Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Autorita na škodu

Každý, kdo vychovával dítě, to zná. Sotva začne takové batole žvatlat, už začne svoje okolí zasypávat otázkami: co a kde a proč? Jako by chtělo přijít světu co nejrychleji na kloub. Pak ale najednou jako když utne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Věra Hozová

10. 4. 2008 19:26
reakce "zkostnatělé" učitelky

Paní Kvačková, máte vůbec pojem, v čem spočívá "reforma" našeho školství. Kde jste proboha vzala  informace o tom, že reforma je kvůli špatné čtenářské gramotnosti našich žáků. O výuce čtenářské gramotnosti se mluví dlouhou a dlouhou řadu let. Ale pokud bude do škol nastupovat stále více dětí, které mají vady výslovnosti, chudou slovní zásobu a nemají z rodiny návyk komunikace, tak to žádná reforma nezachrání. O zhoršování výslovnosti dětí se mluví v této době docela hlasitě a to, že pro děti mnohem pohodlnější sledovat obrazovku počítače nebo televize je také notoricky známé. Pokud bude pro rodiče jednoduší posadit dítě před televizi nebo počítač a mít tím pádem klid, čtenářskou gramotnost určitě nezachráníme školskou reformou. Sama jsem "bojovala" s dětmi v 5. třídě, když jsem chtěla, aby za rok přečetli dvě knihy a vyprávěli o nich. A to raději nebudu popisovat reakce některých rodičů, kteří se velmi podivovali co si to dovoluji vůbec chtít.Čtenářství upadá v této společnosti celkově a učitelé jsou pouze malí pěšáci v této bitvě a věřte, že se jich většina moc snaží. Ale vaše výstupy proti nim jim moc nepomáhají.

0 0
možnosti

Jitka - neaktivní pedagog

10. 4. 2008 11:53
Český přístup "Potěmkin"

Reforma je nutná, to je jasné všem, ale styl, jakým proběhla zcela odpovídá potěmkinovskému přístupu českých úřadů - hlavně, aby nám to EU vzala , že? Myslím, že vůbec není třeba hanit řádové učitele. Reforma, jak jsme ji viděli nebyla vůbec praktická a školitelé nepředali padagogům nic, co by nevěděli. Naopak zcela chyběly konkrétní příklady moderního stylu výuky.

0 0
možnosti

kanta

10. 4. 2008 11:24
složitost

Problematika je natolik složitá,že bude řešena desítky let.

0 0
možnosti

rodič

10. 4. 2008 10:38
Reforma na papíře

O reformě se hodně mluví. Někdo ji chválí, jiný zatracuje, ale realita je jiná: Žádná reforma neprobíhá. Proběhlo přeformulování blafů v papírech. Učí stejní učitelé, resp. učitelky. A učí stejně. A dokud budou placení přes tarifní tabulky a dobře chránění socialistickými odbory, nic se nezlepší. Reforma začne tehndy, až většina učitelů začne chtít dělat svou práci dobře.

0 0
možnosti

Ach jo (bls 1)

10. 4. 2008 10:17
Hlubší problém

'Reforma' vede k tomu, že co se na jedné škole učí v šesté třídě se jinde učí v sedmé a naopak. Pokud se však žáci budou moct zeptat: "Paní učitelko, co znamená vztyčený prostředníček?", pak paní učitelce se správnou odpovědí žádná reforma nepomůže.

0 0
možnosti

Phoenix

10. 4. 2008 9:41
nazory studentu

Jde zejmena o to, jestli stojim o nazory studentu a jestli s nimi diskutuji, ptam se jich "Proc?" a oni se ptaji "Proc?" me. To nezmeni zadna reforma, zejmena ne takova, kde je za hlavni klad povazovana frekvence spojeni "zak umi", "zak rozumi", "zak chape".

Neexistuje reforma, ktera by zaridila kvalitni vyuku. Tu musi zaridit jako schopny manazer reditel skoly vyberem kvalitnich lidi. Proto jsem pro mene papirovani a vice rozhodovacich pravomoci reditelum skol.

0 0
možnosti

Milivoj

10. 4. 2008 9:21
Ha

Možná, paní Kvačková, by bylo zajímavé prověřit, jak redaktoři LN rozumějí agenturním zprávám.

0 0
možnosti