Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kráter Stromovka

Náhoda, nebo spiknutí? V den, kdy pražští radní schválili memorandum pěti evropských měst o parkové péči, se v nejznámějším pražském parku propadla zem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ll

21. 5. 2008 17:50
Takhle to vypadá, že se riziko snažili před Pražany utajit."

To je hlavním a jediným smyslem celého článku. To vše ostatní je pouze vata.

0 0
možnosti

Vladimir

21. 5. 2008 16:22
šlendrián

chápu, že se může třeba propadnout poddolované území, totiž tam kde se vytvoří ložisko si jaksi nelze vybrat, ale v tomhle případě mohli projektanti tunel vyprojektovat o něco hlouběji. Ale proč by to dělali? Vždyť je to "jenom příroda", že? Prostě stavaři a tuneláři se s přírodou nemazlí... V téhle souvislosti si vzpomínám, že ke konci osmdesátých let chtěli stavět tento tunel ve Stromovce hlouběním. Tehdá byl proti tomu dost velký odpor. Takže jedinou změnou oproti tomu je, že vrtali těsně pod povchem, že se to stejně propadlo...

0 0
možnosti

Pavel

22. 5. 2008 8:15
Re: šlendrián

Jo, a do toho tunelu by pak dopravovali auta výtahem, tak jste to myslel?

0 0
možnosti

František Řezáč

21. 5. 2008 15:42
Brouk Pytlík má pravdu

Jakýsi hlupáček nazval novináře Broukem Pytlíkem. Přitom má pan Petráček, na rozdíl od všech hlupáčků, pravdu. Budovatelé nejen měli, ale měli povinnost poddolované místo uzavřít a označit pod dobu důlních prací. Kdyby tam nějaký hlupáček s pejskem spadl, už by bylo obvinění. Myslím, že by mělo být i tehdy, když tam náhodou nikdo nespadl - obecné ohrožení, třeba v půl čtvrté ráno. Když obvinění nebude, zůstávejte, hlupáčkové, radši doma,

nebo tam příště spadnete! A hlavně nepište své blbosti na internet!

0 0
možnosti

Pavel

22. 5. 2008 8:12
Re: Brouk Pytlík má pravdu

No, a teď si představte, že by tu část Stromovky oplotili a uzavřeli, a ono se pak nic nestalo. To by zase ti samí novináři řvali, jak se zbytečně omezuje vstup do zeleně v Praze, které je už tak nedostatek.

A mimochodem, víte, kde všude v Praze se něco pod zemí kutá? Kolektory, telekomunikační tunely, kanály a já nevím co všecho. Kdyby se vždy nad tím tunelem měl zakázat vstup, tak se stane Praha zcela neprůchodnou.

0 0
možnosti

a

21. 5. 2008 13:37
taková událost a žádné informace

Ó, to je obrovský kráter!  A novináři a ČT nás ale vůbec neinformují!

0 0
možnosti

xyz

21. 5. 2008 13:00
Další brouk Pytlík

Vše ví, všemu rozumí, všude byl alespoň dvakrát.

0 0
možnosti

P_V

21. 5. 2008 12:54
Po pitvě je každý...

Rizika byla zvážena podle dostupných údajů, ve vytipovaných problémových místech byla provedena injektáž nebo jiná opatření. Kdyby se mělo paranoidně uzavřít celé území nad každou ražbou, tak se nepostaví nikdy nic.

0 0
možnosti

lomihnát

21. 5. 2008 12:48
Ano, pane Petráčku. Zakázat, varovat, označit.

To přesně zapadá do reálií doby.

Varujeme žlutou čárou na schodech, že jsou to schody.

Montujeme lanová svodidla, aby blb nemohl -zatím-do protisměru. Chodníky přijdou na řadu potom.

Varujeme před povodněmi už i při dešti o vydatnosti 10 mm.

Zakažme vycházet ven. Mohl by udeřit blesk z čistého nebe.

0 0
možnosti

Kyklop

21. 5. 2008 20:55
Re: Ano, pane Petráčku. Zakázat, varovat, označit.

Schody každý trouba vidí, na rozdíl od tunelu cca 10m pod zemí, který hrozí se propadnout, zvláště po těch cca 10mm srážek.

0 0
možnosti

dekadent

21. 5. 2008 12:31
.....

Asi pred dvomi rokmi na Slovenku v Novákoch pri ťažbe uhlia sa prepadol podobný lievik do ťažobnej steny a zavalilo tam štyroch baníkov. Tiež si mysleli, že je to bezpečné a jeden nikdy nevie.

V Prahe môžu byť radi, že sa nikomu nič nestalo, mohlo to skončiť aj katastrofou s obeťami na životoch.

A že v parku nebolo označenie, že sa pod ním razí tunel a nebol vydaný zákaz vstupu, je dosť nepochopiteľné.

0 0
možnosti

cimbal

21. 5. 2008 10:40
Hloubka

Neví někdo v jaké hloubce byl vrch ražby v místě propadnutí?

0 0
možnosti

Batclub

5. 6. 2008 21:32
Re: Hloubka

Hledal jsem tu hloubku tunelu pod zemí. Vychází mi to odhadem asi 15 metrů - mrkněte na:

INFORMACE O PROJEKTU - Infografika .............. obrázky úplně dole:

http://www.tunelblanka.cz/informace-o-projektu.php?action=2

Jo a ještě něco k vaší diskuzi: O tom, že se pod Stromovkou razí tunel vědí skoro všichni, ale kde přesně, to už zase tak moc lidí do doby propadnutí tunelu nevědělo. Každopádně měl být ten pozemek označen alespoň cedulí "Pozor-podtunelováno-nebezpečí propadnutí". Ale v téhle republice je zvykem čekat s instalacemi cedulí, plotů, závor a semaforů až se něco stane, propadne, tramvaje nabourají, někdo někam spadne, někoho něco srazí, apod. Mezitím se - asi z nudy - příslušní maníci raději zabývají vymýšlením  kam namalovat ty žluté čáry na schody, oranžové šipky na skleněné dveře a zelené cedule únikový východ na dveře, které každej vidí. Tedy zbytečnostmi, z nichž má někdo slušné peníze. Standardní Kocourkov. 8-o>-Rv

0 0
možnosti

JUDr. Marek Kalina

21. 5. 2008 9:33
?????

Jak se dá utajit, že se razí tunel?????? To snad není žné, takový blábol napsat. Ještě chybí, že tunel tajil Čunek...

0 0
možnosti