Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tlustý vítězí. Majetek církví se neprojedná

Vládní návrh zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi se opět odkládá. Poslanec ODS Vlastimil Tlustý za podpory dvou stranických kolegů a levicové opozice prosadil vyřazení normy z programu nynější sněmovní schůze. Postup trojice z ODS vyvolává napětí nejen v jejich straně, ale v celé vládní koalici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JFP

6. 6. 2008 19:21
Cena za Tlustého

Pokud projde požadavek Tlustého, aby byla každá církvím nevydaná položka identifikována a úředně odhadnuta (jedná se o desítky tisíc položek !) tak odhadce zaplatí opět stát. Kdo má s odhady zkušenosti, tak ví, že odhad nemovitosti za 1 milion Kč stojí zhruba 5 - 10 tisíc Kč. A tady se jedná o majetek za asi 135 mld Kč, rozdělený do desítky tisíc položek (úř. odhadů)!

Nevyjde to nakonec dráž, než tenhle hrubý odhad komise Ministerstva kultury?

0 0
možnosti

Rasputin

4. 6. 2008 11:52
Ač jsem věřící, tak s Tebou Vlasto souhlasím

Nelze brát za ukradený majetek církvi komunisty ten co jí stát za první republiky propůjčil k užívání a nelze  pole, louky a les  ocenit cenou za stavbní parcelu.

Topolánek a jeho výtečníci zuří, nebť milionová provize od katolické církve nebude.

0 0
možnosti

Rek

4. 6. 2008 12:50
Re: Ač jsem věřící, tak s Tebou Vlasto souhlasím

Rasputine, je to v rozporu s tím KT č.22, že vlastnické právo nebylo nikdy církvím  odebráno, tedy nebylo odebráno  za 1. republiky, i za panování Josefa II atd. V různých údobích bylo omezeno pouze právo "nakládat s majetkem" a to je něco jiného. Je to asi něco podobného jako po české verzi squeeze-out una drobných akcionářích. Věřím, že ti, co vydží, akcie neprodají, a věc se za čas dostane na stůl v EU, bude jejich akciím  navrácena možnost s nimi nakládat. Pokud toto nikdo nezpochybní tak, že to doloží příslušnými dokumenty (asi dnes už historickými), je příslušný majetek de jure stále ve vlastnictví církve. Taky platí, že když se KSČ ve své době zavázala část majetku církvím proplatit, měla to udělat už tehdy.

0 0
možnosti

Rek

4. 6. 2008 9:38
Katolický týdeník č.22

http://www.katyd.cz/index.php?cmd=page&type=11&article=5990" target="_blank" rel="nofollow">http://www.katyd.cz/index.php?cmd=page&type=11&article=5990

Církevní majetek prý nikdy církvi nepatřil. Měla jen právo hospodaření?

V některých historických dobách stát omezoval právo církve nakládat s majetkem. Nikdy však právo církve nebylo zpochybněno. Dokonce ani komunistický stát církevní vlastnictví nezpochybňoval. Například vše, co nebylo ukradeno, bylo zapsáno na listu vlastnictví jednotlivých církevních subjektů. Pokud stát potřeboval nějaký pozemek třeba pro stavbu silnice, vykoupil ho. Kdyby si myslel, že patří státu, nemohl by za pozemek zaplatit.

Dokonce profesoři Karlovy univerzity prohlašovali, že majetek nikdy církvi nepatřil. Už za první republiky to tvrdil profesor Hobza. Je to pravda?

Ano, tvrdil to – měl vůbec zvláštní představy o církvi, které citují komunisticky myslící lidé i dnes. V padesátém roce stačil jeho znalecký posudek k odsouzení za vlastizradu devíti kněží v čele s biskupem Zelou, který dostal 25 let vězení, a například opat Opasek doživotí. Stojí za to kousek Hobzovy řeči odcitovat: „Církevní funkcionář československý, jenž dává přednost kanonické poslušnosti vůči kterémukoli cizinci (myslí se papež) v rozporu se státními zákony, stává se zrádcem.“

0 0
možnosti

Rek

4. 6. 2008 9:38
Re: Katolický týdeník č.22

Proč chce církev kromě řeholního majetku finanční náhradu, a ne lesy a pole?

