Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za tragickou srážku tramvají dostal 3 roky

Na tři roky půjde do vězení bývalý řidič tramvaje Petr Hroch. Podle rozsudku Okresní soud v Novém Jičíně loni v dubnu zavinil na okraji Ostravy tragickou srážku dvou tramvajových souprav. Při ní zemřeli tři lidé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MICHAL

23. 1. 2009 2:00
TREST je ozdravný i pro pachatele, lepší, než kdyby se

psychosomaticky nakonec potrestal nevědomky sám, třeba nádorem či cukrovkou atd.,jak obvykle lidé rovnováhu mezi sebou a prostředím řeší...

na půlku půjde domů, třeba i dříf

0 0
možnosti

lary

22. 1. 2009 21:03
co to je

zase za žvatlání joudů. Ten tramvaják porušil drážní předpisy a zavinil jednoznačně nehodu. Kdyby autobusák zavinil nehodu tím, že nedal přednost zprava, tak by tahle skupina pitomců také říkala, že dopravní podnik měl zajistit na té křižovatce semafory ?

0 0
možnosti

janička

22. 1. 2009 21:13
Re: co to je

Výborně.

Přesně a stručně.

Komunistická hovada pořád svádějí úspěch druhých a vlastní debilitu na nějaké okolnosti, často navíc způsobené naschvál tím, že je nevyrazili v práci hned mezi dveřma.

Zákony ovšem, soudruzi, platí pro každého a neznalost neomlouvá.

0 0
možnosti

Kill Bill

22. 1. 2009 18:26
Když vidím pana řidiče mluvit v televizi

jak s úsměvem a bohorovným klidem komentuje tuto tragédii, zdá se mi, že vše bylo jinak. Nechci tím říct, že by snad byl duševně nemocný, ale z jeho strany se jednalo o neomluvitelný a trestuhodný hazard s lidskými životy. Dnes dělá krupiéra a když se tak na něj dívám, myslím si, že to je práce přesně pro něho. S ledovým klidem bude obírat hosty kasína, tak jako s ledovým klidem vyjel na tratˇ. Žádný trest nebude dostatečně velký, aby odradil další magory řidiče od zbytečného a nebezpečného riskování.

0 0
možnosti

Della Streetová

22. 1. 2009 17:14
Kde je spravedlnost ?

Jak je možné, že na lavici obžalovaných zůstal sám? Kde je zodpovědnost bezpečnostního technika, kde je míra viny jeho nadřízeného, který je zodpovědný za technický úsek. Vždyť se ta nehoda ze stejných příčin prokazatelně opakovala již vícekrát, takže to museli řešit, udělat nápravná opatření.!!!!

0 0
možnosti

DEDEK

22. 1. 2009 17:54
Re: Kde je spravedlnost ?

Opravdu se ptáte kde je v ČESKU spravedlnost?! Stojí u každé soudní budovy a má zavázané oči! Jenže ta pravá česká spravedlnost ,ta má své oči už dávno vydloubnuté, takže je  ABSOLUTNĚ SLEPÁ !!!

0 0
možnosti

DEDEK

22. 1. 2009 16:22
SAMOZŘEJMĚ, VINÍK MUÍ BÝT POTRESTÁN....,

ale, nemohu souhlasit s prohlášením "soudkyně" ,že je jediným viníkem této nehody! Je až záhadné, že nikdo z dopravního podniku nenese žádnou odpovědnost ,ačkoliv dnes již se na této trati jezdí pod "nějakým "zabezpečovacím systémem!! Proč, když trať je přece bezpečná i bez tohoto systému, což si asi myslí i na dopravním podniku?! Navíc, když si každý uvědomí ,že tato nehoda, kdyby se nestala ,mohla se stát někomu jinému a s daleko většími následky!!! Ano, vinník musí být potrestán, ale tento řidič  tramvaje NENÍ JEDINÝM VINNÍKEM ,paní "soudkyně"!!!!!

0 0
možnosti

hanka

22. 1. 2009 16:18
zřizovatel by seměl zamyslet

potrestat ho nějak musejí, to ano, když už soud uznal, že i on tu nehodu zavinil, ale jenom jestli se spravedlivě posoudí, co dělali ostatní. kolik by stálo zabezpečení, aby to nezáviselo jenom na lidech? není rozumnější provést i technické opatření pro všechny případy? stokrát s iteď můžeme říkat, že obžalovaný věděl, že má čekat na druhou tramvaj, ale rozhodně mu jeho práci nikdo neulehčil, ač to možná nebylo tak náročné zařídit. bezpečnost práce není jenom o pozornosti lidí, ale i opatřeních zaměstnavatele, o tom, jak si pojistí případy, kdy se to prostě lidem vymkne. a jeslti taková relativně levná možnost existovala, potom řeknu tolik: spoléhat na řidiče bylo svým způsobem ruleta. nezodpovědnost. i pokud toto nebylo protiprávní, měl by se zřizovatel asi zamyslet, jestli takto je vhodné podnik řídit. jestli se opravdu používal rozum , když se přemýšlelo o zabezpeční trati. je hezké říct, řidič si musí dát pozor, ale jestliže šlo o věc zajistitelnou jinak, nezávisle na tom, jak to zrovna řidič zvládne. zrovna tak mohl v nevhodnou dobu dostat infarkt a tramvaj nezastavit a jela by dál... a to jevěc, kterou ten řidič fakt neovlivní. je to tím, že prostě není stroj, je jenom omylný člověk.

řidič nemusí zoufat, je ostatně možné podmínečné propuštění , koneckonců si může říkat, že se zachoval jako chlap a nesváděl nehodu na sluníčko neb ona tiktak, jak to tak někdo taky dovede.

0 0
možnosti

mates

22. 1. 2009 15:51
měl by dostat milost

měl by dostat milost, tohle je věc, která se, bohužel, může stát každému.

Navíc trať měla být zabezpečena, zvláště po tom, kolikrát vyjeli tramvaje proti sobě.

Navíc si nemyslím, že by si někdo z těch, kterých se to osobně bolestně dotklo, přál, aby byl tři roky zavřený.

0 0
možnosti

:-))

22. 1. 2009 14:45
Jasně, vzal všechno na sebe a

tak dostal jenom trojku. Skutečnost, že byl on i jeho kolegové nuceni celé ty roky jezdit a vozit lidi v systému se zabezpečením z doby Franze Josefa se cudně zametla pod koberec. On vlastně za to může, byl to přece řidič, takže řízení ostravského dopravního podniku spadalo do jeho pracovní náplně a kompetence.

Úplně stejné jako za bolševika.  Rv

0 0
možnosti

Veronika

22. 1. 2009 14:38
Zasloužil by si prezidentskou milost.

Zasloužil by si prezidentskou milost.

0 0
možnosti