Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ministerstvo: tolerujte jedno pivo před jízdou

Ministerstvo dopravy možná v budoucnu přistoupí na mírnější posuzování požívání alkoholu za volantem. Vydalo metodický pokyn, podle kterého by policie měla tolerovat dechový test při hodnotách nižších než 0,24 promile alkoholu, což odpovídá půllitru piva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Honza

28. 5. 2009 11:41
Toto ustanovení

o nulové toleranci na alkohol bylo a je technicky vzato naprostý nesmysl. Každý, kdo se alespoň okrajově zabývá měřením a zejména elektrickým měřením neelektrických veličin (což měření procentuálního obsahu jistého plynu - par etylalkoholu v plynu jiném - vydechovaném vzduchu z plic bezesporu je), musí pochopit, že ad 1) - vydechovaný "vzduch" je nedefinovatelná směs dusíku, kyslíku, oxidu uhlíku a další desítky stopových plynů - produktů trávení,  nebo špatného metabolizmu organizmu a spoléhat se na to, že v koncentraci 1:1000 nějaký senzor naprosto přesně odliší páru etylalkoholu např. od páry acetonu je přinejmenším pošetilé. Ad 2) - každé měření je fyzikálně zatíženo chybou měření, která závisí na nejrůznějších okolnostech. Zjednodušeně lze usoudit, že chyba měření je řádově v jednotkách % z nejvyššího měřeného rozsahu (obvykle 5 - 10 %). Z toho plyne, že z maximální měřené hodnoty cca 7 promile je chyba měření plus mínus 0,35 - 0,7 promile.  Žádná ujišťování výrobců o absolutní přesnosti jejich výrobku na tomto faktu nemohou nic změnit. Neví, školy nemám, ale nechat se trestat na základě takto nepřesných metod asi není z právního pohledu to pravé ořechové.

0 0
možnosti

Tomas

24. 5. 2009 14:33
Co je to za blbost

Když se rozhlásí, že si mužete dát pivo, tak si ho každý dá, bude mít tedy 0.25 promile, ale kvůli toleranci přístroje se mu naměří 0.5. On bude tvrdit, že si dal 1 pivo, že to je povolené. To je postup hodný je česka a Policie.>-

0 0
možnosti

Paroubek

24. 5. 2009 15:54
Re: Co je to za blbost

Co je to za blbost vůbec kontrolovat hladinu alkoholu u Čechů? Jsme všichni alkoholici hrubého zrna a jestli si to nepřipustíme , tím hůř.

0 0
možnosti

Sch.

24. 5. 2009 11:33
Ne, měření je dostatečně přesné.

Teplota okolního vzduchu  není významná pro výsledky měření. Pokud přístroje jsou pravidelně kalibrovány - to musí být prokázáno kalibračním protokolem, a měření probíhá podle návodu, je dostatečně přesné v toletanci desetiny promile u hodnot okolo jednoho promile a více. Rozdíly mezi hodnotami vypočítanými znalcem a výsledky měření jsou způsobeny tím, že znalec vychází z údajů o množství požitého alkoholu uvedeného řidičem nebo z hladiny alkoholu v moči, ze které vypočtená hodnota hladiny alkoholu v krvi  může mít toleranci až desetin promile. V zahraničí jsou výsledky takového měření používány jako důkaz již mnoho let, například ve Švýcarsku. Při pochybnostech není problém dechovou zkoušku opakovat  jiným přístrojem na příklad při lékařském vyšetření na aklohol. Chápu, že znalcům se to nelíbí, protože přicházejí o zakázky, ale realita je taková.

0 0
možnosti

hlava22

24. 5. 2009 12:03
Re: Ne, měření je dostatečně přesné.

Ježe Švýcaři mají asi toleranci 0,5 promile. No a u nás dostal vrchní silniční cajt nápad, že každy, komu něco tím krámem naměří, dostane flastr.

P.S. Při kalibraci se používá umělý lidský dech ?

0 0
možnosti

Jan

24. 5. 2009 10:43
Pozor Plzeňské je prý otrávené židy

Pozor Plzeňské je prý otrávené židy.