To byla podmínka státu, který nebyl ochoten vydávat majetek. Majetek byl kdysi zabaven většinou podle zákona, který nařizoval finanční náhradu. Ta nebyla nikdy vyplacena. Vláda nyní uznala, že je spravedlivé splnit závazek státu a zabavený majetek proplatit.

Byla částka stanovena poctivě?

Ano. Statistickou metodou, jak to stát dělá i pro jiné významné účely.

0 0
možnosti

PETR

4. 6. 2008 8:47
Tlustý říká to samé už 18 let,

od okamžiku kdy jako jeden ze tří "T"  ( Tyl, Tlustý, Tomášek) vytvářel zákon o půdě. Jenže - paragraf o vrácení majetků církvím nemohl v tehdejším parlamentu projít ( proti byli vedle komunistů také Klaus a  Zeman, tehdy ještě OF ), stejně jako neprošel Tlustým prosazovaný oddíl o vrácení podílů v družstevních mlékárnach, pivovarech, cukrovarech, lihovarech apod. To chtěl Klaus do kuponové privatizace. Kdyby  se byly vrátily sedlákům i tyto podíly, možná bychom dnes měli méně starostí s cukrem, mlékem apod. Moc by mě zajímalo, kolik občanů dává v církevních restitucích za pravdu Tlustému a kolik Topolánkovi s Čunkem. Ale tady statistika nějak zaspala. 

0 0
možnosti

Jana

4. 6. 2008 9:27
Re: Tlustý říká to samé už 18 let,

R^

0 0
možnosti

Mistr Jan Hus

4. 6. 2008 6:21
Bravo, Tlustý! Nikdo si nepřeje dávat černým hamounům

miliardy. R^

0 0
možnosti

Rek

4. 6. 2008 7:52
Re: Bravo, Tlustý! Nikdo si nepřeje dávat černým hamounům

Rovněž si nikdo nepřeje odpouštět rudým hamounům jejich 40 let hospodářské svévole a také důsledky divoké privatizace, na které se podíleli, ať už přímo, nebo jejich děcka nebo skrytě. Metr by měl být stejný. Zde je vidět, že vůbec stejný není a je nějaký asi "třídní". Pro lidi ze zahraničí je nyní situace u nás velmi ale velmi jasná. Ono vše má i druhou stránku. Přes takovéto otázky se dá dokonale testovat mravní a morální stav národa nebo úzké skupiny lidí. Takže ,vzkaz pro zahraničí směrem na západ, -  neinvestujte v ČSR, zahajte pomalu ekonomickou a informační blokádu, nepodporujte české firmy a podnikatele.....

0 0
možnosti

Irena

4. 6. 2008 1:47
Nemám proč

fandit panu Tlustému.Musím ale uznat, že jeho požadavky jsou věcné a legitimní.Je zcela evidentní, že vládní návrh na vyrovnání církví je šitý žhavou jehlou a chybí mu jakékoliv věcné zdůvodnění!Co ale můžeme od  současné intelektuálně chudé vlády chtít?

0 0
možnosti

Jana

4. 6. 2008 9:31
Re: Nemám proč

naprosto souhlasím, převládá tam zjevně lenost a chtivost=osobní a rodinně zájmy  Rv!!, ostatní společenské zájmy jsou jim naprosto ukradené!!

0 0
možnosti

zahranici

3. 6. 2008 23:21
smejici se bestie sahnou i po bolsevicke karte, bravo

Existueje blbejsi narod ??   Hlavne si pamatujte , prava jsou nedelitelna !!!!!!  vy  cesti zlodejove .....

