Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

My v církvi teď nezačneme tloustnout

Nemyslím, že budeme bohatí, ale jde o to, abychom mohli žít a sloužit, tvrdí hlava českých katolíků kardinál Vlk.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Novotný

21. 5. 2008 10:50
Církev nevysvětluje.

V mediální hře o navrácení majetku církvím mi schází vždy při uvádění částky 83 miliard korun dodatek o tom , co všechno stát přestane církvím nadále platit. To není uváděno a proto je to špatně chápano. Stát časem přestane platit na platy kněží a na jiné vynalohy. Katolická církev jako největší by měla toto řádně dát na vědomí, kolik dnes platí stát a co už nebude. Máme přece Katolický týdeník a tam by to mělo jasně zaznít. Ani při rozhovorech to není mluveno. Pak to vypadá pro mnoho nepochopitelné. Pokud se vláda hlasí k demokracic, tak jednoznačně všechno co bylo ukradeno, musí být navráceno. Bohužel i nový systém už skoro 20 let zadržuje neoprávněně miliardové majetky církví. Ještě štěstí, že privatizovat kostely se asi moc nevyplácí. Jinak by už byly převedené na soukromé akciovky.Je to ostuda pro demokracii, že nedokázala narovnat vztahy mezi státem a církvemi.KDU-ČSL se o to stále pokouší, ale bohužel nemá dostatečnou sílu k prosazení tohoto aktu. Jiné strany toho už 20 let využívají ke špinění Lidové strany , že jí jde jen o majetek a podobně.Z jednání a vystupování některých poslanců vládní strany vyplýva jasně, že kdo byl komunistou, tak jím zůstane navždy, ikdyž stačil včas převléknout kabát. Kdo chtěl žít poctivě tak do KSČ nemusel vstupovat. Neměl žádné výhody, byl perzekuován, ale může se hrdě hlásit k poctivému životu. Že požadují neustále nové propočty a zdůvodňování, to je jen mlžení kolem toho, že kdysi schvalovali vyvlastňování a jiné zlodějny, a stále s tím souhlasí.Věřím však, že ikdyž nevěří ve vyšší moc, tak i je osvítí Duch svatý, a ve věci majetku nebudou nadále pít víno a kazat vodu. Církev nepoužívá majetek ve prospěch svým rodin, ale pro zajišťování prostého chodu svých farností, škol, charit, řádů,pečovatelských aktivit a jiné činnosti.

Myslím si, že asi bude načase, aby povstal nový pan Navrátil a zorganisoval novou podpisovou petiční akci na podporu navrácení ukradených majetků církvím a vyrovnání škod státem!

0 0
možnosti

Libor

15. 5. 2008 12:58
Byl jsem pro, ale už jsem proti

No vzhledem k tomu tunelu ve zdravotnictví, co se prý chystá, by bylo lepší církevní restituce zablokovat, protože tak nebudou mít lidovci aspoň důvod pro Julínkovu "reformu" hlasovat >-

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=3335" target="_blank" rel="nofollow">http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=3335

http://vulgo.net/index.php?option=com_content&task=view&id=984&Itemid=0" target="_blank" rel="nofollow">http://vulgo.net/index.php?option=com_content&task=view&id=984&Itemid=0

0 0
možnosti

JFP

15. 5. 2008 15:22
Re: Byl jsem pro, ale už jsem proti

Bez ohledudu na smysluplnost či nesmysluplnost Julínkovi reformy je Vaše argumentace mimořádně nesmyslná...

0 0
možnosti

franta

14. 5. 2008 21:37
Nic

Nic nedat,katolicka cirkev se musi omluvit za upaleni Mistra Jana a jestli se uz udajne omluvila tak to bylo potichu,tak znova a NAHLAS.Ostatnim cirkvim vsechno vratit.Co navic papez zehnal fasistickejm zbranim,co vy na to?Rv

0 0
možnosti

JFP

14. 5. 2008 21:52
Re: Nic

Ach Franto,Franto... Katolická církve se za to, že upálila (katolického kněze!) Husa, omluvila už kardinálu Beranovi asi před 40 lety a pak ještě jednou hned pro roce 89.

