Diskuze
Krize nahrává extremistům
Děkujeme za pochopení.
MOD
chybný nadpis
Ne krize, ale bezohledné spekulace s kapitálem nahrávají extremismu.
vasekpav
slota
Slováci proboha Kopněte toho debila Slotu do pryč nebo vás přivede do neštěstí Má stejnou díru do zadku jako madaři , Jak se tyhle národní nenávisti rozjedou tak to nikdo nezastaví a co si na Něm potom vezmete
Magor Milda Mgr. etc.
Pan Schwarzenberg si s panem Kubišem nepochybně rozumí
oba totiž ze své funkce nechtějí vytřískat nějaké úplatky, jde jim o čest.
Faust
100 krát lepší
ministr zahraničních věcí, než ten nikým nezvolený Švancemberk . Bohužel
máme co jsme chtěli. Ale není všem dnům konec.
Stokrát
Re: 100 krát lepší
Fauste, za koho mluvíš? Sklapni 100 krát, protože se v ničem nevyznáš!
Buď jsi blbyý komunista nebo pošqahaný klausovec! Vím, o čem mluvím!
Dan
i to je k něčemu dobré
nakonec proč ne... Rusáků, Arabů, Číňanů a jiných méněcenných sviní tu už je dost - když se objeví někdo, kdo jich stačí aspoň pár vykopat a znesnadnit jim život - jedině dobře
Faust
Re: i to je k něčemu dobré
Bohužel. Ta méněcená svině jsi především ty. A co jako takový, jako jseš ty (fašisti a spol.) potkalo, čeká i tebe. Tak se těš.
Miro
Superštát
Slovensko-maďarské vzťahy názorne ukazujú, ako ďaleko má Európa od schopnosti vytvoriť nejaký superštát s jednotným politickým vedením tak, ako si to niekedy predstavujú bruselskí politici alebo európski federalisti. Posilnenie úlohy štátu, a to či štátu európskeho alebo národných by vytvorilo vhodnejšiu pôdu na posilnenie nacionalistického extrémizmu. Akákoľvek centralizácia, na akejkoľvek úrovni vytvára reakciu jednotlivcov alebo skupín jednotlivcov hájiť a presadzovať svoje záujmy. Jednou z požiadaviek slovenských maďarov je tzv. školská autonómia. Podtým si ja viem predstaviť len ďaľší úrad na riadenie školstva pre slovenských maďarov. Táto požiadavka je aj snáď oprávnená, keď školstvo riadia nejakí úradníci a politici z Bratislavy. Ale prečo vôbec štát by mal riadiť školstvo? Prečo by mal vlastniť školy, prečo by mal hovoriť, čo sa má učiť v školách? Mne to pripadá, akoby mi štát hovoril, čo mám doma variť a následne jesť. Potom nevyhnutne by som sa snažil presadiť, aby štát nariaďoval môj druh stravy. A podobné je to aj s kultúrou. Čím bude slovenský štát ako inštitúcia na seba brať viac úloh, čím viac sa bude snažiť obmedzovať slobodu jednotlivca a jeho konanie, snažiť sa ho určitým spôsobom regulovať, tak tým potenciálne silnejší bude narodnostný problém. Školstvo a kultúra patria do oblasti slobodného konania jednotlivcov. Školská a kultúrna autonómia je nezmysel, je to len zámena centra riadenia časti školstva a kultúry, v tomto prípade maďarskej časti. Existuje len autonómia jednotlivca, t.j. jeho sloboda konania a tú treba presadzovať komplexne.
Magor Milda
Re: Superštát znamená politiku i pro menšiny
pokud se v obci pro maďarskou školu vysloví dostatečný počet rodičů, pak je třeba jim vyhovět. To ovšem nemění nic na povinnosti školy, která stojí na slovenském území, vyučovat také v takové míře slovensky, aby děti z takové školy mohly být Slováky s maďarskou národností, příklady máme třeba ve Švýcarsku nebo Belgii. Pro slovenské děti by maďarština v oblastech se silnou maďarskou menšinou byla také přínosem.
Nezávisle na tom je ovšem třeba učit angličtinu a tam kde je dostatečný zájem, i němčinu. Pro děti z takových škol je svět otevřený, uplatní se všude.
Shakal
Omyl !,na krizi vydělávají extrémisté ,
tedy bankéři, burziáni , a podobní podvodníci. Kapitalismus je zvrácenost.