Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Stín summitu: turecké členství v EU

Americký prezident Barack Obama na summitu EU-USA v Praze podpořil členství Turecka v Evropské unii. Turecko o členství v EU jedná, ale řada významných zemí unie má ke vstupu Ankary výhrady. Kdyby EU Turecko přijala, vyslala by silný signál muslimskému světu, řekl Obama. Francouzský prezident Nicolas Sarkozy zopakoval, že je nadále proti vstupu Turecka do unie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J.M.

6. 4. 2009 17:19
Turecko a EU

Turecko je v NATO. Francie byla hlavním viníkem krymské války, neboť spolu s Velkou Británií vyprovokovaly Rusko k akci. Důsledky krymské války 1853 - 56 rozložily Osmanskou říši zevnitř.

Postoj francouzského prezidenta mi není nesympatický.

0 0
možnosti

w

7. 4. 2009 5:54
Re: Turecko a EU

Francie byla hlavním viníkem krymské války, neboť spolu s Velkou Británií vyprovokovaly Rusko k akci.

Máš to popletené "historiku". V expanzivní politice Petra Velikého logicky pokračovala politika cara Nikolase. Okupoval Moldavie a Valachie (neplet s Valašskem na Moravě, to jsou potomci). V únoru 1854 Francie a Anglie vyzvaly Rusko k opuštění okupovaných území. Odpověd z Ruska nepřišla proto 27. března vyhlásily Rusku válku. Hlavním důvodem bylo zabránit Rusku kontrolovat námořní obchod mezi černým m. a středozemím. Bospor a Dardanely - o to šlo. Viníkem bylo   R U S K O.

0 0
možnosti

Dylan Saint Germain

6. 4. 2009 9:52
Křižáci???

přijetím Turecka dělá mnoho lidí příliš povyku pro nic. Ten občan urecka co chce jít do Evropy pracovat nebo žét, tžak se sem vždycky dostane nebo uy dostal. A díky vstupu do EU by právě muselo Turecko prijmout její legislativu. Nechápu, jak stále přetrvává v lidech strach z jiných náboženství. Já osobně co jsem poznal v USA, podle mě je nejhorší katolická lůza, ale je to můj osobní názor. A prijetím Turecka do lůna Evropy je úpro nás výzvou a ve svém konci kulturním a ekonomickým obohacením.

0 0
možnosti

w

7. 4. 2009 6:03
Re: Křižáci???

Spatně chapete důvody proti. Jedná se o společnost 70 000 000 lidí, které mají jiný vývoj než byl v Evropě. Jedná se o jejich příliž silný hlas v parlamentu !!!!!! Představte si, kdyby např čechů bylo 70mil. jaký zmatek a rozpad by to způsobilo. A to jsou lidé, kteří byly i proti své vůli západní civilizací staletí formováni, natož Turci Turky můžeme mít rádi, můžeme se nechávat obohacovat, ale ne aby oni zažali rozhodovat za nás. Mohou pár desetiletí ještě zůstat přidruženi k EU a budou z toho profitovat stejně, tak jak si představuje např českej president, budou mít všechna práva obchodu a pohybu - nic víc..

0 0
možnosti

pteryx

6. 4. 2009 9:45
Sarkozy o nás bez nás

Jakým právem ten člověk mluví "za většinu zemí EU"? EU má stejně s Tureckem dlouhodobé vazby. Kdo je proti přijetí Turecka do EU by si měl dvakrát dobřé rozmyslet, jaké důsledky by Evropě a Světu přineslo nepokračování integrace EU a Turecka. Když je Turecko dost dobré pro NATO, musí být dost dobré i pro EU.

0 0
možnosti

w

7. 4. 2009 6:09
Re: Sarkozy o nás bez nás

On nemluví za Evropu, ale za Francii manipulátore. Francie je zakladatelem a členem EU, jako každý stát se i ona musí vyjádřit ke vstupu potenciálního zájemce. Neupírej nikomu právo komanči. Když jeden člen nebude souhlasit tak se nejedná o souhlas celkový. Navíc tuto skutečnost Sarkozy hlásil již dávno před svým prezidenstvím. Já doufám, že v této věci názor nezmění. Podobně jako jiné rozumné západoevropské státy. Takový čeští típci by velmi rádi přibrali Turecko, hlavně pro zeslabení úlohy západních států a v důsledku rozpadu EU. S tím se např. chlubil českej zástupce v EU parlamentu Zahradil. Takových kreténků je ale víc.

0 0
možnosti

Never Dhimmi

6. 4. 2009 8:19
Turecko v EU - Rozhodně ne

To, jaký povyk spustilo Turecko ohledně nového šéfa NATO svědčí o tom, že jejich postoj ke svobodě slova je zcela odlišný od všech ostatních států EU.