Tobě ale nedochází to podstatné - na ty peníze čekají nejen katolíci, ale i řada evangelických církví či Československá církev husitská a třeba také židovské obce, kterým je nějaký Hus srdečně ukradený.

0 0
možnosti

zločinecká sekta

14. 5. 2008 15:10
OBĚTI ŘÍMSKOKATOLICKÉ SEKTY V SOUČASNOSTI

OBĚTI ŘÍMSKOKATOLICKÉ SEKTY V SOUČASNOSTI

jen v Africe --STATISÍCE OBĚTÍ každý rok!!!!-- sekta totiž zakazuje svým ovcím používat antikoncepci a kondomy -což lidé s vymytými mozky dělají-a tím přispívají k masivnímu šíření nemoci AIDS po celé Africe-kde samozřejmě ani většina lidí nemá ani na léky zpomalující nemoc-LIDÉ UMÍRAJÍ ZBYTEČNĚ -a co na to představitelé sekty??"no kdyby žili v počestnosti ,tak by se jim to nestalo"(to že ikdyby žili v počestnosti tak nevinné může nakazit jejich nepočestný partner -sektářům nevadí).

ZA TOHLE ZVRÁCENÉ CHOVÁNÍ -JSOU SEKTÁŘI KRITIZOVÁNI-přesto jim to starosti nedělá

Víte vůbec ,že v Hitlerovském Německu tisíce NUCENĚ nasazených OTROKŮ muselo pracovat pro KATOLICKOU CÍRKEV?

0 0
možnosti

JFP

14. 5. 2008 17:47
Re: OBĚTI ŘÍMSKOKATOLICKÉ SEKTY V SOUČASNOSTI

Některé argumenty jsou skutečně únavné... Tedy asi pomiliónté: Utrpení počestných partnerů církvi samozřejmě vadí. Kde jste vzal ten nesmysl o opaku? Prostě považuje použití prezervativů za větší zlo, ergo ani prezervativ nechrání dokonale před AIDS, což jaksi pomíjíte.

Právě tak církvi dělá starosti kritika tohoto postoje (opět - kde jste zal ten nesmysl o opaku?) - proto vydala na toto téma nejedno prohlášení.

0 0
možnosti

Frank

14. 5. 2008 11:53
No to by snad už ani nešlo.

Ještě by tmáři měli přestát lhát a balamuntit. Jenže to by byla celá podstata církve v háji. Možná se mýlím, ale když chce někdo věřit v Boha, tak k tomu přece nepotřebuje církev a její nenažrané představitele. A Vlk sám jenom utvrzuje, oč církvi vlastně jde. Majetky, peníze a vliv. Když si myslí, že církve se mají špatně a mají málo majetku, ať počká, až umře a bude se mít jako prase v žitě. Tak to přece po staletí církev učí své farníky. Měli by jít sami příkladem.

0 0
možnosti

JFP

14. 5. 2008 17:57
Re: No to by snad už ani nešlo.

Církev k víře v Boha jistě nepotřebujete. Jestli byste se bez církve o existenci Boha dozvěděl, toť otázka, ale dejme tomu, že by to víra byla předávána z generace na generaci v rodině, aniž  by měla nějaký vnější projev. Prvním vnějším projevem totiž je najít lidi podobně věřící - a v tu chvíli je tu církev. Přesně podle Ježíšova slova, že na vznik církve stačí dva lidé.

Kardinál Vlk se (podobě jako všichni křesťané) jistě těší na posmrtnou blaženost, ale před tím církev již na tomo světě založila řadu organizací, které se satarají o pozemskou blaženost jiných lidí. Možná i Vám něco říkají pojmy jako Charita, Diakonie, Armáda Spásy, Naděje, ADRA. Jsou tu desítky stacionářů pro umírající, důchodce, mentálně postižené, střediska pro rekvalifikaci, pro resocializaci propuštěných vězňů...

A světe div se - ti lidé tam také potřebují jíst a jako na potvoru jídlo stojí peníze. Tyto peníze chce kardinál Vlk přestat žebrat od státu, ale získávat z majetku, ze kterého byly získávány po staletí, než ho komunisté ukradli.

