Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Církve budou zřejmě dál oddávat

V novele občanského zákoníku, který chce ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil (ODS) v prosinci předložit vládě, zůstanou církevní sňatky zachovány. Stejně jako doposud tak budou moci oddávat úředníci i zástupci státem registrovaných církví nebo náboženských společností.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Forstmeister

28. 9. 2008 20:16
Žádný problém

Nechť si religiosní páry uzavřou sňatek dle svých rituálních zvyklostí. Nikdo jim to nebere. Před svým Bohem budou tedy manželé. Z hlediska občanskoprávního (podíleti se na dávkách sociálního zabezpečení atd.), pokud budou chtít, musí sňatek stvrdit ještě u orgánů státní správy. Nejenom před Bohem, ale i před vrchností je je svátost manželská strvrzena. Katolíci, což takhle systém ohlášek a svaté zpovědi?  Církevní odluky od stolu a lože?V nynější době, aby zpovědník pobral antidepresiva.

Ač atheista, s velebníčkem hrajeme pauzírovaný licitovaný mariáš. Velebníček mnohdy kleje po hře nekřesťansky, když mu talon nevyhovoval. Nicméně hraje dobře. Diecéze ho prý vymění, sblížil se prý příliš s lidem. Halt se polidštil a není málo religiosní, to se prelátům z diecése nelíbí. Církevní bigot, msgre. Vlk, nosí na polštáři lebku sv. Václava z krypty, asi tak, jako lidožrouti z Bornea své vysušené stařešiny z úmrtních chýší. Není ten rituál analogický?  Dominus et spiritus ....       

0 0
možnosti

otazník

27. 9. 2008 13:53
dotaz

ač jsem katolík tak by mě zajímalo, zda by nebylo vhodné zavest něco jako dvojí metr a to v tom smyslu, že já jako věříci si odbudu svatbu v kostele se vším všudy a ti kteří nevěří nebo se nechtějí registrovat v církvi by si odbyli svatbu dejme tomu před notářem a tím by to skončilo, samozřejmě bych ale dal do zákona to, že jakékoliv problémy v manželství by si potom v případě církevního sňatku řešili v církvi a netahali by do toho světský stát a naopak světské svatby by se řešily před klasickými soudy

0 0
možnosti

Laco

27. 9. 2008 19:29
Re: dotaz

Jak byste řešil případy, kdy by se někdo proti církevnímu sňatku odvolal u občanského soudu? (např. rozvod).

Co  je Božího Bohu, co je císařovo císaři. V čem byste jako katolík byl poškozen, pokud byste svůj sňatek vzhledem ke státu registroval před státním úředníkem a církevní sňatek v kostele, tak jak to odpovídá Vaší víře?

Asi řeknete, že je to z Vašeho pohledu zbytečná buzerace, protože je pro Vás sňatek nerozlučitelný, snad byste to jednou za život přežil, nebo ne?

0 0
možnosti

lomihnát

27. 9. 2008 10:36
Tady je komunistů, že se mi chce blinkat.

Soudruzi, uzavřete si sňatek před soudruhem přecedou MNV nebo ROH třeba u puštěné vrtačky,

a nese/te se do ostatních.

Jestli věřící chtějí svatbu v církvi, ať ji mají - vám, soudruzi nic neubude ani nepřibude. Jenže takhle vy neumíte myslet, vám je bližší to chcípnutí sousedovy kozy, že?

Jenže na oddávajícím zase až tolik nezáleží, nakonec - vy tu horujete za úřední sňatek, který by se notabene mohl obejít i bez svědků, podpis pod slibem vám ověří vypasená baba matrikářka. Institut (konkrétního) manželství má, podobně jako podpis nebo slib, pouze cenu člověka, který ho uzavřel.

0 0
možnosti

jenda

27. 9. 2008 13:09
Re: Tady je komunistů, že se mi chce blinkat.

A on vam snad nekdo zakazuje svatbu v kostele? Jestli se tady nekdo séře do ostatnich tak jste to vy.

0 0
možnosti

Petr

27. 9. 2008 10:14
Církve budou zřejmě dál oddávat

A křesťané pořád dál musí škodit.

0 0
možnosti

ML

27. 9. 2008 10:04
K čemu je civilní sňatek?

Ano, opravdu tak se ptám. K čemu je sňatek, při kterém si snoubenci slibují věrnost a oddanost v dobrém i ve ZLÉM a pro který platí, že je možné ho rozvést? Církevní sňatek se rozvést před Bohem nedá, jeden od druhého se může pouze odloučit a pak už na každém záleží, jak se se svým rozhodnutím srovná s Bohem. Kdo nevěří, pochopit nemůže a proto mi nevadí, nazve-li mě kdokoliv náboženským bláznem. Všechno je přece třeba chápat rozumem, používat nejnovější výzkumy renomovaných odborníků. Saint-Exupéry napsal: "Co je důležité, je očím neviditelné. Správně vnímáme jen srdcem." A dovolím si přidat ještě nedávný výrok pana L. Vaculíka: "O výchovu se u nás starají jen církve a hlavama hlupáků kladou se jim nejrůznější překážky."