Turecko je pod silným vlivem rigidního Islámu a to se v dohledné době nezmění.  Jestli  EU Turecko příjme proti vůli občanů, bude to rychlý konec EU. Už teď mám vážne pochybnosti, jestli se Evropa vůbec dokáže pokojně vyrovnat s rostoucí islamizací.

0 0
možnosti

bh

6. 4. 2009 6:53
Jakkoliv se mi kudla v kapse otevírá,

patrně by skutečně bylo dobré Turecko do EU přijmout. Přece jen by to mělo znamenat větší možnost věci tamní kultivovat a ovlivnit, také se dá říci, že je jich v Evropě i tak hodně už dlouhá léta a rozhodně nevyvádějí tolik jako přistěhovalci z jiných muslimských zemí...

Ovšem je otázka, zda se nebudu za pár let po jejich přijetí chytat za hlavu a říkat si, co jsem to tu plácal za blbosti....;-(

0 0
možnosti

Paul Sulc

6. 4. 2009 15:36
Re: Jakkoliv se mi kudla v kapse otevírá,

Zcela urcite by jste se chytal za hlavu. Muzete zacit uz ted.. Ovlivnovani Turecka: jakpak se Unii podarilo ovlivnit Cesko? Je snad mene korumpovane, je v nem mene politickych grazlu, jsou lide tolerantnejsi k sobe navzajem, kradou mene?Jak se rika hezky cesky: kulovy h...o. Takze asi takhle by byl ovlivnen islam  kultura u Turku

0 0
možnosti

Ahmed Rosenblatt

6. 4. 2009 4:01
ted Turecko do EU - a potom Israel do EU

Turci vlastne nejsou v Evrope a nejsou Evropane -ale vem to jiz cert - kdyz je Evropa bude chtit vzit do EU tak bud jiz.  Horsi to bude az Israel bude rikat ze Israel vlastne geograficky lezi v Evrope a ze vsichni Israelci jsou Evropane, a ze tim ze je ted Israel plnu Rusu z Ruska, tak ze ma Israel pravo byt v EU.  Co na topotom  reknou muslimove Turci a Albanci ???????   

0 0
možnosti

Mgr.Milda

5. 4. 2009 23:23
Turecko má několik tváří

je to zbytek Osmanské říše a proto má i oblasti, obydlené podmaněnými národy. Největší z nich je Kurdistán, území na východě Turecka. Část kurdské populace žije v Sýrii, třetí zase v Iráku. Jaksi logické by bylo, ten Kurdistán obnovit, spojit všechny sousedící oblasti obývané kurdskou většinou v jeden nový stát. Odpadly by tak třenice mezi tureckou a kurdskou armádou, možná by se i vzal vítr z plachet kurdským komunistům.

Západní část Turecka, zejména pobřeží středozemního moře je tradiční součást říše římské, žili zde tradičně Řekové. Od Palestiny po Istanbul jsou zde zbytky řecké kultury, i lidé zde mají typický řecký vzhled. Zde je také střed sekulárního moderního Turecka, muslimové zde nemají co hlásit.

Na severu Turecka, u Černého moře, je svět zase jiný, orientální. Takže opravdu těžké rozhodnutí, snad je lépe počkat, až se problémy s Kurdy a Anatolci vyřeší, jinak si ty orientální národy natáhneme do Evropy. Je jich tady už stejně moc.

0 0
možnosti

Rys

5. 4. 2009 22:15
Turecko perpektivne patri do EU

Mnohe zmeny v Turecku dnes jsou dusledkem tlaku EU ktery je mozny jenom proto ze se Turecku slibuje budoucnost v EU. 

0 0
možnosti

jsi

5. 4. 2009 22:27
Re: Turecko perpektivne patri do EU

Jako islamizace státu?

0 0
možnosti

Lamy

5. 4. 2009 22:03
Tým

Pro přijetí Turecka, je třeba ututžit kolektiv, posílit team spirit. To vše mezi francouzskou a Tureckou administrativvou. Je třeba školení v oblasti leadership, prožití nějakých fun evevnts. To vše se může stát na pořádně uspořádaném temabuildingu. Chcete svůj koklektiv posílit podobnými praktikami - Givent pomůže. givent.cz

0 0
možnosti

jsi

5. 4. 2009 22:05
Re: Tým

Spíš to chce nějaký karikatury toho jejich Pedofila.

0 0
možnosti

jsi

5. 4. 2009 21:41
Maďar Sarkozy

může ze zkušenosti svých předků poreferovat co jsou to turecké hordy plenící Uhry. Pevnosti Košice, Komárno, Dunajská Streda, Prešpurk jak odrážely  turecké hordy, krutosti na křesťanech. Vídeňské hradby by mohly vyprávět a  znak našeho pana knížete  havran klovající hlavu Turka vypráví o hrdinství obránců Vídně.  Turecko je prostě cizí element v Evropě, nepatří sem. 

0 0
možnosti

jouda

5. 4. 2009 22:07
Re: Maďar Sarkozy

je nová doba ale obecně máš pravdu:-D

0 0
možnosti