Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tramvaje v Ostravě simulovaly srážku

Kdo nese vinu za tragickou nehodu dvou tramvají v Ostravě? To se dozvíme zřejmě až za půl roku. Po tu dobu se totiž budou sbírat důkazy a je možné, že bez viny nezůstane ani dopravní podnik. Na kolej, kde o víkendu zemřeli tři lidé a další desítky se zranily, dnes vyjely dvě tramvaje, aby simulovaly podmínky, v nichž ke kolizi došlo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kvitak

16. 4. 2008 9:45
tento spoj mi zrovna ujel

Jezdim touto  trati už 20 let den co den, pokud je mi znamo trat zde stoji zh¨ruba od 20lech minulého století a nikdy se zde žádná podobná nehoda nestala.Tramvaje se na onom místě křižují  při každém přejezdá přes onu zastavku.Podle mého nazoru je hlavní chyby na straně řidiče, který zde nepočkal na křižování ale i na straně zabezpěčení tratě kdy od jejiho zahajení prvozu nebyla provedena výraznější změna.Musim však opravit  pisatela původně opravdu trať vedla přes okresy Ostrava, Nový Jičín a Opava ale dnes všechny vesnice spadají pod Okres Ostrava.

jen mě velmi mrzí že i v našem městě jde vše až se něco stane

0 0
možnosti

tomas

14. 4. 2008 22:57
vždy se musí něco pos.... aby se něco změnilo?

Rozhodně to hodí vše na řidiče. Ale chyboval managment a systém!

0 0
možnosti

Vousáč

14. 4. 2008 22:12
Nezlobte se...

Nevím,jakou mají kvalifikaci přispěvatelé,ale možná by je zajímal názor bývalého řidičetramvají(byť ne z Ostravy):jezdil jsem od 19 let,ještě na vozech,kde řidič stál mezi lidmi a převážně na jednokolejkách. Ve svých 25 letech jsem toho nechal a stal se strojvedoucím ČSD,u toho jsem vydržel až do důchodu. Zabezpečovací zařízení na tramvajové jednokolejce je dobrá věc,ale není to podmínka provozu. Tento způsob provozu je zákonem povolen a používá se i v jiných zemích,nejen  u nás. Systém návěstidel není nic laciného,ona totiž samotná návěstidla nestačí,a pomluvy,narážející na  politickou příslušnosti ředitele DP a primátora jsou jen trapné výlevy prohrávajících.

0 0
možnosti

georg

14. 4. 2008 15:58
Druhá kolej............

by byla velkým přepychem?Zrujnovala by odměny odpovědných?

0 0
možnosti

honza

14. 4. 2008 14:19
Věci v Novém Jičíně?

Co to je za logiku, že nalezené věci si cestující mohou vyzvedávat v Novém Jičíně? To je mohli rovnou odvézt do Prahy, malý výlet přece neuškodí, ne?

0 0
možnosti

diskuze 11

14. 4. 2008 14:26
Re: Věci v Novém Jičíně?

....ono je to tam už paradoxně ve výběžku okresu Nový Jičín............pak se trať  zase vrací do okresu Ostrava , aby končila v Opavě

0 0
možnosti

Jan

14. 4. 2008 14:16
Je zajímavé, že bývalý ředitel DP

to hodil na řidiče. Bodejť ne, když byl jedna ruka s Magistrátem a jít proti Magistrátu? Na to je velký posera.

0 0
možnosti

Moje bolševické Vysokoblahorodí

14. 4. 2008 13:41
chudák řidič

Hlavně, že komouští bolševici jako primátor a ředitel DP si píšou nehorázné odměny,tak že na zabezpečovací zařířízení nezbydou peníze. Vykopat tu rudou svoloč a nahnat do kamenolomů! ODS si po volbách s nimi poradí!!!!! 

0 0
možnosti

Yaqub

14. 4. 2008 13:21
To je přece jasný...

Systém návěstidel na takovou trať je levňoučká a primitivní věc. Naopak nejbezpečnější by pak byla zabezpečovačka, která prostě na ignorování návěsti reaguje okamžitým zastavením soupravy.

0 0
možnosti

Jan

14. 4. 2008 12:57
Může za to Magistrát jako rozhodující orgán

Jak známo, má Magistrát města vždy největší pravomoc v dopravním opatření.

Pokud by fungoval odbor dopravy Magistrátu města dopravy, tak by ne tomto úseku už dávno byla nainstalována tramvajová návěstidla jako je to např. v Praze. Řidič tramvaje nemusel ani vědět, že nějaký vnitřní předpis existuje a soud bude zjišťovat, jestli vůbec tento předpis řidič podepsal.

Všechna finanční odškodnění jdou zřejmě za Magistrátem.

Dopravní podnik je pouze společnost řízená Magistrátem.

Politická odpovědnost je zde evidentní..

0 0
možnosti