0 0
možnosti

Maverick

4. 6. 2008 3:39
Re: smejici se bestie sahnou i po bolsevicke karte, bravo

Hleď si svýho, ty Rakušáku, původem z Česka, a neser se do věcí, po kterých je ti (pen)dreck!

0 0
možnosti

IDOL

3. 6. 2008 22:11
TENHLE SOUDRUH VYSTUDOVANÝ ZEMĚDĚLEC TLUSTÝ, JE ZJEVNĚ .....

INTELEKTUÁLNĚ NAD TUPÝM KHAKI MOZKEM TOPOLÁNKEM!! POKUD JDE O CHARAKTER, NEMYSLÍM, ŽE JE MEZI NIMI ZÁSADNÍ ROZDÍL!! OBA JSOU, JAK SE U NÁS ŘÍKÁ "KAM VÍTR - TAM PLÁŠŤ"!!

PS ..... OVŠEM ROVNĚŽ PLATÍ ZNÁMÉ "SRÁŽKA S BLBCEM JE HORŠÍ, NEŽ SRÁŽKA S VLAKEM" A TADY JE TOPOLÁNEK OPROTI SOUDRUHU TLUSTÉMU OBJEKTIVNĚ ZJEVNÉ V NEVÝHODĚ!!Rv;-D  

0 0
možnosti

Bidlo

4. 6. 2008 7:23
Re: TENHLE SOUDRUH VYSTUDOVANÝ ZEMĚDĚLEC TLUSTÝ, JE ZJEVNĚ .

Pokud by platilo tvé tvrzení o srážkách pak by kolise s tebou bylo něco podobného jako náraz menší planetky do naší zeměkoule, ty uslintaný, tupý a nevzdělaný idiote!

0 0
možnosti

1948 rok emigrací

3. 6. 2008 22:02
Topolánek je skutečný strašný,....

....vcelku lze jeho schopnosti snadné rozluštit, stačí se začíst do steno záznamů ze Sněmovny či Senátu, pokud už tam zavítá. Tlustý má bohužel pravdu, že schoponosti Topolánka řídit legislativní proces jsou nulové, problematice nerozumí, řídit projekty obecně také neumí, tedy skutenčně je stav, že si každý dělá co chce. Pokud donese do kasy, ať už Topolánkovy či stranické je vše povoleno. Tedy vláda se, zdá se, řídi ústavním pravidlem, které je ovšem povoleno jen nám občanů a nikol vládě. Je smutné, že to Topolánkovi musí sdělit bývalý bolševik, ale ponechme lidem vývoj, ten Topolánkův je skutečně jenom k horšímu. Pod jeho vedením by se z ODS v opravdu krátké době stala spíše mafiánská partička než demokratická sebevědomá strana s ambicemi kvalitně hospodařit s našimi prostředky a být dobrým partnerem ostatním stranám v Evropě. Zatím ODS hospodaří opravdu katastrofálně (inflace jak v rozvojové ekonomice a snížení růstu HDP) v Evropě spíše došlo k izolaci této strany jejich poslanců a není se vlastně čemu divit, když za ně hovoří Zahradil.

0 0
možnosti

krakonoš

3. 6. 2008 22:08
Re: Topolánek je skutečný strašný,....

ODS nikdy nebyla ani demokratická, natož pravicová strana. A pokud bude Tupohlávek pokračovat stejným způsobem dál, skončí o příštích volbách pod 5%, což ovšem nebude pro tuto zemi žádné neštěstí, spíše naopak.

0 0
možnosti

Standa

3. 6. 2008 21:58
Tlustý

je člověk s rozumem, což se o koalici nedá tvrdit a také ne o Topolánkovi s Dalíkem a jejich kamarády jako je Tluchoř, Nečas Julínek-šulínek(tak se mu říká mezi lidem) a pod. Zloději chtějí krást pro zahraničí i pro sebe. Hlavně je nevolit, jinak nám ukradnou i nos mezi očima!

0 0
možnosti