Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nehledejme falešné analogie ke Gruzii

Na téma Gruzie byla u nás v poslední době napsána řada hrozných hloupostí. Vévodí jim jednoznačně názory Václava Klause z MF Dnes. Gruzínci se podle něho chovali tak, jako kdyby se „ČSSR“ v roce 1968 pokusila obsadit Podkarpatskou Rus. Srovnání je úplně nesmyslné, Podkarpatská Rus byla součástí SSSR, ČSR se jí formálně vzdala v roce 1945 a o jejím navrácení od té doby sní jen pár beznadějných excentriků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

trotlX

28. 8. 2008 14:16
kosovo - osetie - hrad

...asi by mel nekdo zajit na prazsky hrad a vyhlasim tam nezavislost..... uvidime, treba to pan prezident uzna, kdyz chce kazdemu merit stejnym metrem a uznava nezavislost Kosova, Osetie a Abchazie. Nebo on vlastne neuznava nezavislost Kosova, a proto uznava nezavislost Osetiie a Abchazie. A mozna je to jen tim, ze jiz tradicne uznava svou vyjimecnost za kazdou cenu a vse ostatni je zcela zastupne....

0 0
možnosti

Mirek Hyliš

27. 8. 2008 20:31
článek par excellence

B.Doležal občas přestřelí,občas i nesmyslně a nepochopitelně opěvoval V.Klause, ale tímto článkem ukazal, že patří mezi největší české politology není-li  vubec první a nejotevřenější hlavy v české kotlině. Málokterý článek z posledni doby je tak bravurně napsanej, syntetickej, pravdivej a hluboce aktualní jako tento.Poklona.R^

0 0
možnosti

Vendula

29. 8. 2008 11:53
Re: článek par excellence

Naprosto souhlasim a Vam, pane Dolezale,dekuji.

0 0
možnosti

Pepa

26. 8. 2008 7:31
Takže několik poznámek pane Doležal ....

K té první republice. Tak široká práva, jako měly v ČSR národnostní menšiny, nebylo nikde jinde. Německé školy ao základních po vysoké. Můj otec, který se v Ústí n/L ještě za c.k. monarchie narodil, musel  jítn studovat průmyslovku do Plzně, protože v Ústí byla jen německá. Slovácií byli v roce 1918 prakticky bez iínteligence, ale jak je Češi "doškolili", tak jim tam začínali překážet. Na Podkarpatské Rusi na éru Československa vzpomínají podnes. Český stát má své takřka neměnné tisícileté hranice. To, že Sudetští Němci  (spolu s říšskými) uvěřili svému führerovi a mysleli si, že jsou nadlidi, je jejich chyba a spravedlivě za to pykali.

Ta  historoe Kavkazu je poněkud složitější a souhlasím s tím, Rusové bez mocenského tlaku ještě odnikud neodešli, ale jak to Sakašvili chtěl dělat, je naprostý diletantismus. A ještě v době zahájení olympiády. Nebo si snad myslel, že mu pomůže náměřní pěchota USA?

Av to prosím Rusáky nemám rád!!!

0 0
možnosti

Štváč

25. 8. 2008 12:15
pokud

chválí Klause zdejší komunisté, kteří jsou známí z jiných chatů, je hodnocení našeho hradního chameleona pravdivé a potvrzuje jeho příklon k Rusku. Ve Státech ho prostě neberou a je tam nula. V záp. Evropě jej mají alespoň za šaška a to jim tento mstivý narcis neodpustí.

0 0
možnosti

penicilin

25. 8. 2008 11:48
Klaus má pravdu.

Ač Klause nemusím, tady s ním souhlasím. Rusko už není SSSR, podobně jako ČR není ČSSR. Když se chtělo odtrhnout Kosovo od Srbska a USA v čele NATO jej bombardovaly, bylo to v pořádku (aspoň dle Topolánka a ODS). Dneska se chce jižní Osetie a Abcházie odtrhnout, vraždí tam Rusy a když Rusko zasáhne, je zle. Měřme stejným metrem. S gruzínskou demokracií to není radno přehánět. Jenže na Rusko si NATO netroufne, stejně jako na Čínu, když se chce Tibet odtrhnout. Konečně: kdo osvobodil většinu našeho území v roce 1945? Kdo nám nejvíc pomohl prosadit odsun Němců? Bohužel USA to nebyly. Buďme objektivní.

0 0
možnosti

bubu

28. 8. 2008 14:02
Re: Klaus má pravdu.

To, že Rusko už není SSSR na jeho politice vůbec nic nemění.  Bylo je a bude vždycky imperialistické, protože to souvisí s mentalitou Rusů. Když se nějaká věc přejmenuje, ještě to neznamená, že se jedná o něco jiného. Nevím, jestli je Klaus už tak blbej, nebo jestli musí jít za každé situace proti většině.

0 0
možnosti

Vašek

25. 8. 2008 11:25
Vždy byl a nadále je přebytečný.

0 0
možnosti

Miloš Zfrantišku

25. 8. 2008 10:55
A také nezbývá než dodat,

že pan Doležal obhajoval volbu Václava Klause. A tady máme účet. Prezident v čele proruské kolony. Vše se dá nějak pochopit, nepovedená privatizace, pravicová rétorika a socialistické konání, přihláška do EU a pak úporná snaha o její likvidaci ale toto opravdu ne.

0 0
možnosti

Flap

25. 8. 2008 10:04
B.D.

R^R^

0 0
možnosti

cech

25. 8. 2008 9:35
...KDO JE VACLAV KLAUS???

0 0
možnosti

Vašek

25. 8. 2008 11:25
Re: ...KDO JE VACLAV KLAUS???

Je to pan Nikdo a je přebytečný.

0 0
možnosti

L

25. 8. 2008 8:10
Kde udelali soudruzi chybu?

Pri vyhlaseni samostatnosti statu byvaleho SSSR se meli rusove z techto statu odsunout. Kdyz tedy maji ruske obcanstvi, at jedou do Ruska. Tady je totiz ta analogie se Sudetaky. Zapsali jste si nemecke obcanstvi, tak odchod do Nemecka, abtretten!

*

Kdyby se to bralo dusledne, tak by si vsichni komousi meli sbalit veci a odstehovat se do Ruska. Na Sibiri je mista dost, muzou si tam budovat to sve beztridni spolecenske zrizeni. Ta Profesorova povedena komunisticka rodinka by jiste rada sla s nimi.

0 0
možnosti

Bath

26. 8. 2008 0:41
Re: Kde udelali soudruzi chybu?

Analogicky: Po vyhlášení nezávislost Jižní Osetie z ní měli Gruzínci odejít.

0 0
možnosti