0 0
možnosti

ketap

13. 5. 2008 16:20
odluka od statu

Nejdulezitejsi je odluka cirkve od statu. Je nutna a cim rychlej probehne, tim lepe pro vsechny. Druha vec je, ze cirkev musi mit stejne prava, ale i povinnosti jako ostatni restituenti. Je ale jasne, ze v nejatejistictejsim state Evropy vule obyvatel vracet majetky cirkvi nebude valna.... Z meho osobniho pohledu je nabozenstvi v momentu kodifikovani clovekem nastrojem na ovladani. Vira je dnes velice odlisna od cirkvi a nabozenstvi vubec.

0 0
možnosti

Roy

13. 5. 2008 11:12
Jasně, že NEZAČNOU tloustnout

Taky kde najdete hubeného flanďáka. Vždyť i ten Jeník Husů byl tlustý jak bečka!

0 0
možnosti

JFP

13. 5. 2008 13:36
Re: Jasně, že NEZAČNOU tloustnout

Svatá pravda!!! Jenže psssst! To se nesmí říkat. Jan Hus byl přeci upálen za svůj boj za chudou církev!!!

Je to sice blbábol, ale zato blábol posvěcený Jiráskem, Nejedlým a 50 lety bolševické propagandy!;-D;-P;-D

0 0
možnosti

Tomáš

12. 5. 2008 23:08
PRÁVO (ne rudé...)

Myslím, že ukradené se má vrátit, ať je majitel kdokoliv. kdo si přečte rozhovor bez předsudků, nemůže si myslet  něco jiného...

0 0
možnosti

Myš

13. 5. 2008 10:55
Re: Spravedlivě

Ano, bez předsudků musím říci, že pan Vlk potvrdil pověst katolické církve - majetky, peníze. Na to kolik je v ČR věřících se mi jeho požadavky zdají obrovské. Nebudeme mluvit o přístupu TGM po vytvoření republiky, ten raději založil církev husitskou.  Jako daňoví poplatníci, kterým hrozí, že požadavky  pana Vlka zaplatí, chceme vědět, jak na ty cifry přišli, proč dnes tržní ceny oproti restituentům před 10  či 15 lety,  a proč úroky na 60 let! A to vše u majetků, které církev katolická opravdu v únoru 1948 vlastnila (nikoliv jen měla v užívání).  Fráze, že ukradené se má vrátit, opravdu nestačí!

0 0
možnosti

qwert

12. 5. 2008 20:32
TO je HNUS !!!

Okradeným drobným vlastníkům se vracejí restituce půdy v tehdejších cenách, takže bych vám přál vidět scénu, kdy je někomu za pár hektarů vyplacena náhrada v cenách roku 1950, asi tak pár stovek!!!!!

Zato Vlk v rouše beránčím a Satan převlečený za papeže, ti dostanou miliardy z kapes daňových poplatníků - díky "pravicové" ODS. FUJ. HNUS!!!

0 0
možnosti

JFP

12. 5. 2008 21:08
Re: TO je HNUS !!!

Komu je vyplacena cena z 50. let?!8-o V devadesátch letech byla vyplacena cena let devadesátých. V současnosti je vypláceno v cenách současných. Prostě daň za to, že nikdo z potentátů neměl odvahu vyřešit to s církví tenkrát. A také za to, že za těch 16 let na těch pozemcích restituenti hospodařili a vydělávali a církev se jen mohla koukat, jak na pro ni zablokovaných pozemcích hospodaří a vydělává stát.

0 0
možnosti

Jiri

12. 5. 2008 20:26
Žena jedoucí na šelmě? - 21. Vatikánské krysí stezky

Kapitola ze zajímavé knihy viz odkaz:

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4323" target="_blank" rel="nofollow">Žena jedoucí na šelmě? - 21. Vatikánské krysí stezky

0 0
možnosti

JFP

12. 5. 2008 20:35
Re: Žena jedoucí na šelmě? - 21. Vatikánské krysí stezky

Zajímavé - ale stále: jaká je souvislost zločinů některých zahraničních katolických kněží po druhé světové válce a současného financování protestantských církví v České republice?

0 0
možnosti