Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Železnici dusí automobilová lobby

Ad LN 11. 7.: Aby Česko nepotkal black-out
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Princátko

12. 7. 2008 10:07
Železnici

mimo jiné, ale především, dusí její bolševické vedení! Už někdy před deseti roky začali komunisté rušit nakládku a vykládku v menších stanicích a začali ji soustřeďovat do vybraných míst. Měl-li za takových okolností přepravce vézt náklad do vzdálené stanice, to už ho rovnou dovezl na místo určení! Podle mého automobilová lobby vznikla spojením komunistů ve vládě a majitelů kamionů, samozřejmě za bakšiš. Stále slyším slova Klause v besedě s Otou Černým. "Jedu z Jičíma a souběžně se silnicí vede železniční trať. To je přece zbytečný přepich! Zrušme železnici a převeďme dopravu na silnici" Tam to někde tento "nápad" začal. Ale klídek. Za pár let se na silnicích nehne kolo, ptotože budou totálně přeplněny! Jasně se ukazuje, že komunista neumí jako kapitalista jednat. Podle toho to tady za dvacet let tzv. kapitalismu vypadá!(Y);-€

0 0
možnosti

Ruda

12. 7. 2008 10:57
Re: Železnici

Proboha člověče, vzpamatujte se ! Máte právo na názor, ale stále omílat komunisty dokola je už nudné. Jmenujte konkrétního bolševika, který toto způsobil. Já s Vámi docela souhlasím, ale... Je samozřejmě hloupost přepravovat železnicí kamiony (kontejnery) na vzdálenost 100 km. Jenom náklady na kontejnerové překladiště by stály horentní sumy. Spíše bych zákonem nařídil povinnou tranzitní přepravu kamionů po železnici. Kolem roku 1996 byla taková vlaková souprava sestavena, ale nebyl zájem o její využití a tak byla zrušená.Vsaďte se, že až bude Cargo privátní, že se situace změní. Již od vzniku železnice byla rentabilní pouze nákladová přeprava. Víte kolik restituentů zrušilo vlečky do svých podniků ? A to se již dělo od počátku 90.let. Jinak situace na železnici je zoufalá. ČD si nepustí na koleje privátní dopravce; je to podnik, který od roku 1993 promrhal zcela zbytečně desítky milionů financí (neustálé reorganizace atd.). Jezdí motorové soupravy, kterým 3x prošla jejich životnost. Zavádí se motorové vozy 814/914, které nemají též patřičnou technickou úroveň. A co budované koridory na rychlost 160 km/hod., když se u sousedů již jezdí běžně 200 km/hod. Doufám, že jste pochopil, že nepíši konfliktně vůči Vám. R^

0 0
možnosti

Slávek Vidra

11. 7. 2008 22:36
re pro toho předchozího přepravce:

Pan doktor má celkem dobře vše popisující názor..Řešení celé problematiky není určitě jednoduché, ale pravdu rozhodně nemáte v tom, že si podáte zásilku na nějakých 100km a putuje týden-to tedy rozhodně nikoliv..A samozřejmě - nevyložíte-li např.zboží z kamiónu myslíte, že Vás to nebude nic stát?Je to naprosto stejně "zhodnoceno" jak na žel, tak na silnici..

Víte všiml jsem si nedávno, že už začínají(chápu-rentabilita) u nás jezdit i takové ty hodně dlouhé kamiony, hm, myslím, že to za chvilku každý z nás může buď na silnicích zabalit, nebo je pak cesta do stavu ještě horšího, kdy budeme nuceni silniční(dálniční)síť ještě rozšiřovat - ptám se ale kam?

Na závěr: doufám, že se najde rozumné řešení, které by mohlo vést při zkloubení obou přeprav (logistici ví)k dobru nás všech(lobisté nechápou)

Dobrý den na silnicích i u nich přeje Slávek Vidra z Rakovníka

0 0
možnosti

Vladimir

11. 7. 2008 21:11
PHDr

Jedinou vasi omluvou je, pane doktore, ze jste nikdy po zadne zeleznici prepravovat zbozi nezkousel.

Vzdalenost 100 km cestuje zbozi asi tak tyden a v okamziku kdy dorazi do cilove stanice musi prijet kamion do ktereho ho prelozi presne nacas jinak zeleznice uctuje obrovske penale za zdrzeni vagonu.

0 0
možnosti