Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Máte právo na náhradu, říká mluvčí automotoklubu

„V případě poškození automobilu vinou rozbité vozovky se můžete domáhat náhrady škody u soudu,“ říká Pavel Kuchálik, tiskový mluvčí Ústředního automotoklubu České republiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

prenda

5. 3. 2009 14:45
klara

Pak se k sobě maj řidiči chovat ohleduplně a slušně, když si denodenně ničí auto o vozovku. Je to vidět i na mě, nasere mě díra a pak sem nasranej i na okolí. No ne?

0 0
možnosti

Martin N.

5. 3. 2009 8:32
Bohužel to není úplně pravda

V zákoně, bohužel jasně stojí, že škody způsobené na vozidle vlivem poškozené vozovky není možno vymáhat.

0 0
možnosti

jb

4. 3. 2009 18:20
auto nemusí být hned rozbité, ale zhoršuje se jeho stav

Když vlítnu do ojedinělé díry a něco rozbiju, tak možná nějaká šance na náhradu je. Samozřejmě je nutné zastavit a zavolat policii. Ale co dělat, když nechtíc vlítnu každé jaro do několika děr a celkový stav auta se "pouze" trochu zhorší (sem tam začne něco klepat, co před tím neklepalo, v servisu mi řeknou, že silentbloky nějak nevydržely, že se mi zhoršila geometrie, že mám něco na pneumatice ap.)? Březnové díry na silnicích jsou v Česku každoroční kolorit. Běžte a rozbijte hubu Rathovi, který ve středočeském kraji peníze vyčleněné na opravu komunikací rozdává v nemocnicích těm, kdo nechtějí platit poplatky!!!

0 0
možnosti

Luk

4. 3. 2009 15:54
Nahrada skody

Bylo by dobre zminit, ze pokud si znicite napr. kola (jako v mem pripade), musite zastavit, zavolat policii, ktera vse zdokumentuje a az pote mate malickou nadeji, ze Vam budto pojistovna nebo RSD neco proplati.

0 0
možnosti

isis2000

4. 3. 2009 11:52
platte dane ... pravo mate, ale nikdy nic nedostanete

zajimave dle textu, tedy tam kde stoji silnice za prd dlouhodobe, tak ma clovek proste smulu, preci to musi vedet a i kdyz tam pojede poprve, tak je to jedno, proste je to uz obecni zvyk, takze tam preci vsichni ostatni jezdi krokem ... a nahla dira bude jiste oznacena za letitou, navic sprava komunikaci se z toho nejak vykeca... co z toho plyne? nic neopravovat, neb odpovednym nic nehrozi!!! Co je nejhorsi, zcela nove opravene vozovky jsou po 2-3 letech rozhoupany znovu jak morska hladina a to nemluvim o nadani jak se u nas neumej zarovnavat kanaly, tam to skace po roce ... a to uz ani nemluvim o dalsi zname veci, ze je nakej inteligent vzdy umisti presne do stopy pneumatik, takze clovek musi klickovat jak pominutej. To se ty kanaly nemuzou vest prostredkem, ale musej byt presne tam, kde do nich clovek spis vjede.

0 0
možnosti

Vlado Z

4. 3. 2009 9:46
To myslíte vážně?

Bylo by to krásný...kdyby to takhle fungovalo. Ale celý ten cestážský, policejní a soudní aparát je placen státem a vrána vráně oko nevykole. Rád bych si přečetl jeden jediný případ, kdy se postižený řidič v případě rozvbité vozovky domohl od správce komunikace nějakého odškodnění (tím nemyslím zněčištění zemědělcí nebo stavaři, ale klasický výtluk). Všechny případy o kterých jsem kdy slyšel skončili použitím "obuškového" paragrafu o nepřizpůsobení jízdy povaze vozovky. Takže-máte-li návod, jak u soudu opravdu uspět-sem s ním! Nemáte-li-nemlžte a nevytvářejte zdánní práva tam, kde právo není.

0 0
možnosti

czek

4. 3. 2009 9:30
svatá pravda...

Já jsem zažaloval správu silnic ,ale proti socialistické příspěvkové organizaci, uplacenému soudruhivi soudci a soudem určeného tkzv. soudního znalce nemá jedinec šanci. Mluvím o správě silnic na příbramsku a uplacenému soudci tamtéž.:-P

0 0
možnosti

Enigma

4. 3. 2009 8:46
Alibismus po česku.

Jak dlouho bude ještě přežívat ten komunistický alibismus o povinnosti řidiče přizpůsobit rychlost jízdy stavu vozovky. Máme přece NORMY, KTERÉ JASNĚ ŘÍKAJÍ JAKOU ODCHYLKU NEROVNOSTI MOHOU MÍT VEŘEJNÉ KOMUNIKACE. A máme snad někoho, kdo za stav komunikací odpovídá. Řidič má právo jezdit po bezpečných cestách. Výtluky na silnicích jsou havarijní stav a v tom jsme mistři světa. V německu, rakousku a jiných zemích je poškozené místo řádně označeno a následně technologicky řádně opraveno. Jak? Povrch poškozeného místa je vyřezán do obdélníku, místo je řádně vyčištěno a napenetrováno, následně je vyplněno hmotou a zhutněno do STEJNÉ ÚROVNĚ S TERÉNEM. To pak drží léta. U nás naběhnou "flekaři" s lopatou a upleskají to do kaluže.  To pak nevydrží ani do příštího lijáku. Tento nesmírně drahý a nevyhovující systém se jmenuje"ser na to, to je dobrý"

0 0
možnosti