Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jehlička: Na blob nejsou peníze

Postavit novou budovu Národní knihovny podle návrhu Jana Kaplického v Praze na Letné není podle ministra kultury Václava Jehličky možné, protože na takovou stavbu není dostatek finančních prostředků. V rozpočtu je na knihovnu vyčleněno 1,9 miliardy korun a Kaplického projekt by stál kolem čtyř miliard. Jehlička to řekl v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kocour

5. 5. 2008 18:21
Na blob nejsou peníze

A takova to mohla byt krasna stavba, ozdoba letenske plane, njlepsi od dob, kdy tam staval taticek dzugasvili !

By me jen zajimalo, jak by vypadala debata, byl li by podobny skvost postaven za te 'totality', a co by na to rekl znamy odbornik, ten pres ty 'kralikarny' a 'mirovy bombardovani'.

0 0
možnosti

Gaston

5. 5. 2008 9:54
Konečně

No konečně je problém s knihovnou definitivně vyřešen k obrazu pana profesora na hradě a pana Béma na radnici. To to trvalo a přitom tak jednoduché, že? A tolik všemožné energie se vyplejtvalo...

0 0
možnosti

Jindra

5. 5. 2008 10:42
Re: Konečně

Co socdemák zasel, to sklidíme.

0 0
možnosti

kampelicka

5. 5. 2008 9:26
zbrane , nabozenstvy a vrazdeni maji prednost pred kulturou

zbrane , nabozenstvy a vrazdeni maji prednost pred kulturou

Po NeoFeudalizmu prisel NeoStredovek . Se to dalo jenom ocekavat ...

0 0
možnosti

cb

5. 5. 2008 8:47
Jezek by mel vypadnou

2 miliardy byly vycleneny od zacatku, takze jestli si nechal naprojektovat projekt za 4, tak at si ho doplati.

0 0
možnosti

Jana

5. 5. 2008 10:09
Re: Jezek by mel vypadnou

myslím, že když jde někdo něco projektovat, tak si zjistí kam to má přijít, kolik tam může prostavět a do kdy to má být hotové, případně další detaily:-P

tak že se mi to celé jeví jako mazaný tunel na daňové poplatníky skrze jakousi lobistickou grupu, kdy se počítá, že nakonec mávnou rukou a budou zase nadávat po hospodáchRv

0 0
možnosti

kampelicka

5. 5. 2008 8:45
Cesi chteli pravici

Budou ji mit. Divadilko pokracuje. Jenomze stavet se jiste nebude. Jenom maskovat , schovavat mluvit a mluvit. Takovy radarek to je navopak jistej kseft ;-D;-D

0 0
možnosti

re

5. 5. 2008 8:38
Na blob prachy nejsou

ale na církev - mateřský přístav pana Jehličky - jsou řádově v mnohém větším oběmu. Čtyři miliardy na konkrétní projekt pro kulturu nemáme ale 270 miliard pro církevní vyžírky máme. A to ještě nepřišla na přetřes olympiáda. Pro tu máme dokonce 700 miliard.

0 0
možnosti

kampelicka

5. 5. 2008 8:46
Re: Na blob prachy nejsou

Holt ta pravice neco stoji . I na MS prisli vsichni hokejiste. US governmet naproti tomu zakazal slovenskym hokejistum hrat. Slovensko neni servilne jako cesko...

0 0
možnosti

projektova dokumentace

4. 5. 2008 23:25
NECHTE TO FUTURE SYSTEMS SPOCITAT

0 0
možnosti

Petr

5. 5. 2008 8:00
Re: NECHTE TO FUTURE SYSTEMS SPOCITAT

Nám také jeden ze špičkových architektů spočítal cenu jím navrženého firemního sídla. Skutečné nabídky od dodavatelů pak byly 3x - 4x vyšší a architekt to zdůvodnil tím, že on je umělec a cenu garantovat nemůže, to je pro něj příliš přízemní. Tak aby to nedopadlo stejně.

0 0
možnosti

Andre

4. 5. 2008 23:16
Pravdoláskaři zuří...

Obergruppenführer Pravdy a Lásky Herr Kaplický a jeho Blob znamená pro pravdulásku zřejmě totéž co pro bolševiky Leninovo mauzoleum, téměř zboštělý útvar... na hysterické výkřiky pravdoláskařských mudrlantů jsme již zvyklí. Nyní se pravdoláskařský pytel h...n přesunul i na otázku divadel... praporčíci ala Kreuzmannová a další pravdolsákařské odpadky již bijí na poplach.... a já se jen strašně bavím jak takhle "laskavá" banda šmejdů fackuje nárd svou drzostí a smyslem pro  výchovu společnosti! Už mi tam chybí jen Veškrna...:-D

0 0
možnosti

ez

4. 5. 2008 21:55
moderni knihovna versus ostatni výdaje

Národní knihovna je podle mě jedna z významných investic nikoli jen Prahy ale celého státu. Je pak paradoxní vyjádření ministra Jehličky, že na knihovnu nejsou peníze, když jsou peníze na :

a)Církevní restituce, které mají sotva oporu v zákonech, kromě toho mají církve svého boha spasitele, který jim jistě všechno vynahradí, či spáchá nějaký drobný zázrak, aby se flanďáci měli dobře

b)Dotace do kulturní oblasti jenom v Praze (zejména divadla) jsou přes 0,8 miliardy/rok - tedy za 5 let je na knihovnu, kdyby platila jen Praha, která bude sloužit 10ky let, stačí jen nechat umělce žít bez podpory pár let (2 roky by to asi celostátně spravily)

c)Nevím kolik peněz jde z rozpočtu na provoz církví z mých daní (aniž bych nějakou chtěl sponzorovat), prosím klidně moji část mohou předisponovat na knihovnu - myslím, kdyby bylo referendum, hodně lidí by se ke mně přidalo

0 0
možnosti

Jenda

4. 5. 2008 23:57
Re: moderni knihovna versus ostatni výdaje

Kdyby slo o to predisponovat cast dani na knihovnu tak bych byl pro. Ovsem presmerovavat ji na knihovno?

0 0
možnosti

Občan

4. 5. 2008 21:09
Nesouhlasím

1) Byl-li katolíkům majetek "ukraden", kradli ho komouši nebo Monsignor Hála a Monsignor Šrámek? Ti byli také ve vládě NF.

2) "Ukradený" majetek slioužil c e l é  společnosti, nebo snad byly ve Svatovítském chrámu pořádány sjezdy KSČ? Každý, kdo tu žvaní o krádeži, se tedy na ní podílel. Využíval plodů znárodněného majetku.

3) Už se poctivě prokázalo, jak katolická čírev vůbec k majetku přišla? Podle Aloise Jiráska (skrytý "komanč") ukradla po Bílé hoře co se dalo.

Trochu více rozumu a méně idiotského žvanění.

0 0
možnosti

xf

4. 5. 2008 21:22
Re: Nesouhlasím

Největší zestátňovatel, tedy podle slovníku některých diskutujících "zloděj", byl kdy v našich zemích císař Josef II., syn císařovny Marie Terezie.

Svými současníky vzpomínaný jako horlivý katolík. Ale aby si to uvědomili, natož se ptali proč, to už některé hlavičky zjevně "nepoberou".

0 0
možnosti