v Ceske Republice.

 

0 0
možnosti

Svejk

28. 3. 2008 16:30
Re: Zide a Vietnamci v Americe

mate kus pravdy pane Pablo, v tymove praci je sila. Zid ktery prichazi do USA jako napr. emigrant je okamzite podporen zid. organizaci a ma vse relativne lehke. U Vitnamcu to neni tak automaticke ale take si hodne pomahaji, ale i lide bez tohoto druhu "sponzorovani" jsou v zacatcich podporovani napr. sousedy, mistnim kostelem, atd. takze lide dostanou prilezitost se prosadit, jen je treba tuto prilezitost vyuzit a nebyt vybiravy !!

0 0
možnosti

Svjk

28. 3. 2008 11:14
autorovi clanku

vaze poznamka o krajanech v Americe ze "První generace žije na nejnižší příčce společenského žebříčku, často ostrakizovaná."  je stejne necitliva a hruba jako jsou nazory beznych ceskych obcanu na lidi z Vietnamu kteri ziji v Cesku, nikdo jim nerekne jinak nez "rakosnici", kazdy jim zavidi ze vydelaji ve stancich vic nez oni atd. a proto integrace trva generace, ponevadz cesky obcan je odsunil do izolace svym rasistickym myslenim a vy pane redaktore smyslite obdobne, krajane v Americe maji diametralne odlisne podminky v procesu integrace do spolecnosti nez jake cesky lid poskytuje "Vietnamcum" ale nejen jim, to je treba zmenit, na toto tema je treba napsat clanek a ne psat nesmysly o vecech o kterych nic nevite ....  a nebo snad je ve vasi poznamce o "vasich krajanech" v Americe nejaky jiny zamer nez objektivne informovat verejnost?

0 0
možnosti

Tony

28. 3. 2008 13:09
Re: autorovi clanku

Uplny souhlas.

0 0
možnosti

kim

28. 3. 2008 10:52
vietnamci u nas

jsou celkem v pohode, pracuji, posilaji deti do skol, kde se obvykle dobre uci, jaky rozdil mezi cikany , a jiz se zacinaji objevoval mlade parecky cech a vietnamka, coz tem klukum preju, protoze sam ziju a Thajkou aq vim, jak je to skvela partnerka. Navic jsem byl unoru ve Vietnamu na dovolene a az tak jsem si vsimnul, jake jsou to kocky :-) takze vietnamcem cinany z hong kongu ano, muslimy NE!

0 0
možnosti

Y

28. 3. 2008 11:39
Houbeles

Problémy s nimi teprve začnou. Přečti si tohle http://www.strada.cz/download/files/vietnamska%20zprava%20defin.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.strada.cz/download/files/vietnamska%20zprava%20defin.pdf 

Nečasův hovadný plán přivézt je sem jako dělníky do montoven sem přiveze zadlužené chudáky, kteří čekají ráj. Když přijdou o práci zpět nemůžou. Zatím se jejich kriminalita drží víceméně uvnitř jejich komunity...

0 0
možnosti

richard

28. 3. 2008 10:24
Asiati

jsou integrovatelní, muslimové nikdy a nikde. To je ten zásadní rozdíl.

Fandím vám, Vietnamci.

0 0
možnosti

Pepan

28. 3. 2008 10:42
Re: Asiati

To bohužel není pravda, s těmi Asiaty, tedy konkrétně Vietnamci. Odmítají se integrovat a žijí ve svých vlastních ghettech, kam nikoho nepouštějí. Jistě, je s nimi méně problémů co se týká chování, na druhé straně tyto komunity vynikají např. v překupnictví drog, pašování padělků a daňových únicích.

To je věc velmi dobře známá v rozvinutých zemích Asie, i proto jsou Vietnamcům země jako Jižní Korea nebo Japonsko neprodyšně uzavřeny. 

0 0
možnosti

zombie°°°(fla/esh)

28. 3. 2008 10:19
o přechylování

"Poučné je i to, že i velmi „počeštění“ Vietnamci prý http://ad2.billboard.cz/extra/takeit/takeit_redirect.bb?idpool=5097851&idserver=32735&idsekce=1&idpozice=1&typbanneru=32&idadword=28975&idproduct=1381043&idclient=60465239" target="_blank" rel="nofollow">obtížně překusují představu, že by měli chodit s Čechem či Češkou."

.

nejškaredší Evropanky jsou v Nizozemí,  osobnostně nejhnusnější jsou Němky,  ty z evropského jihu zase po 14.roce věku nabírají na kníry  . . .

.

a proto i ten Vietnamec jednou překousne  "chození"   s  tím Čechem

0 0
možnosti