0 0
možnosti

jenda

27. 9. 2008 12:41
Re: K čemu je civilní sňatek?

K cemu je vernost a "oddanost" zpusobena strachem z Vsevidouciho a Vsemohouciho?

0 0
možnosti

Jana

27. 9. 2008 8:56
rozvody

Jsem toho názoru, že pokud bude církevní sňatek ať je i církevní rozvod.Přece co Bůh spojí, člověk nerozloučí.Ale opravdu to myslím vážně, to by zřejmě ubylo církevních sňatků.Potom je církevní sňarek jen pokrytectví.

0 0
možnosti

Beda

27. 9. 2008 9:27
Re: rozvody

No jistě , cirkevní rozvody . To se těším , to se snad i půjdu podívat . To  bude divadlo .

0 0
možnosti

mimu

27. 9. 2008 3:40
Chybí-li obsah, na formě nezáleží

Pokud není soužití v manželství uznáváno jako výjimečné, na formě vstupu do něj nezáleží. Zadání zákona zřejmě konstatovalo, že manželství je přežitek minulosti, a tomu je třeba přizpůsobit způsob jeho uzavírání i další právní vazby, týkající se postavení manželů a (budoucí) rodiny. A věřící (rozuměj křesťané),to zadavatelům kazí...Pro hrstku homosexuálně orientovaných lidí je nutné vytvořit speciální zákon o registrovaném partnerství. Kolikrát množství těch, kteří si přejí "církevní " sňatek převyšuje počet "registrovaných partnerů"?

0 0
možnosti

jenda

27. 9. 2008 8:07
Re: Chybí-li obsah, na formě nezáleží

Jste si jisty, ze o registrovane partnerstvi stoji pouze homosexualove? A k te posledni otazce ... v tomhle state to zadne vysoke cislo nebude.

0 0
možnosti

abdul

27. 9. 2008 0:02
sláva!

je dobře, že satanská snaha o prosazování civilních  sňatků bude smetena se stolu a že je pouze otázka času, kdy všechny sňatky budou uzavírány pouze v mešitách, tak jak určil Všemohoucí. 

0 0
možnosti

Kanuk

27. 9. 2008 0:15
Re: sláva!

Jo, tak s tím docela souhlasím. Hlavně s tím koncem. Allah akbar!!!

0 0
možnosti

jenda

26. 9. 2008 23:32
Proklamativni casti zakonu zrusit

i bez nich by byly zbytecne dlouhe. Zakon ma obsahovat "tohle se nesmi, tohle se musi" ne kydy o ucelu cehosi.

0 0
možnosti

Kanuk

27. 9. 2008 0:02
Re: Proklamativni casti zakonu zrusit

Nejsem právník, ale pokud vím, tak správný zákon obsahuje pouze co se nesmí.

Na př místní "pravidla silničního provozu" neříkají, že řidič musí mít řidičský průkaz, ale říkají, že nesmí řídit bez řidičského průkazu. Proto některé zákony vypadají tak, jak vypadají.

0 0
možnosti

Kanuk

26. 9. 2008 21:51
Pravidla pro uzavírání sňatků

bych stanovil takto:

1) Sňatek se stane právoplatným až po zápisu do občanské matriky. Tento zápis musejí ověřit dva svědkové.

2) Ponechává se na vůli snoubenců, zda chtějí občanský sňatek ceremoniální nebo jen jako úřední výkon.

0 0
možnosti

No

26. 9. 2008 23:04
Re: Pravidla pro uzavírání sňatků

Zadny jiny navrh bych necekal od stareho blba s rudym mozkem !

Ale v poradnych statech je to jinak !  

Knez vas oda bud v kostele, nebo na vasi zahrade, nebo treba v helikoptere   Necha doklad o snatku  NA MISTE  podepsat svedky !  Ten doklad vam da do ruky !  Potom sam ihned posle opis dokladu na prislusne ministerstvo do hlavniho mesta -  ktere vede registr obcanu !  To je jeho povinnost !

To ministerstvo vam zasle oficialni  STATNI  doklad o uzavreni manzelstvi !

Zadna dalsi presentace na nejakem urade neni nutna !  Ovsem nahlaseni nepravdivych faktu se bere jako kriva prisaha u soudu !

0 0
možnosti