Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Potvrzeno - trosky v moři patří letounu Air France

Brazilské ministerstvo obrany potvrdilo, že úlomky letadla nalezené v Atlantiku patří pohřešovanému dopravnímu stroji francouzské letecké společnosti Air France.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

N.K.

7. 6. 2009 10:27
At to bylojakkoliv..

Nikdo z nás  si asi nedokážeme představit hrůzu a paniku,kterou si museli oběti této katastrofy prožít..At  už trvala sebekrtaší dobu muselo to být strašné..Nikdo si neumíme představit bolest a zármutek v srdcích pozůstalých.Tím,že se o tom stále mluví a píše jim asi jen tak klidných nocí nepřidá...Chtěla bych tímto vyjádřit lítost nad cestujícími,nad jejich dětmi,které byli s nimi v okamžik katasrofy,nad letuškami event.stewardy a piloty,kteří byli v ten den naposledy v práci.V neposlední řadě nad pozůstalými,kteří už dokonce života budou mít bolest v srdcích a lítost,že jejich blízcí nasloupili právě do letu AF 447.....

0 0
možnosti

www.digiherbar.kvalitne.cz

5. 6. 2009 15:21
www.digiherbar.kvalitne.cz

http://www.digiherbar.kvalitne.cz

0 0
možnosti

nyrik

3. 6. 2009 13:54
zavinil to PAROUBEK

rozhlašte modři NOVINARI--mladi vajičkaři vam to uvěři

0 0
možnosti

pteryx

3. 6. 2009 10:34
jasné počasí

redaktoři Lidovek by se měli podívat např. na BBC, že na těch ostrovech sice bylo jasné počasí, ale v oblasti kde prolétal Airbus byly ty "výškové bouře". Piloti si ten průlet bouřkou opravdu nevymysleli.

0 0
možnosti

Lev

3. 6. 2009 10:25
Kolem horké kaše

"Na palubě se muselo stát něco katastrofálního, co přinutilo letadlo sletět na moře." ... "Zřejmě šel dolů velmi rychle, a to tak rychle, že pilot neměl šanci vyslat nouzové volání." .... "Muselo náhle selhat více systémů najednou, což je velmi nepravděpodobné."

To mi připadá, jako že na palubě bouchla bomba a nikdo nechce říct přímo, že na palubě bouchla bomba.

0 0
možnosti

Jap

3. 6. 2009 10:06
Proc ti magori v novinach

zbytecne strasi lidi , zvlaste ty co se letani a letadel boji a zvlaste nyni, po katastroficke nehode.

LN uvadeji jako havarie nouzova pristani letadel Air France, u kterych se nic nestalo. V leteckem provozu je bezne, ze letadlo jde na nouzove pristani pri sebemensim problemu, treba i kdyz je letadlo uplne v poradku a na jeho palube se jenom opije nejaky hloupy sedlak a otravuje letusky.

Pochopitelne korunu tomu dnes dali nasi " odbornici v Lidovkach " , kdyz tvrdi, ze Boeing 777 AirFrance v prosinci 2005 pri nouzovem pristani v Irkutsku ztratil 2 / tedy oba / motory. Letecti odbornici v LN zrejme prehledli to ze B 777 ma jen 2 motory a pokud by ztratil oba a nebyl zrovna v blizkosti letiste, tak by se nejspise vsichni zabili, protoze kolem Irkutska , / ruske mesto na Sibiri / neni moc letist , tam je asi lehci najit a trefit s letadlem medveda, nez .najit letiste s 2km dlouhou pristavaci drahou.

Delam si legraci ale to je velky rozdil, jestli dvoumotorove letadlo ztrati oba motory a nebo jenom jeden a "novinari " v Lidovkach by si to nemeli plest

Samozrejme, ze ten B-777 v Irkutsku "ztratil" jen jeden motor. B-777 a kazde jine dvoumotorove dopravni letadlo musi byt schopno letet na jeden motor a dokonce musi byt schopno s jednim motorem dokoncit uspesne start, kdyz mu vypovi motor pri startu, jinak by nemohl do vzduchu B-777 je v USA a i v EU certefikovan , na to, ze muze letetet s jednim motorem 180 minut , presneji, ze se muze vzdalit od nejblizsiho nouzoveho letiste nejvice na 180 minut letu a to bude asi vice nez 1500 km. / to je dulezite pri letech pres oceany.

0 0
možnosti

Koraktor

3. 6. 2009 8:37
FandaLétání

Ještě se mohli vlivem velké tlakové níže dostat do "vývrtky" ale to by vyslali MAYDAY... ????

0 0
možnosti

Břeněk

3. 6. 2009 10:11
Re: FandaLétání

Na airliners.net je zajímavá a většinou slušná a fundovaná diskuse na toto téma, kdo zná dostatečně anglicky (je tam dost letecké terminologie) a má zájem o problematiku, ať se na to podívá.

Co se týká nevyslání MAYDAY, je zajímavý komentář pilota Airbusu. "Pokud se stane rychle se vyvíjející stav nouze, první prioritou posádky je zabespečit let letadla ( a nebo letadlo do letu vrátit , třeba při zmíněné vývrtce) a další prioritou je řešit problémy, které k rychle se vyvýjející nouzi vedly. V extrémních případech (což se možná stalo u této kastastrofy)  první priorita  zabere posádce veškerý čas a někdy až do fatálního časového bodu, kdy už vyslat Mayday nejde".

0 0
možnosti

Koraktor

3. 6. 2009 8:35
FandaLétání

Podle mě to nebyli teroristé, neboť automaty celé 4 minuty vysílaly poruchu. Piloti jistě ví, že 4 minuty jsou velmi dlouhá doba. Při destrukci výbuchem by tak dlouho kontrukce nemohla odolávat. Podle mě se něco odehrálo v pilotní kabině a piloti byli ihned mrtví. Těm SMS zprávám z paluby bych i věřil. A k tomu pádu, z výšky 10 km padá letadlo maximálně 90 sekund, tedy volným pádem, ne 4 minuty to je nesmysl.

Takže možná některý z pilotů byl ještě 3 minuty při vědomí? ale proč potom nevyslal MAY DAY ???? Vzhledem k tomu že je v té oblasti hloubka 4 - 7 km, černou skříňku asi nenajdou. Doufám, že se zjistí pravděpodobná příčina alespoň simulací, ale je to vše velmi podivné. Některé fakta se navzájem vylučují. 

0 0
možnosti

Koraktor

3. 6. 2009 8:28
FandaLétání

jednalo se o jeden z nejbezpečnějších strojů. No osobně si vybírám ty lety, kde létají Jumba 747, podle žebříčku absolutně nejbezpečnější letoun.

0 0
možnosti

Koraktor

3. 6. 2009 8:27
FandaLétání

Téměř pravidelně létám na dovolonou do rovníkových oblastí Jihovýchodní Asie. Vždy jsem se nejbezpečněji cítil během letu v cestovní výšce, tedy nějakých 10 - 11 km. No nevím jako se budu cíit teď. Ale stejně mi nedá spát co se v takové bezpečné výšce mohlo stát.

0 0
možnosti