Plzeňský pivovar vlastní židovská fanatická sekta pomocí společnosti registrované v Jihoafrické republice a mluví se o tom, že ze sektářské nenávisti k nám přidávají do plzeňského jed, totéž se prý děje i v židovské palírně na Moravě - Rudalf Jelínek. Židé tyto nápoje nepijí, jen svoje košer nápoje, aby se neotrávili nápoji určenými pro nás . Proto pozor !

0 0
možnosti

Sch.

24. 5. 2009 11:45
Ano, Rudalf Jelínek je podvodná palírna.

My svého zdraví odpovědní alkoholici chlastáme jen výrobky palírny Rudolf Jelínek. Část její výroby je košer, to znamená, že máte naprostou jistotu, že neoslepnete, že se nepo*erete, ani že přijdete o přízeň Všemohoucího, protože na celý proces výroby dohlíží rabín nebo jím pověření zaměstnanci, a výrobku se v celém procesu výroby nedotknula ženská ruka. Což jak ví každý řádný chasidský neabstinent, je zásadní podmínkou poživatelnosti. Pokud jde o plzeňské, jeho sláva minula a jsou lepší piva, například Budvar, Krušovice, Svijany, Bernard a další. Plzeňské nabralo kurs europiva a Gambrinus je lidovka. Ostatně řádný žid navštěvuje vunárny a kavárny, protože ví, že z přemíry piva se blbne a nevzchází z něj nic dobrého, viz mnichovské pivnice.

0 0
možnosti

Rambo

24. 5. 2009 10:06
Tomu říkám reakce na rostoucí nehodovost

To vymyslel Prcina? Pořád se říká, že důvodem závažných dopravních nehod jsou alkohol a rychlá jízda. Pivo na každého působí jinak. někoho pivo po obědě uspává. Myslím, že to je na hlavu. A že je to povolené v jiných zemích? Taky tam není tolik nehod a řidiči se tam chovají jinak. Myslím, že v nehodových statistikách v Evropě vedeme.

0 0
možnosti

XZ

24. 5. 2009 10:14
Re: Tomu říkám reakce na rostoucí nehodovost

Logicky vedeme,když se jako pod vlivem alkoholu uvádí 0.1!!!!!! Jinde to ve statistice není,jelikož je vyšší  limit;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Kyklop

24. 5. 2009 10:01
Takto to dopadne

Takto to dopadá, když se na post státního úředníka dostanou alkoholici !!

0 0
možnosti

hlava22

24. 5. 2009 9:34
Co bylo, bylo, že.

Pokud je zveřejněné správné, jsou všechny dechové zkoušky právně bezcenné. Tak co bude s dosud potrestanými.

0 0
možnosti

Jirka

24. 5. 2009 9:47
Re: Co bylo, bylo, že.

Nevím, jak se postupuje v případě, že zkouška byla provedena dechovým přístrojem, který přímo ukazuje hladinu alkoholu v krvi. Ale pokud byla zkouška provedena klasickými trubičkami, tak aby mohl být viník odsouzen, musela být zkouška kontrolována přímo odběrem krve. Odběr krve mohl člověk odmítnout pouze v případě, že trubička nezezelenala. Takže bez odběru krve Vás stejně nemohli odsoudit.

0 0
možnosti

Mejla

24. 5. 2009 9:30
Je málo mrtvých na silnicích, že ? A odbyt piva klesá, tak

se trochu zalobuje. Včera zase na iDěsu byl článek o tom, jak je pivo zdravé.

0 0
možnosti

pepa

24. 5. 2009 9:24
pokyn

Nevěřte je to pitomost.

0 0
možnosti

XZ

24. 5. 2009 9:35
Re: pokyn

Není,opravdu toto je pokyn pro policii,Ale došlo se na to tak,že nelze do 0.3 prokázat,že tato hladina je způsobena pitím alkoholu,a pokud se řidič nepřizná (to by byl idiot) musí být v přestupkovém řízení osvobozen,takže to zruší zbytečnou práci policie a přestupkové komise. Tak takto to je v krátkosti,ještě na závěr,toto doporučili znalci soudního lékařství.

0 0
možnosti

jeff

24. 5. 2009 9:06
KRIZE... Klesá prodej piva ?

asi jo... R^

0 0
možnosti

Esmerald

24. 5. 2009 9:17
Re: KRIZE... Klesá prodej piva ?

Navrhuji " PIVNÉ " !

0 0
možnosti