Diskuze
Autorita na škodu
Děkujeme za pochopení.
Věra Hozová
reakce "zkostnatělé" učitelky
Paní Kvačková, máte vůbec pojem, v čem spočívá "reforma" našeho školství. Kde jste proboha vzala informace o tom, že reforma je kvůli špatné čtenářské gramotnosti našich žáků. O výuce čtenářské gramotnosti se mluví dlouhou a dlouhou řadu let. Ale pokud bude do škol nastupovat stále více dětí, které mají vady výslovnosti, chudou slovní zásobu a nemají z rodiny návyk komunikace, tak to žádná reforma nezachrání. O zhoršování výslovnosti dětí se mluví v této době docela hlasitě a to, že pro děti mnohem pohodlnější sledovat obrazovku počítače nebo televize je také notoricky známé. Pokud bude pro rodiče jednoduší posadit dítě před televizi nebo počítač a mít tím pádem klid, čtenářskou gramotnost určitě nezachráníme školskou reformou. Sama jsem "bojovala" s dětmi v 5. třídě, když jsem chtěla, aby za rok přečetli dvě knihy a vyprávěli o nich. A to raději nebudu popisovat reakce některých rodičů, kteří se velmi podivovali co si to dovoluji vůbec chtít.Čtenářství upadá v této společnosti celkově a učitelé jsou pouze malí pěšáci v této bitvě a věřte, že se jich většina moc snaží. Ale vaše výstupy proti nim jim moc nepomáhají.
Jitka - neaktivní pedagog
Český přístup "Potěmkin"
Reforma je nutná, to je jasné všem, ale styl, jakým proběhla zcela odpovídá potěmkinovskému přístupu českých úřadů - hlavně, aby nám to EU vzala , že? Myslím, že vůbec není třeba hanit řádové učitele. Reforma, jak jsme ji viděli nebyla vůbec praktická a školitelé nepředali padagogům nic, co by nevěděli. Naopak zcela chyběly konkrétní příklady moderního stylu výuky.
kanta
složitost
Problematika je natolik složitá,že bude řešena desítky let.
rodič
Reforma na papíře
O reformě se hodně mluví. Někdo ji chválí, jiný zatracuje, ale realita je jiná: Žádná reforma neprobíhá. Proběhlo přeformulování blafů v papírech. Učí stejní učitelé, resp. učitelky. A učí stejně. A dokud budou placení přes tarifní tabulky a dobře chránění socialistickými odbory, nic se nezlepší. Reforma začne tehndy, až většina učitelů začne chtít dělat svou práci dobře.
Ach jo (bls 1)
Hlubší problém
'Reforma' vede k tomu, že co se na jedné škole učí v šesté třídě se jinde učí v sedmé a naopak. Pokud se však žáci budou moct zeptat: "Paní učitelko, co znamená vztyčený prostředníček?", pak paní učitelce se správnou odpovědí žádná reforma nepomůže.
Phoenix
nazory studentu
Jde zejmena o to, jestli stojim o nazory studentu a jestli s nimi diskutuji, ptam se jich "Proc?" a oni se ptaji "Proc?" me. To nezmeni zadna reforma, zejmena ne takova, kde je za hlavni klad povazovana frekvence spojeni "zak umi", "zak rozumi", "zak chape".
Neexistuje reforma, ktera by zaridila kvalitni vyuku. Tu musi zaridit jako schopny manazer reditel skoly vyberem kvalitnich lidi. Proto jsem pro mene papirovani a vice rozhodovacich pravomoci reditelum skol.
Milivoj
Ha
Možná, paní Kvačková, by bylo zajímavé prověřit, jak redaktoři LN rozumějí agenturním zprávám.